کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

15 اسفند 1402

به روز رسانی

15 اسفند 1402

به نقل از خبرگزاری مهر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: ۱۳۵ پرونده آثار تاریخی، فرهنگی، طبیعی و میراث معنوی این استان در فهرست ملی به ثبت رسید.

محمد ثابت اقلیدی گفت: با ثبت این ۱۳۵ اثر، شمار آثار ثبتی این استان در فهرست ملی به بیش از سه هزار و ۲۵۰ اثر رسید.

وی گفت: از ۹۳ پرونده آثار تاریخی و فرهنگی ارائه‌شده فارس، ۷۹ پرونده در فهرست ملی قرار گرفت و ۱۰ پرونده نیز واجد ارزش شناخته شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اضافه کرد: در این نشست چهار پرونده تعیین حریم آثار این استان نیز مشخص شد و چهار پرونده بازنگری حریم مجموعه تخت جمشید، تعیین حریم یک تپه تاریخی در کازرون و کاخ سروستان و همچنین بازنگری حریم محور تاریخی فرهنگی عرفان شیراز نیز تأیید شد.

وی عنوان کرد: ۲۲ میراث طبیعی فارس ثبت ملی شد که از این شمار می‌توان به ثبت دریاچه مهارلو، غار شاپور و تنگ چوگان، مجموعه درختان کهن‌سال نی‌ریز، سپیدان، استهبان، اقلید، بختگان، فیروزآباد، فسا و لامرد نام برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با اشاره به ثبت ۲۰ میراث معنوی فارس در فهرست ملی، گفت: پرونده کلم‌پلو و قهوه شیراز، آش کازرون، پوشاک، حلوای سنتی و بارگاه گردانی در بی رم، پوشاک لامرد و مهر، غذای محلی چش کُده در خنج و اوز، داروی محلی بُخالو و غذای سِوِگبا خنج، مسابقه کله‌قند لطیفی لار، مراسم نان پوش در جنوب فارس، اجاق بوسی عروس در ترکان قشقایی، نان پیدا ایزدخواست، فرش گیان یا جیان بوانات، تخت حنا آباده، مراسم دیگ جوشان روستای فشان خفر، یادمان یاس کبود خفر، قنات روبی سرچهان و مهارت پالان دوزی استهبان در فهرست ملی جای گرفت.

Photo by : Unknown

جدیدترین خبرهای گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

دیدگاه جدید

جدید ترین دیدگاه
اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست