کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

15 فروردین 1402

به روز رسانی

15 فروردین 1403

از آنجا که امروزه همه ی سازمان ها و شرکت ها به دنبال رشد و پیشرفت در زمینه ی شغلی خود هستند باید با تکنولوژی جدید آشنا شوند و از آن بهره برند. با ورود اینترنت به فضای کاری باعث شده که اکثر سازمان ها برای ارتباطات قوی تر و سازماندهی شده از شبکه های اینترنتی استفاده کنند. برای برپایی این شبکه های اینترنتی به وسایل و ابزارهایی نیاز است که در مجموع به آنها تجهیزات شبکه می گویند. بنابراین برای اینکه بتوانیم یک شبکه ی بدون نقص و فوق العاده راه اندازی کنیم باید با این تجهیزات آشنایی کامل داشته باشیم.

Photo by : Unknown

تقسیم بندی تجهیزات شبکه

معرفی پرکاربردترین تجهیزات شبکه، برای برپایی یک شبکه ی کامپیوتری نیازمند تجهیزاتی هستیم که بسیار مهم هستند. تجهیزات شبکه در دو دسته اکتیو یا فعال و پسیو یا غیر فعال در بازار تجهیزات شبکه موجود می باشند. در واقع به آن دسته از تجهیزاتی که در انتقال اطلاعات نقش اساسی دارند و بدون توان الکتریکی کار انجام می دهند تجهیزات پسیو یا غیرفعال و به نرم افزارها و سخت افزارهایی که در هنگام ارسال اطلاعات آنها را تغییر می دهند و به جریان برق نیاز دارند تجهیزات فعال یا اکتیو می گوییم. تجهیزات اکتیو مانند اکسس پوینت، کارت شبکه، روتر و…و تجهیزات غیرفعال شامل کابل شبکه، رک شبکه، پچ پنل و سایر تجهیزات که در ادامه با مهم ترین آنها آشنا میشویم.

معرفی انواع تجهیزات پسیو: رک شبکه، با وجود رک دیگر نگران محافظت از تجهیزات شبکه خود نباشید زیرا رک یک محفظه ی فلزی با درب های شیشه ای است که اگر تعداد روترها و سوئیچ های شبکه ی شما افزایش یافته می توانید برای مراقبت و نگهداری از آنها رک را مورد استفاده قرار دهید در ضمن رک ها در دو مدل دیواری و ایستاده و با اندازه های متفاوت تولید می شوند که واحد اندازه گیری آنها یونیت می باشد. آنتن وایرلس یا بی سیم، هرگاه فاصله ی بین امواج فرستنده و گیرنده زیاد شود و شبکه های بیسیم دچار افت سیگنال و پایین آمدن سرعت شوند از آنتن های بیسیم استفاده می شود تا سیگنال ها را تقویت کند و ارتباط را بهبود بخشد.

چ پنل، این وسیله قطعه ای مستطیل شکل است که داخل رک قرار میگیرد و محل جمع آوری کابل ها است کابل ها به پچ پنل نصب می شوند تا اتصال را برقرار کنند. کابل فیبر نوری، از این نوع کابل برای مسافت های بیشتر از 100 متر و پهنای باند زیاد استفاده می شود در فیبرهای نوری نور در اثر انعکاس سطح مشترک هسته و غلاف نشر پیدا می کند و همین امر باعث جابجا شدن سریع اطلاعات و کیفیت داده می شود. منابع نور در این نوع کابل ها دیودهای لیزری یا دیودهای ساطع کننده نور هستند. کابل شبکه، یکی از مهمترین تجهیزات پسیو شبکه کابل شبکه می باشد که برای انتقال داده ها از این وسیله استفاده می شود. کابل ها با توجه به ویژگی های الکترونیکی، سرعت و پهنای باند انواع و کاربردهای متفاوتی دارند. آنها از لحاظ جنس روکش، انعطاف پذیری، رنگ و متراژ با هم تفاوت دارند.

آشنایی با تجهیزات اکتیو یا فعال: کارت شبکه، یکی از اساسی ترین تجهیزات شبکه در راه اندازی شبکه کارت شبکه است که کامپیوترها و محیط انتقال را به هم ربط می دهد. کارت شبکه دارای یک آدرس مک شش بایتی است که سه رقم اول آن مشخصات سازنده و سه رقم دوم شماره سریال کارت را نشان می دهد. سوئیچ شبکه، سوئیچ باعث می شود تا همزمان چند کاربر بتوانند اطلاعات را از طریق شبکه ارسال کنند. سرعت ارسال اطلاعات از هر کاربر بر سرعت دسترسی سایر کاربران شبکه تاثیری نخواهد داشت. سوئیچ مانند روتر که امکان ارتباط بین چندین شبکه را فراهم می کند، به گره های مختلف یک شبکه اجازه می دهد تا مستقیماً با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

روتر، مسیریاب که نام دیگر روتر است کمک می کند تا بهترین مسیرها را در هنگام ارسال و دریافت اطلاعات پیدا کنیم. روترها عملکرد بسیار نزدیک به سوئیچ ها دارند با این تفاوت که روترها ارتباط میان دو شبکه را فراهم می کند ولی سوئیچ ارتباط میان اعضای یک شبکه را برقرار می کند. مودم، امروزه استفاده از اینترنت در اکثر کارها امری عادی جلوه می کند بنابراین برخی از کاربران ترجیح می دهند از مودم در محل کار یا منزل استفاده کنند مودم ADSL یکی از پرکاربردترین مودم هاست چون اتصال راحت و آسان را با این مودم میتوان تجربه کرد. اکسس پوینت، در شبکه های کابلی از سوئیچ برای ایجاد ارتباط بین رایانه ها استفاده می شود ولی در شبکه های بیسیم سخت افزاری به نام نقطه دسترسی یا اکسس پوینت برای برقراری ارتباط بین کامپیوترها لازم است.

Photo by : Unknown

پیکربندی شبکه یکی از مسائل مهم در زمینه شبکه و راه اندازی آن است. IP یا پروتکل اینترنت یک آدرس اینترنتی است که آدرس هر سیستم در شبکه را مشخص می کند. خدماتی مانند نصب سیستم عامل، نصب و پیکربندی سرویس های مورد نیاز مانند سرور ایمیل، سرور DNS، وب سرور، کنترل پنل و …. در زمینه پیکربندی شبکه می باشد. خدمات راه اندازی و پیکربندی سرورهای اختصاصی شامل سرورهای داخل و خارج از ایران می باشد. به طوری که اگر سرور محلی در داخل ایران دارید و یا سروری را از دیتاسنتر خارجی اجاره کرده اید، در هر صورت می توانید با پیکربندی صحیح شبکه بهترین استفاده را از شبکه مورد نظر خود ببرید.

مزایای استفاده از شبکه

معرفی تجهیزات شبکه و کاربرد آنها، ایجاد شبکه های کامپیوتری از واجبات هر کسب و کاری می تواند باشد داشتن کیفیت بالای خدمات اینترنتی موجب رشد و پیشرفت شرکتها و سازمان ها می شود. در ضمن استفاده از شبکه های اینترنتی مزایای زیادی دارد که در ادامه به این مزایا اشاره می کنیم. از مزیت های شبکه این است که بدون در نظر گرفتن مکان جغرافیایی می توان از منابع مرجع اطلاعاتی استفاده کرد. با استفاده از شبکه های کامپیوتری شما می توانید نرم افزارهای مورد نیازتان را بر روی سیستم خود نصب و ذخیره کنید و مطمئن باشید که هیچ آسیبی نمی بینند و میتوانید انها را با کاربران شبکه ی خود به اشتراک بگذارید.

Photo by : Unknown

از آنجایی که می خواهید این اطلاعات را با همکاران خود به اشتراک بگذارید باید آنها را در به طور مطمئن ذخیره کنید و شبکه این ظرفیت را دارد که اطلاعات با حجم بالا را میتوان در آن ذخیره کرد. سرورها اطلاعات را ذخیره می کند و با کارمندان یک شبکه به اشتراک می گذارند. در این صورت از یک نرم افزار ردیاب برای ممانعت از بازنویسی یا تغیییر فایل هایی که کاربران به صورت همزمان استفاده می کنند لازم است. شبکه ها انعطاف پذیری بالایی دارند زیرا به کاربران اجازه می دهند تا بتوانند مطالب مورد نیاز خود را جستجو کرده و از منابع اطلاعات خود را برداشته و برای استفاده و اشتراک گذاری استفاده کنند.

 

اين مطلب صرفا جنبه تبليغاتي دارد و کارناوال هيچ مسئوليتي در رابطه با آن را نمي‌پذيرد.

دیدگاه جدید

جدید ترین دیدگاه
اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست