کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

12 بهمن 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به همراه شما می خواهیم گردشی در یکی از برترین شهرهای گردشگری دنیا داشته باشیم و با تماشای عکس هایی از دبی به سراغ این شهر تماشایی و مدرن برویم. عکس های منتخب امروز ما، برگزیده ای از عکس هایی ست که متخصص سفر به دبیِ روزنامه مشهور انگلیسی تلگراف، لارا دانستون (Lara Dunston) آنها را انتخاب کرده است. تصاویری که زیبایی های دبی و دیدنی های جدید دبی را به ما نشان می دهد و دانستنی های زیادی را از این شهر در اختیارمان می گذارد. با کارناوال همراه باشید.

Photo by : ISTOCK

1- دبی که در حاشیه صحرایی در امارات متحده عربی ساخته شده، بیش از 900 آسمان خراش را در خود جای داده است که 18 عدد از آنها بالای 300 متر ارتفاع دارند؛ در حدود ارتفاع برج شارد لندن (London Shard) که 310 متر بلندی آن است.

Photo by : ISTOCK

2- دبی شهری ست که بلندترین ساختمان جهان را در خود دارد.بلندی این برج به 828 متر می رسد و از 161 طبقه تشکیل شده است. لارا دانستون در مورد این شهر می گوید: 

دبی بیشتر به شانگهای چین شباهت دارد. شهری که معماری بی پروایی دارد و خط افق آن تماشایی ست، در ساخت آن به طور افراطی مد و سبک های مختلف به کار رفته و به صحنه ای برای استفاده از هنرهای معاصر بدل شده است. بر خلاف شایعه ها، دبی از فرهنگی غنی برخوردار است که بیشتر آنها ملموس نیستند و ریشه در میراث بادیه‌نشینی و سنت داستان گویی، شعر و شاعری، آواز خوانی، رقص و شکار با شاهین دارد. البته فرصت های زیادی در این شهر وجود دارد که بتوانید این فرهنگ را از نزدیک لمس کنید.

Photo by : ISTOCK

3- برج کیان دبی (Kayan Tower)، که به آن برج پیچان نیز می گویند، یکی از آسمان‌خراش های جالب توجه شهر است. ارتفاع این برج به 306 متر می رسد و 90 درجه چرخیده است. در زمان افتتاح، این برج بلندترین ساختمان جهان با یک چرخش 90 درجه ای بود اما این عنوان اکنون به برجی در شانگهای رسیده است. 

Photo by : ISTOCK

4- معماری بلندپروازانه شهر برای بالارفتن در آسمان هیچ محدودیتی ندارد. تصویری که می بینید، جزایر نخل است که به صورت مصنوعی از گل وسنگ به دست آمده از خلیج فارس ساخته شده اند و شکلی از یک درخت نخل را دارند. این تنها یکی از مجمع الجزایر انسان ساخت است که برای ایجاد خانه، امکانات تفریحی و سرگرمی و صدها کیلومتر ساحل خصوصی طراحی شده اند.

Photo by : ISTOCK

5- هتل آتلانتیس، هتلی پنج ستاره در جزیره نخل جمیراست. بررسی کننده ما به هتل نمره 8 از 10 را داد و گفت: 

این تفرجگاه یک تم زیرآبی دارد و پارک آبی دوست‌داشتنی خود را با دو استخر و یک کیلومتر و 600 متر ساحل دست ساز، به رخ تان می کشد. سوئیت های شگفت انگیز و رستوران های خوب این هتل، مسافران ثروتمند را هدف گرفته اند اما در واقع آتلانتیس یک تفرجگاه خانوادگی شلوغ است. 

Photo by : ISTOCK

6- این ساخته ها برای افراد ساکن در دبی چشم اندازی ایده آل و بی نظیر از خط افق شهر می سازند. 

Photo by : ISTOCK

7- ارتفاع شهر دبی به طور مداوم در حال افزایش است و این موضوع باعث شده تا مسافران و تاجران جهانی توجه ویژه ای به آن داشته باشند و شهر برای جاانداختن برند خود به شیوه های تبلیغاتی عجیبی دست بزند. به طور مثال این بازی راجر فدرر و آندره آغاسی (دو تن از اسطوره های تنیس جهان) بر روی بخش فرود هلیکوپتر برج العرب که برای تبلیغ مسابقات قهرمانی تنیس آزاد دبی انجام شد. 

Photo by : Getty

8- طراحی داخلی برج العرب به اندازه طراحی بیرونی این برج جذاب و قابل توجه است. اینجا شما آتریوم (فضای بزرگ و باز میان ساختمان) را می بینید که در جهان بلندترین است و ارتفاع آن به 182 متر می رسد. 

Photo by : ISTOCK

9- با توجه به ثروت بی پایانی که صنعت نفت به جیب اماراتی ها واریز می کند، شما افراد زیادی را در شهر می بینید که ماشین های مدل بالای شان را با هلی‌کوپتر جابه‌جا می کنند. 

Photo by : ISTOCK

11- محدوده بیرون شهر هنوز بیابانی‌ست. اگر می خواهید به شهر ابوظبی برسید باید یک ساعت و نیم در ساحل رانندگی کنید. 

Photo by : ISTOCK

12- بازدیدکنندگان می توانند به وسیله موتور چهارچرخ، بیشتر قسمت های صحرا را در نوردند یا روی رمل های آن شن سواری کنند. 

Photo by : Getty

13- برای علاقه مندان به جلوه بخش مدرن دبی و سرگرمی های غربی این شهر، هم چیزهایی مثل یک متروی براق و صیقلی پر سرعت، مراکز خرید مجلل، یک پیست اسکی سرپوشیده و ... جذابیت دارند و هم لذت هایی ساده مانند چانه زدن برای خرید طلا، لذت بردن از زیبایی غروب آفتاب به هنگام شترسواری، قلیان کشیدن روی عرشه یک کشتی قدیمی چوبی و ... .

Photo by : ISTOCK

14- علی رغم ظاهر مدرن و نورانی شهر، دبی هنوز حجره های سنتی بزرگی دارد که در آنها می توانید با فروشنده چانه بزنید یا دست خالی از آنها خارج شوید. 

Photo by : ISTOCK

15- دبی بزرگترین شهر امارات است و 3.1 میلیون تن در آن زندگی می کنند. این شهر پنج جاده اصلی دارد که از داخل شهر عبور می کند. 

Photo by : ISTOCK

16- شهر همچنین میزبان چشم دبی، یا چرخ فلک عین دبی (Ain Dubai Ferris Wheel)، با 210 متر ارتفاع است. 

Photo by : ISTOCK

17- برای درک توسعه حیرت انگیز دبی، هیچ راهی بهتر از تماشای شهر از آسمان وجود ندارد. با هواپیماهای دریایی یا با هلی کوپترها، پروازی آرام بر فراز ساحل بی نظیر شهر داشته باشید و از تماشای منظره پیش روی تان لذت ببرید. 

Photo by : ISTOCK

18- چشم اندازی از دبی که شامل هتل برج العرب بادبانی شکل، جزیره های انسان ساخت سوررئال، آسمان خراش جاده شیخ زاید و برج خلیفه می شود. 

Photo by : ISTOCK

19- باغ گل معجزه دبی، در کنار بسیاری چیزهای دیگر شهر، بزرگترین باغ گل دنیاست که بیش از 109 میلیون گل کاشته شده را در 72 هزار مترمربع در خود جای داده است. در باغ معجزه، همچنین باغ پروانه دبی قرار دارد که بزرگترین باغ پروانه جهان با 15000 پروانه از 26 گونه است به چشم می خورد. 

Photo by : ISTOCK

20- در شهری که خیلی به ندرت درجه دمای هوا به زیر 20 درجه می رسد، احتمالا انتظار ندارید وارد مکانی شوید که بتوانید در آن اسکی کنید. تفرجگاه سرپوشیده اسکی دبی 22500 مترمربع وسعت دارد و دارای 5 مسیر اسکی است که طول بلندترین آنها به 400 متر می رسد.

Photo by : Getty

21- جدا از پیست اسکی، دبی زمین گلفی سرسبز و زیبا، درست در مرکز شهر دارد. 

Photo by : ISTOCK

سخن آخر

امروز به همراه شما سفری مجازی به شهر دبی داشتیم و با دیدنی های این شهر و تفریحاتی که در آن می توان تجربه کرد، آشنا شدیم.

نظر شما در مورد سرعت توسعه شهری دبی چیست؟

از دیدگاه شما چه چیزی باعث شده است این شهر تا این اندازه پیشرفت کند؟

نظرها، پیشنهادها و انتقادهای تان را در این زمینه با ما در میان بگذارید. منتظرتان هستیم. 

3 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

دبى يه شهر مصنوعيه بدون روح

05 اردیبهشت 1399

ميثم موسوى كرمانى

زمانى دبی فقط يك روستای بزرگ بود ولى الان قطب بزرگ کردشگری دنیا شده ودرامدش از توریست درمیاره پول نفت هم ماهانه تو حساب مردمانش میره طرحی که مال ایران بوده الان ماکجاییم اونها کجاهستند

30 فروردین 1399

Javad Akbari

ما هیچ ما فقط نگاه  :(

14 بهمن 1397

اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست