کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

11 خرداد 1401

به روز رسانی

11 خرداد 1401

گنجینه‌ای از آثار باستانی ۲۵۰۰ ساله‌‌ای که به تازگی در حفاری‌های محوطه باستانی سقاره از دل خاک بیرون آمدند، در مصر به معرض نمایش گذاشته شدند. این آثار در نمایشگاهی موقت در کنار هرم جوزر در سقاره، واقع در ۲۴ کیلومتری جنوب‌غرب قاهره به نمایش درآمده‌اند.

به گفته مصطفی وزیری، رئیس شورای عالی آثار باستانی مصر، این مجموعه‌ متشکل از ۲۵۰ تابوت منقش با جسد‌های مومیایی که به خوبی حفظ شده‌اند، ۱۵۰ مجسمه برنزی از خدایان باستانی و ظروف برنزی مورد استفاده در آیین‌های ایزیس، الهه باروری در مصر باستان، است که همگی به سلسله سوم مصر باستان در حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح‌ مربوط می‌شوند.

در این مجموعه یک مجسمه برنزی بدون سر از ایهموتپ، دانشمند و معمار دوران فرمانروایی جوزر، از فراعنه مصر، نیز به نمایش درآمده است. گنجینه فوق قرار است به طور دائم در بخش جدید موزه بزرگ مصر در کنار هرم جیزه به نمایش درآید. محوطه باستانی سقره بخشی از یک آرامگاه وسیع در ممفیس، پایتخت مصر باستان، است که دربرگیرنده اهرام جیزه و هرم‌های کوچکتر در ابوصیر، دهشور و ابو رویش می‌شود.

ویرانه‌های ممفیس در دهه ۱۹۷۰ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

Photo by : Unknown

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

دیدگاه جدید

جدید ترین دیدگاه
اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست