کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

30 اردیبهشت 1401

به روز رسانی

17 مهر 1401

کشور آمریکا با داشتن جاذبه‌های توریستی متنوع، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا به‌حساب می‌آید. به‌نحوی که سالانه، افراد بسیاری راهی این سرزمین می‌شوند تا با قدم‌زدن در خیابان برادوی، تپش‌های قلب تپنده تئاتر جهان را احساس کنند و پس از حضور در غارهای یخی مندنهال، از حیرت سرماآلوده خود لذت ببرند. اما بدیهی است که سفر به ایالات متحده نیازمند اقدامات گوناگونی است که مهم‌ترینش، اخذ ویزای این کشور است.

از این رو در ادامه می‌خواهیم به این بپردازیم که گردشگری با ویزای توریستی آمریکا چگونه است و دردسرهای اخذ ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان چه مسائلی هستند. همچنین توضیح خواهیم داد که راحت ترین راه مهاجرت به آمریکا کدام است و چگونه می‌توان تنها با داشتن یک عکس، به آمریکا سفر کرد. همراهمان باشید.

Photo by : Unknown

گردشگری با ویزای توریستی آمریکا

گردشگران سرتاسر دنیا برای اینکه راهی ایالات متحده بشوند و از جاذبه‌های توریستی این کشور بازدید کنند، باید ویزای توریستی آمریکا یا همان ویزای B1/B2 را دریافت کنند. گفتنی است که این ویزا تنها برای مقاصد گردشگری طراحی شده است و هدف از آن، اقامت کوتاه‌مدت افراد در خاک آمریکا است. بنابراین دارندگان این نوع ویزا حق کارکردن در آمریکا، تحصیل‌ در ایالات متحده یا تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم آمریکا را نخواهند داشت. بنابراین گردشگری با ویزای توریستی آمریکا، تنها هدفی است که برای گردشگران تعریف شده است.

دردسرهای اخذ ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان

چنان‌که گفتیم، گشت‌وگذار در آمریکا نیازمند اخذ ویزای توریستی ایالات متحده است. اما دریافت این ویزا با مشکلاتی همراه است که در ادامه، به بررسی تعدادی از این دردسرهای اخذ ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان می‌پردازیم:

  • یکی از دردسرهای اخذ ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان، صدور آن به‌صورت ویزای سینگل 6ماهه است. در حالی که برای متولدین سایر کشورها، این ویزا به‌شکل ویزاهای توریستی 2ساله، 5ساله و 10ساله صادر می‌شود.
  • از دیگر دردسرهای اخذ ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان، احتمال مخالفت افسر سفارتی با اقامت 6ماهه ایرانیان در آمریکا است. یعنی ممکن است با توجه به هدف سفر، افسر مدت‌زمان کوتاه‌تری را برای اقامت متقاضیان در نظر بگیرد.
  • از جمله مهم‌ترین دردسرهای اخذ ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان، صدور دشوار آن است. چرا که افراد برای دریافت ویزای توریستی خود، یا باید از سابقه سفر خوبی برخوردار باشند یا با داشتن آشنای درجه‌یک در ایالات متحده، اظهار کنند برای دیدن آشنایان خود راهی آمریکا می‌شوند.

اکنون ممکن است این سوال ایجاد شده باشد که با چنین وضعیتی، آیا سفر بی‌دردسر به آمریکا نیز امکان‌پذیر است؟ در پاسخ باید گفت بله! علی‌رغم تمام موارد گفته‌شده، شیوه‌ای وجود دارد که آسان‌تر از آنچه ممکن است، شرایط سفر به آمریکا و اقامت دائم در این کشور را فراهم می‌کند. شیوه‌ای که در آن، تنها با داشتن یک عکس می‌توانید به آمریکا سفر کنید. در بخش بعدی، این شیوه را معرفی می‌کنیم.

راحت ترین راه مهاجرت به آمریکا

«راحت ترین راه مهاجرت به آمریکا کدام است؟» در جواب به این سوال باید بگوییم با وجود روش‌های مهاجرتی متعدد، بی‌شک سریع‌ترین، ارزان‌ترین و راحت‌ترین راهی که برای مهاجرت به آمریکا و اخذ اقامت این کشور وجود دارد، شرکت در برنامه لاتاری گرین کارت ایالات متحده است. گفتنی است که این برنامه برای حفظ تنوع نژادی در خاک آمریکا طراحی شده است و هرساله، بین آن‌دسته از متقاضیان زندگی در این کشور که در لاتاری ثبت نام کرده‌اند، یک قرعه‌کشی کامپیوتری برگزار می‌شود و به برندگان شانس زندگی در آمریکا داده می‌شود.

ضمنا همان‌طور که گفتیم، لاتاری در مقایسه با شیوه‌های مهاجرتی دیگر، به‌طرز قابل‌توجهی در وقت و سرمایه افراد صرفه‌جویی می‌کند. به‌عنوان مثال، اخذ ویزایی چون ویزای خانوادگی ممکن است سال‌ها طول بکشد یا دریافت ویزای سرمایه‌گذاری با هزینه‌ای 900هزار دلاری صورت بگیرد. در حالی که کل مراحل لاتاری، از ثبت نام ابتدایی تا دریافت گرین کارت، جمعا در کمتر از دو سال و با هزینه‌ای پایین‌تر از 2هزار دلار صورت می‌گیرد.

شرایط ثبت نام لاتاری

چنان که گفته شد، لاتاری راحت ترین راه مهاجرت به آمریکا است و ثبت نام در آن، تنها با ارائه یک عکس صورت می‌گیرد. با این وجود، شرکت در این برنامه قوانینی دارد که از آن، تحت‌عنوان شرایط ثبت نام لاتاری یاد می‌شود. در ادامه، مهم‌ترین شرایط ثبت نام لاتاری را بررسی می‌کنیم:

  • شرط تحصیلات برای ثبت نام لاتاری 2024: در ایالات متحده نیز به‌مانند ایران، دانش آموزان برای دریافت مدرک دیپلم خود باید 12 سال تحصیل کنند. بنابراین از جمله شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا، اخذ مدرک دیپلم 12ساله است.
  • شرط سابقه کار در ثبت نام لاتاری (شرط جایگزین مدرک تحصیلی): در صورتی که افراد مدرک دیپلم 12ساله نداشته باشند، می‌توانند با اثبات دو سال سابقه کار در طی پنج سال گذشته، در لاتاری ثبت نام کنند.
  • شرط محل تولد برای ثبت نام لاتاری آمریکا: اتباع کشورهایی که در 5 سال گذشته بیش از 50000 مهاجر به آمریکا داشته‌اند، نمی‌توانند در لاتاری ثبت نام کنند. خوش‌بختانه متولدین ایران و افغانستان، می‌توانند در لاتاری آمریکا ثبت نام کنند.
  • شرط حداقل سن لازم برای ثبت نام لاتاری: ثبت نام در لاتاری آمریکا شرایط سنی ندارد اما شرط دیپلم 12ساله یا سابقه‌کار 2ساله، عملا به سنین پایین اجازه نمی‌دهد که در لاتاری ثبت نام کنند.
  • شرایط عکس ویژه لاتاری: از آنجا که شرایط عکس لاتاری از مهم‌ترین شرایط ثبت نام لاتاری محسوب می‌شود، این مبحث را به‌صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

شرایط عکس لاتاری

برای اینکه عکس لاتاری به‌درستی در فرم ثبت‌نام بارگذاری شود، موارد بسیاری را باید رعایت کرد؛ از جمله شرایط نورپردازی عکس، شرایط پس‌زمینه تصویر و... برخی از مهم‌ترین شرایط عکس لاتاری در پایین آمده‌اند:

  • افراد باید مستقیما به دوربین نگاه کنند.
  • در عکس لاتاری، چشم‌ها باید باز باشند.
  • پس‌زمینه عکس باید سفید باشد و سایه نداشته باشد.
  • گردی صورت افراد باید کاملا دیده شود و با هیچ‌چیز پوشانده نشود.
  • عکس سیاه‌وسفید موردقبول نیست. عکس لاتاری حتما باید رنگی باشد.
  • عکس باید مربوط به شش ماه گذشته باشد. بنابراین عکس‌های قدیمی موردپذیرش نیستند.
  • از شرایط عکس لاتاری این است که باید حتما به‌صورت مربع باشد؛ یعنی طول‌وعرضش برابر باشد.
  • ابعاد موردقبول عکس لاتاری، حداقل 600در600 پیکسل و حداکثر 1200در1200پیکسل است.
  • و...
Photo by : Unknown

زمان ثبت نام لاتاری

زمان ثبت نام لاتاری 2024، از 5 اکتبر 2022 (13مهرماه1401) آغاز می‌شود و تا 8 نوامبر همین سال (17آبان‌ماه1401) ادامه خواهد داشت. بنابراین افراد برای شرکت در لاتاری تنها 33 روز مهلت دارند و زمان ثبت نام لاتاری هرگز تمدید نمی‌شود. از این رو چنانچه متقاضیان نتوانند ثبت نام خود را در این بازه 33روزه به‌درستی تکمیل کنند، فرصت شرکت در لاتاری 2024 را از دست خواهند داد و برای ثبت نام مجدد باید یک سال صبر کنند. بنابراین بهتر است برای ثبت نام در لاتاری، افراد حتما از تجربه متخصصان این امر کمک بگیرند.

مجموعه حامی مهاجر، از جمله موسسه‌های مهاجرتی معتبری است که در زمینه مهاجرت به آمریکا تخصصی ویژه و تجربه‌ای طولانی‌مدت دارد. این شرکت سال‌هاست که در خصوص لاتاری و مراحل پس از آن، به ثبت‌نام‌کنندگان لاتاری خدماتی ویژه نظیر مشاوره، تور سفارتی، پیکاپ پاسپورت و... ارائه می‌دهد. بنابراین متقاضیان شرکت در لاتاری می‌توانند برای ثبت نام در لاتاری و دریافت مشاوره، از خدمات این مجموعه استفاده کنند و امور خود را به کارشناسان مجرب حامی مهاجر بسپارند. ضمنا برای ارتباط با این مجموعه، افراد می‌توانند حضورا به دفتر حامی مهاجر واقع در «خیابان مرزداران، برج الوند» مراجعه کنند یا از طریق شماره 02148406 با پشتیبانان حامی مهاجر تماس حاصل فرمایند.

 

اين مطلب صرفا جنبه تبليغاتي دارد و کارناوال هيچ مسئوليتي در رابطه با آن را نمي‌پذيرد.

دیدگاه جدید

جدید ترین دیدگاه
اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست