کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

11 فروردین 1402

به روز رسانی

11 فروردین 1403

سفر به شمال کشور از شهر مشهد، از دو مسیر جاده چناران و جاده شاهرود امکان‌پذیر است و بسیاری از خانواده‌های مشهدی با فرارسیدن تعطیلات، آماده می‌شوند تا با تردد در این مسیرها، آب‌و‌هوایی عوض کنند. مسیر مشهد به شمال، در واقع دو محور از پرترددترین محورهای مواصلاتی کشور را شامل می‌شود که هرکدام از آن‌ها حس‌و‌حال متفاوتی را به مسافران القا می‌کند.
در این مطلب با ما همراه شوید تا با مسیرهای منتهی به شمال کشور بیشتر آشنا شویم، از مسافت‌ها و زمان‌بندی سفر آگاهی کسب کنیم و جاذبه‌های گردشگری این مسیرها را بشناسیم.

Photo by : Unknown

فاصله مشهد تا شمال چند ساعت و چند کیلومتر است؟
فاصله مشهد تا شهرهای شمالی به طور میانگین ۷۵۰ کیلومتر است و حدودا ۹ ساعت به طول می‌انجامد. برای سفر به شمال از شهر مشهد دو مسیر پیش روی شما خواهد بود که هر کدام از آن‌ها ويژگی‌های مخصوص به خود را دارد.
در راه مشهد به شمال، شما می‌توانید جاده چناران یا جاده شاهرود را برگزینید. این دو مسیر از لحاظ بعد مسافت تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.
۱. مسیر مشهد به شمال از جاده چناران
مسیر مشهد به شمال از طریق جاده چناران و قوچان که از شهرهای شمالی ایران می‌گذرد، مسیری خوش‌آب‌وهوا تلقی می‌شود که طرفداران خود را دارد.
اگر ساری را به عنوان مرکز استان مازندران به‌عنوان مقصد در شمال کشور در نظر بگیریم و میدان آزادی در شهر مشهد مبدأ ما باشد، مسیری ۷۰۴ کیلومتری پیش روی ما خواهد بود. این مسیر به‌طور معمول ۹ ساعت به طول می‌انجامد که در ایام پیک گردشگری و با احتساب بار ترافیکی، می‌تواند ۱۱ ساعت نیز زمان ببرد.
۲. مسیر مشهد به شمال از جاده شاهرود
مسیر مشهد به شمال از جاده شاهرود، سریع‌ترین مسیر برای رسیدن از مشهد به شمال است. این مسیر که شامل قسمتی از جاده تهران – مشهد (جاده ۴۴) می‌شود، از بخش‌های مرکزی ایران می‌گذرد. اگر مبدا سفر خود را میدان آزادی در شهر مشهد فرض کنیم، مسیری ۷۴۳ کیلومتری در مقابل ما خواهد بود.
طی کردن این مسیر به‌طور معمول ۸ ساعت زمان می‌برد که در ایام تعطیلات و پرمسافرت، تا ۹ ساعت و نیم نیز زمان خواهد برد. اگر چه مسیر مشهد به شمال از شاهرود از مناطق کویری و بیابانی می‌گذرد و می‌تواند خسته‌کننده و کسالت‌بار باشد، به‌واسطه بار ترافیکی کمتر و جاده هموارتر، انتخاب اول بسیاری از مسافران است.
بازه‌های زمانی که برای سفر گفته شد، بدون احتساب زمان توقف برای صرف غذا و استراحت است و برای پیمایشی پیوسته محاسبه شده است. به شما پیشنهاد می‌کنیم تا برای داشتن برآوردی دقیق از زمان‌بندی سفر خود، حتما فاصله بین شهرها را روی نقشه یا مسیریاب آنلاین محاسبه کنید.

Photo by : Unknown

شهرهای عبوری مسیر مشهد به مازندران، چه شهرهایی هستند؟
•    مسیر مشهد به مازندران از جاده چناران: اگر مقصد سفر شما از مشهد استان مازندران است، می‌توانید از مسیر جاده چناران به این استان دسترسی پیدا کنید. اگر جاده چناران را برگزیده‌اید، شهرهای چناران، قوچان، شیروان، بجنورد، گرگان، بهشهر، نکا و ساری در مسیری ۷۰۴ کیلومتری پیش روی شما است.
•    شما همچنین می‌توانید پس از رسیدن به ساری، از شهرهای بابل، آمل، نور و چالوس نیز بگذرید تا به رامسر برسید. مسیر مشهد به رامسر از این طریق ۹۴۹ کیلومتر است که بیش از ۱۲ ساعت به‌طول می‌انجامد.
•    مسیر مشهد به مازندران از جاده شاهرود: شما می‌توانید از جاده شاهرود نیز به استان مازندران مازندران و شهرستان ساری برسید. در این مسیر ۷۴۳ کیلومتری، شهرهای نیشابور، سبزوار، میامی، شاهرود، دامغان، کیاسر و ساری پیش روی شما خواهد بود.
شما همچنین می‌توانید با طی حدودا ۱۰ کیلومتر از ساری به سمت کیاکلا و بهنمیر حرکت کنید و خود را به بابلسر برسانید. مسیر مشهد به بابلسر حدودا ۷۵۰ کیلومتر است.
شهرهای عبوری مسیر مشهد به گیلان، چه شهرهایی هستند؟
برای سفر به استان گیلان نیز شما می‌توانید دو مسیر جاده چناران و جاده شاهرود را برگزینید. اگر شهر رشت را که مرکز استان گیلان است به عنوان مقصد سفر خود در نظر بگیریم، مسیر مشهد به رشت حدودا ۱۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.
•    مسیر مشهد به گیلان از جاده چناران: مسیر مشهد به رشت از جاده چناران در امتداد مسیر مشهد به ساری است. پس از گذر از شهرهای چناران، قوچان، شیروان، بجنورد، گرگان، بهشهر، نکا و ساری، از شهرهای از شهرهای بابل، آمل، نور، چالوس و رامسر نیز بگذرید و پس از عبور از لنگرود و لاهیجان، خود را به رشت برسانید. این مسیر ۱۰۶۶ کیلومتر است که ۱۴ ساعت و نیم به‌طول خواهد انجامید.
•    مسیر مشهد به گیلان از جاده شاهرود (تهران): برای سفر به گیلان از جاده شاهرود با گذر از شهرهای نیشابور، سبزوار، میامی، شاهرود، خود را به دامغان برسانید. در این شهر دو راه پیش شما خواهد بود. در مسیر اول می‌توانید وارد استان مازندران شوید و با گذر از ساری، بابل، آمل، نور، چالوس، رامسر، لنگرود و لاهیجان، خود را به رشت برسانید. این مسیر ۱۱۰۳ کیلومتر است و ۱۴ ساعت و نیم زمان می‌برد. مسیر دوم اما مسیری است که با امتداد جاده ۴۴ به سمت سمنان آغاز می‌شود و با گذر از گرمسار، تهران و قزوین، به رشت می‌سد. این مسیر ۱۲۵۶ کیلومتر است و ۱۴بیش از ساعت به طول می‌انجامد.

Photo by : Unknown

شهرهای عبوری مسیر مشهد به استان گلستان، چه شهرهایی هستند؟
برای سفر به استان گلستان از شهر مشهد، بهترین مسیر پیش روی شما جاده چناران است. هرچند شما می‌توانید از جاده شاهرود نیز وارد این استان شوید. اگر شهر گرگان را به ‌عنوان مقصد سفر در نظر بگیرید، مسیری ۶۰۰ کیلومتری پیش روی شما خواهد بود.
•    مسیر مشهد به گلستان از جاده چناران: برای سفر به استان گلستان از جاده چناران، باید از شهرهای چناران، قوچان، شیروان و بجنورد عبور کنید. این مسیر ۵۶۹ کیلومتر است و ۷ ساعت زمان می‌برد.
•    مسیر مشهد به گلستان از جاده شاهرود: به‌منظور سفر به گرگان از جاده شاهرود با گذر از شهرهای نیشابور، سبزوار و میامی، خود را به شاهرود برسانید. سپس به سمت شمال تغییر مسیر دهید و به سمت گرگان حرکت کنید. این مسیر ۶۲۲ کیلومتر خواهد بود و طی کردن آن حدودا ۸ ساعت زمان می‌برد.
نزدیکترین دریا به مشهد، کدام دریا است؟
بدون تردید نزدیک‌ترین دریا به مشهد، دریای خزر است. سواحل دریای خزر در استان گلستان، شامل بندر ترکمن، بندر گز و گلوگاه، نزدیک‌ترین سواحل به مشهد هستند که در فاصله‌ای حدودا ۷۳۰ کیلومتری از این شهر قرار گرفته‌اند. بهترین مسیر برای دسترسی به این سواحل از مشهد، استفاده از جاده چناران است.
جاهای دیدنی مسیر مشهد به شمال کشور
اگر جاده چناران را برای سفر به شمال برگزیده‌اید، آرامگاه فردوسی، تفرجگاه بش‌قارداش، جنگل گلستان، آبشار کبودوال و بسیاری از روستاها و جاذبه‌های سرسبز و دل‌انگیز شمال کشور، پیش رویتان خواهد بود. همچنین اگر جاده شاهرود را برای سفر به شمال انتخاب کنید، آرامگاه خیام در نیشابور و پارک‌های حیات‌وحش و آبشارهای شاهرود در انتظار شماست. هرچند مهم‌ترین جاذبه این مسیر را می‌توان جنگل ابر و سد سلیمان‌تنگه نامید.

Photo by : Unknown

نتیجه‌گیری
برای سفر به شمال از مشهد دو گزینه خواهید داشت که جاده چناران و جاده شاهرود را شامل می‌شوند. جاده چناران مسیری خوش‌‌آب‌وهوا دارد و در عوض مسیر شاهرود، هموارتر و سریع‌تر است. شما می‌توانید پیش از سفر و با بررسی دقیق مسیرهای ترافیکی و محورهای مواصلاتی، بهترین راه را برای سفری امن و آسوده انتخاب کنید.

 

اين مطلب صرفا جنبه تبليغاتي دارد و کارناوال هيچ مسئوليتي در رابطه با آن را نمي‌پذيرد.

دیدگاه جدید

جدید ترین دیدگاه
اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست