کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

24 خرداد 1401

به روز رسانی

24 خرداد 1401

به گزارش مریم اطیابی از میراث باشی

حورا لرزاده در گفت و گو با میراث‌باشی از تخریب حوض خانه- موزه لرزاده خبر می‌دهد و‌ می‌گوید: چند روز پیش به خانه- موزه پدربزرگم، استاد لرزاده در کوچه سخن پایین‌تر از بهارشیراز سر زدم و با صحنه عجیبی روبه‌رو شدم. حوض این خانه را تخریب کرده بودند.در ساختمان بسته بود و پشت پنجره‌ها روزنامه زده بودند. گویی اصلا اینجا خانه- موزه نیست. و صرفا مردم می‌توانند در حیاط بنشینند و هیچ نگهبانی هم آنجا نیست. برخی می‌گفتند یک افغانی حوض را تخریب کرده است.

او که به شدت از وضعیت خانه پدربزرگش ناراحت است ، می‌گوید: در این خانه- موزه تا یکی دو ماه پیش به روی مردم باز بود، نگهبان داشت و حوضش هم تخریب نشده بود.من  بزودی از این وضعیت به شهرداری تهران شکایت می‌کنم. این موضوع باید پیگیری شود.

به گزارش میراث باشی، خانه- موزه استاد لرزاده مهر ۹۸ افتتاح شده و مشخص نیست خانه‌ای که سه سال از عمر مرمت آن بیشتر نمی‌گذرد چه حاجت به تخریب حوض داشته و از سویی چرا باید ساختمان اصلی آن بسته باشد.

«این خانه دوازدهمین محلی بود که بعد از سال‌ها جا به جایی برای زندگی انتخاب کردیم. محل را به میمنت نیمه شعبان از "صمد سودآور" داماد "ملک التجار" خریداری کرده و از روز اول به نام هشت فرزندمان ثبت کردیم.» این جمله‌است که در این موزه می‌توانستید ببینید.

شادروان  استادحسین لرزاده در طول عمر ۹۸ساله خود در بیش از ۸۴۲ بنا مانند کاخ‌ها، بیمارستان، بانک، مدرسه، منزل مسکونی را مرمت کرد.

او همچنین در طراحی، معماری و نظارت بر اجرای بیش از ۶۳۵ مسجد نقش داشت  «مسجد اعظم قم» و کاخ مرمر از جمله اثار فاخر این استاد است.

زمانی که موزه برپا بود در طبقه اول خانه موزه، اتاق شخصی استاد لرزاده و تالار آشنایی با گاهشمار زندگی حرفه‌ای استاد از زمان تولد یعنی سال ۱۲۸۵ تا زمان درگذشت او در سال ۱۳۸۱ قابل رویت بود.

در طبقه اول یعنی اتاق نظم( شعر)، شعرهای سروده شده استاد بر روی طومارهای پارچه‌ای دیده می‌شد و خاطرات و وقایع زندگی‌اش ثبت شده بود.

در تالار بنا در طبقه دوم، مجموعه نقشه‌ها، اسناد و طراحی‌های استاد لرزاده قرار گرفته بود از جمله اسنادی از مسجد سپهسالار.

خانه استاد لرزاده، در ۲۴ آبان ۱۳۸۵ به شماره ۱۶۳۰۶ ثبت ملی شده است. 

Photo by : Unknown

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

دیدگاه جدید

جدید ترین دیدگاه
اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست