کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

15 اسفند 1400

به روز رسانی

05 تیر 1402

جنوب ایران به دلیل جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری که دارد یکی از مقاصد عالی برای سفر در تمام طول سال است. اما بهترین زمان برای سفر به این منطقه به آب‌وهوای فصلی که از آن بازدید می‌کنید، فعالیت‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید و جمعیت بیشتر و هزینه‌های بالاتر در فصل‌های اوج گردشگری بستگی دارد. واضح است که آب‌وهوای جنوب ایران نقش مهمی در برنامه‌ریزی سفر به این منطقه را دارد. نوع فعالیت‌ها و گشت‌وگذارهایی که برنامه‌ریزی می‌کنید نیز عامل اصلی در تصمیم‌گیری زمان و مکان بازدید در مناطق جنوبی است.

ما در این مقاله قصد داریم بهترین زمان سفر های داخلی به مقصد جنوب ایران را به شما معرفی کنیم اگر دوست دارید بدانید در چه فصلی آماده سفر به مناطق جنوبی ایران شوید و سفری لذت‌بخش را تجربه کنید مطالعه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم. پس در ادامه با ما همراه شوید.

Photo by : Unknown

چه فصلی بهترین زمان سفر به جنوب ایران است؟

یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران جنوب کشور است. با وجود جاذبه‌های زیاد این خطه از خاک کشورمان امروزه شاهد افزایش تعداد مسافران جنوب نسبت به سایر شهرها شده‌ایم. اگر برایتان این سؤال پیش‌آمده که بهترین فصل سفر به جنوب ایران چه زمانی از سال است؟ در ادامه پاسخ سؤالتان را خواهیم داد.

سفر به جنوب در فصل پاییز و زمستان

به طور گسترده‌ای بهترین زمان سال برای سفر به مناطق جنوبی و استفاده از انواع تور مثل تور کیش، تور قشم، تور چابهار به دلیل تعادل دمایی راحت و آب‌وهوای مطلوب و بهاری فصل پاییز و زمستان است. همچنین این فصل زمان ایده آلی برای گشت‌وگذار در شهرها و مناطق ساحلی است. به‌علاوه فصل زمستان جنوب ایران شرایط توریستی بالایی دارد، بنابراین قیمت‌ها بالاتر خواهد بود و ممکن است سفر شما هزینه بیشتری پیدا کند.

سفر به جنوب در فصل بهار

برای افراد ماجراجوتر و طبیعت‌گرا، آب‌وهوای بهاری و دلچسب و روزهای طولانی‌تر، زمانی ایده‌آل برای دیدن برخی از شگفت‌انگیزترین شگفتی‌های طبیعی جنوب ایران است. به دلیل آب‌وهوای دل‌انگیز بهار تورهای جنوبی مثل تور چابهار، بندرعباس و سایر تورهای جنوبی طرف‌داران زیادی دارد.

سفر به جنوب در فصل تابستان

وقتی فصل تابستان از راه می‌رسد اغلب مناطق مختلف کشور گرمای این فصل را احساس می‌کنند؛ اما مناطق جنوبی ایران آب‌وهوای گرم و سوزان را چندبرابر سایر نقاط دیگر احساس خواهند کرد؛ بنابراین وجود چنین گرمایی برای سفر به مناطق جنوبی مزیت‌هایی هم دارد به طور مثال در این فصل گردشگران کمتری میل و رغبت برای سفر به جنوب و خرید تور شهرهای جنوبی می‌کنند همین امر بر قیمت هتل‌ها و تورهای گردشگری تأثیرگذار است. با تمام این تفاسیر معمولاً در فصل تابستان جشنواره‌های مختلف ای در کیش برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به این جشنواره‌ها خواهان خرید تور کیش می‌شوند.

Photo by : Unknown

بهترین زمان سفر با تور چابهار

چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران محسوب می‌شود. آب‌وهوای این شهر جنوبی در بیشتر فصول سال آن‌قدر گرم نیست؛ اما رطوبت زیاد آن باعث می‌شود در فصل تابستان غیرقابل‌تحمل شود. بااین‌وجود شما می‌توانید منحصرترین جاذبه‌های گردشگری ایران را مثل کوه‌های مینیاتوری، بندر گواتر، گورستان جن‌ها، غارهای بان مستی را در تور چابهار مشاهده کنید. بهترین زمان بازدید از چابهار بازه زمانی آبان‌ماه تا فروردین‌ماه است.

بهترین زمان سفر با تور کیش

جزیره کیش یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای علاقه‌مندان به خرید و پاساژ گردی است و همچنین کسانی که قصد سفر تفریحی دارند هم از زیبایی‌های این جزیره بی‌نصیب نخواهند بود. جزیره کیش با پتانسیل‌های بالای گردشگری و تفریحی هر سلیقه‌ای را مجذوب خود می‌کند. در نیمه دوم سال خبری از گرمای شدید و هوای شرجی در جزیره نیست و شما می‌توانید از آب‌وهوای بهاری آن لذت ببرید. اگر قصد سفر با تور کیش را دارید بهترین زمان آن آخر سال است؛ زیرا هم هوا خنک‌تر است و هم از شلوغی‌ها و ازدحام جمعیت در جزیره در امان خواهید بود. همچنین اگر به بنادر جنوبی ایران سفر کرده باشید، می‌توانید تجربه‌ی سفر یک روزه به جزیره کیش را تجربه کنید.

بهترین زمان سفر با تور قشم

جزیره قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران است که از شمال به بندرعباس از شرق به جزیره لارک و از جنوب به جزیره هنگام می‌رسد. آب‌وهوای قشم مثل سایر شهرهای جنوبی گرم و شرجی است؛ بنابراین بهترین زمان برای سفر با تور قشم فصل زمستان و بهار است. معمولاً در تور قشم جاذبه‌هایی مثل جزیره ناز، تنگه چاهکوه، غار خربس جز مناطق گردشگری در این سفر رؤیایی محسوب می‌شود.

بهترین زمان سفر به بندرعباس

یکی دیگر از شهرهایی که در جنوب ایران قرار دارد و برای سفر بسیار پیشنهاد می‌شود بندرعباس است. باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی بندرعباس در فصل بهار و تابستان گرمای غیرقابل‌تحمل و طاقت‌فرسایی دارد. اما پاییز و زمستان بهترین زمان سفر به این منطقه به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید به‌دوراز هیاهو و شلوغی باشید هرگز نوروز را برای سفر به بندرعباس انتخاب نکنید.

Photo by : Unknown

جمع‌بندی

سفر در هرزمانی می‌تواند ما را کمی از استرس‌های روزمره دور کند.لازمة هر سفری بعد از انتخاب مقصد، انتخاب بهترین زمان سفراست. ما در این مقاله درباره بهترین زمان سفر به جنوب ایران و چند شهر جنوبی صحبت کرده‌ایم. شما با مطالعه این مقاله قبل از سفر می‌توانید تصمیم بهتری برای مقصد سفر خود بگیرید و در نهایت سفری لذت‌بخش را تجربه کنید.

برچسب ها : سفر به شهرهای جنوبی,ایران گردی,طبیعت گردی

 

اين مطلب صرفا جنبه تبليغاتي دارد و کارناوال هيچ مسئوليتي در رابطه با آن را نمي‌پذيرد.

دیدگاه جدید

جدید ترین دیدگاه
اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست