کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

26 تیر 1401

به روز رسانی

26 تیر 1401

مرکز فرهنگی لاموندا در سانتیاگو شیلی، روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «عبدالله امیدوار (۲۰۲۲ - ۱۹۳۲) تهیه‌کننده و فیلم‌سازی که به بیش از ۱۰۰ کشور جهان سفر کرده و بیش از ۱۲۰ فیلم مستند ساخته بود در ۸۹ سالگی درگذشت. مرکز فرهنگی لاموندا در پی درگذشت این جهانگرد مشهور گفت: ما امروز با نمادی از سینمای شیلی خداحافظی می‌کنیم.

برادران امیدوار (عیسی و عبدالله امیدوار) را از پیشگامان جهانگردی معاصر و همچنین از اولین جهانگردان ایرانی می‌دانند که حدود ۶۸ سال پیش به سرزمین‌های ناشناخته در قاره آمریکا، آفریقا، قطب جنوب و شمال قدم گذاشتند. این دو برادر ماجراجو سفر کم‌نظیر خود را از سال ۱۳۳۳ خورشیدی با دو دستگاه موتورسیکلت ماچلس ۵۰۰ سی‌سی، با سرمایه‌ای بالغ بر 90 دلار و از خانه پدری (واقع در خیابان سی‌متری نظامی، خیابان طوسی، تهران) آغاز کردند.

عبدالله امیدوار نخستین مسافر آسیایی قطب شمال و قطب جنوب نیز بود؛ وی پس از پایان یافتن سفرهای ماجراجویانه‌اش در کشور شیلی ساکن شد و به حرفه سینما پرداخت. عبدالله امیدوار را به‌عنوان یکی از نمادهای سینمای شیلی می‌شناختند که بیش از 120 فیلم مستند در آنجا ساخت.

پس از پایان سفرها، عیسی امیدوار به ایران آمد و ماندگار شد. موزه برادران امیدوار در کاخ سعدآباد، گنجینه‌ای از ماجراجویی‌های این دو برادر است که در معرض دید عموم قرار دارد. داستان سفرهای آن‌ها نیز در کتابی به نام «سفرنامه برادران امیدوار» به قلم عیسی و عبدالله منتشر شده است. فیلم مستند «عجایب مسافرت برادران امیدوار»، موسیقی ملل، دست‌نوشته‌ها و آلبوم امضا شخصیت‌ها دستاوردهای دیگری است که این دو برادر از سفرهای خود برایمان به یادگار آوردند.

عبدالله و عیسی امیدوار دو برادر ایرانی جهانگرد، مستندساز و پژوهشگر بودند که با شعار «همه متفاوت و همه خویشاوند» سفرهایشان را با پیام صلح جهانی انجام می‌دادند.

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز    مرده آن است که نامش به نکویی نبرند

@omidvarbrothers 
@omidvarbrothers 

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

موزه این برادران یکی از جالب ترین جاهای است که هر آدم میتونه برای بازدید مراجعه منه. روحشون شاد

26 تیر 1401

اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست