کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

02 خرداد 1398

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به گزارش ایسنا و به نقل از آرت نیوزپیپر، باستان‌شناسان، تاریخ دانان‌، راهنماهای تورهای گردشگری و دیگر اقشار جامعه نسبت به تصمیم جدید دولت پرو معترضند و از مسئولان می خواهند برنامه ساخت یک فرودگاه بین‌المللی را در نزدیکی بنای تاریخی «ماچو پیچو» متوقف کند.

این فرودگاه که به منظور کوتاه کردن زمان مسافرت گردشگران عازم به این منطقه ارائه شده است، چندین میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت. عملیات ساخت و ساز این فرودگاه اوایل سال جاری در حالی آغاز شد که چندین بولدوزر بخش اعظمی از زمین‌های نزدیک به ورودی «دره مقدس» را هموار کردند. دولت در نظر دارد ساخت این فرودگاه را سال ۲۰۲۳ به اتمام برساند.

در حال حاضر گردشگران می‌توانند برای بازدید از این مکان تاریخی که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، از قطاری که مبدا آن شهر «کوسکو» است، استفاده کنند و باید 3 ساعت در راه باشند.

این مکان تاریخی هرساله بیش از یک میلیون بازدیدکننده را راهی این منطقه می کند و این رقم دو برابر چیزی است که یونسکو در قبال محافظت از این مکان تاریخی، وعده داده است.

ناتالی ماجلوف -تاریخدان هنری دانشگاه کمبریج- آغازکننده موج اعتراضات بود. وی برنامه ساخت فرودگاه در این منطقه را بسیار کوته‌بینانه می داند و معتقد است این ساخت و ساز در بلندمدت آینده این مکان تاریخی را به خطر می‌اندازد. او در این زمینه گفته است:

ساخت فرودگاه در این منطقه، حفاظت از یکی از باارزش‌ترین مکان‌های تاریخی و باستانی جهان را به خطر می‌اندازد.

دولت پرو بر این باور است که پروژه ساخت فرودگاه بین‌المللی در این مکان سبب ایجاد بیش از ۲ هزار شغل می‌شود و فرصت‌های اقتصادی مختلفی را به همراه می آورد.

«ماچوپیچو» که از آن به عنوان شهر گمشده «اینکا» ها نام برده می‌شود، حدود سال ۱۴۵۰ میلادی در ارتفاعات امپراتوری اینکاها ساخته شد. این اثر که در سال 1983 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید، به عنوان یک شاهکار خالص معماری و نشانه‌ای منحصربه‌فرد از تمدن اینکاها به شمار می رود و به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید شناخته می‌شود.

Photo by : Unknown

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

دیدگاه جدید

جدید ترین دیدگاه
اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست