کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

18 اردیبهشت 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

امروز می خواهیم به همراه خانواده و کودکانمان راهی شهر پر آوازه ی آنتالیا شویم. دیاری که این روزها نامش را زیاد می شنویم و طرفداران بسیاری هم دارد. شهر آنتالیا یکی از بهترین شهرهای کشور ترکیه است که همه ساله میزبان گردشگران ایرانی و خارجی زیادی می باشد.

همیشه نام آنتالیا که به میان می آید ذهنمان به سرعت به سوی سواحل تمیز، جنگل و طبیعیت زیبا و مراکز خرید آن می رود اما شاید جنگل گردی و خرید و قدم زدن در خیابان های زیبا برای کودکانمان سرگرم کننده و جالب نباشد، به همین خاطر اینبار سعی داریم تنها تمرکزمان روی کودکان و نوجوانان باشد و بررسی کنیم اگر به شهر زیبای آنتالیا سفر کنیم چه تفریحات و هیجاناتی در انتظار کودکانمان خواهند بود.

با آشنایی با مراکز تفریحی مناسب برای کودکان می توانیم سفری را برنامه ریزی نماییم که هم خودمان از آن لذت ببریم و هم برای فرزندان دلبندمان خاطرات خوبی را رقم بزنیم. خلاف تصورات عموم مردم سفر با کودکان و نوجوانان کار سختی نیست تنها لازم است پیش از حرکت، خوب با مقصد آشنا باشیم و برای فعالیت های آن ها نیز برنامه ریزی کنیم تا با اشتیاق بیشتری همراهیمان کنند. در بیشتر هتل های شهر آنتالیا مراکز سرگرمی و مراقبت کودکان بدون هزینه ی اضافی نیز وجود دارند اما به بررسی خدمات تفریحی کودکان در مکان هایی غیر از هتل ها خواهیم پرداخت.

در شهر آنتالیا علاوه بر تفریحات ساحلی هزاران فعالیت دیگر وجود دارد که می تواند برای کودکان جذاب باشد بنابراین همراه کارناوال باشید تا با هم همه ی فعالیت های مناسب برای کودکان در شهر آنتالیا را بررسی نماییم، در ضمن توجه داشته باشید که در لینک های ارائه شده در ادامه ی مطلب اطلاعات جامعی در رابطه با هر یک از این تفریحات ذکر شده است.

تفریحات مناسب برای کودکان در آنتالیا

1- تفریح در شهربازی ها

شهر آنتالیا آب و هوای بسیار خوبی دارد و جان می دهد برای بازی و شادی در فضای باز. شهربازی ها محیط خیلی خوبی برای تخلیه ی انرژی کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان است.

در شهر زیبای آنتالیا مجموعا 5 شهربازی روباز و سربسته وجود دارد که رفتن به هر یک از آن ها بنابر سن فرزند شما م ی تواند انتخاب هوشمندانه ای تلقی شوند در ادامه به صورت مختصر با این شهربازی ها آشنا می شویم:

1- شهربازی اکتور لوناپارک | Aktur Lunapark:

معروف ترین و در عین حال قدیمی ترین شهربازی شهر آنتالیا می باشد که از ساعت 10 صبح تا 12 شب به علاقمندان خدمات ارائه می دهد. در این شهربازی به ازای بازی با ۱۰ وسیله باید ۳۰ لیر ترکیه (حدود 30 هزار تومان) پرداخت نمایید.

2- مجموعه تفریحی پارک کپز ورساک | Kepez Park Varsak:

این شهربازی دو بخش بازی با وسایل و تفریحات آبی تقسیم بندی می شوند، این مجموعه  از ساعت۸:۳۰ صبح تا ۹ شب خدمات ارائه می دهد.

3- مرکز بازی و تفریح تکنو | Tekno:

مرکز تفریحی سرپوشیده است و تفریحات موجود در آن هم برای بزرگسالان  هم کودکان مناسب می باشد.

4- پارک ژوراسیک | Dinopark Antalya:

پارک ژوراسیک آنتالیا در فضایی رو باز است و در آن ماکت انواع دایناسورها دیده می شود.

5- شهربازی دنیای برف | Kar Dünyası:

در این شهربازی همه چیز از جنس برف است و باید خوب به فرزندانتان لباس گرم بپوشانید و آن ها را به سرزمین رویایی برف و یخ ببرید. ساعت کار این مجموعه ۱۰ صبح تا ۱۰ شب می باشد.

برای کسب اطلاعات کامل و جامع تر درباره ی این شهربازی ها روی لینک زیر کلیک کنید:

شهربازی های آنتالیا | لذت یک روز هیجانی در ترکیه

شهربازی آنتالیا

2- تفریح در پارک های آبی

در آنتالیا بسیاری از هتل های ساحلی قسمتی را هم به پارک آبی اختصاص داده اند تا ساکنانشان از امکانات رفاهی بیشتری برخوردار باشند، در این هتل ها اغلب مکان هایی هم برای نگهداری کودکان با پرسنل حرفه ای وجود دارد که از کودکان شما مراقبت خواهند کرد؛ حتی برای کودکان باشگاه ها یا استخرهای مخصوصی در فضای باز قرار می دهند تا آن ها هم اقامتی به یادماندنی داشته باشند. اما اگر هتل محل اقامت شما پارک آبی هم نداشت اصلا نگران نباشید چون در آنتالیا 3 پارک آبی مجزا هم وجود دارد. مطمئنا بازی و آب تنی در پارک های آبی می تواند از جذاب ترین تفریحات کودکانه در آنتالیا باشد در ادامه به صورت مختصر با این پارک های آبی آشنا می شویم:

1- پارک آبی آکوآ: بزرگ ترین و معروف ترین پارک آبی آنتالیاست که در آن انواع و اقسام وسایل بازی برای کودکان فراهم آمده است.

2- پارک آبی ریکسوس پرمیوم تروی: انواع سرسره، آبشار و وسایل بازی در آن وجود دارد و بلیتش هم ۲۰ یورو معادل ۶۸ هزار و ۵۰۰ تومان می باشد.

3- پارک آبی ددمان: انواع رودخانه، سرسره و ... در کنار هم قرار گرفته اند، فقط باید توجه داشته باشید که گاهی این پارک آبی تعطیل می شود و برنامه ی مشخصی هم از زمان تعطیلی و بازگشایی این مجموعه در حال حاضر نداریم پس حتما پیش از اقدام مطمئن باشید که باز هستند ما هم در اسرع وقت اطلاعات بیشتری در این رابطه به دست خواهیم آورد.

برای آشنایی بیشتر با این پارک های آبی روی لینک زیر کلیک نمایید:

پارک های آبی آنتالیا | هیجانی متفاوت در کشور ترکیه

پارک آبی آنتالیا

3- بازدید از آکواریوم آنتالیا

همیشه دیدن ماهی ها و آشنایی با زندگی زیر آب دریا و اقیانوس ها برای کودکان و نوجوانان جالب واقع می شود. آنتالیا هم یکی از بهترین آکواریوم های ترکیه را دارد و اگر فرزندتان کمی به حوزه ی جانوران آبزی علاقمند باشد حتما بازدید از آکواریوم آنتالیا خاطره ای هیجان انگیز برای او خواهد بود.

تونل این آکواریوم 131 متر طول و ۳ متر عرض دارد و از بزرگترین تونل های آکواریوم در دنیاست.

هزینه بلیط

۵۸ دلار (حدودا ۲۰۰ هزار تومان) 

ساعت بازدید

۱۰ صبح تا ۸ شب 

آدرس: ترکیه، آنتالیا، کونتالتی، بلوار دوملو پینار 

Address: Dumlu Pınar Bulvarı Arapsuyu Mahallesi No :502 Konyaaltı, 07200, Turkey

آکواریوم آنتالیا
آکواریوم آنتالیا

4- چشیدن طعم غذاهای مختلف

همانطور که شاید به گوشتان رسیده باشد اقوام ترک و ساکنان ترک عادات غذایی جالب و خوراکی های بسیار خوشمزه ای دارند. در آنتالیا هم انواع و اقسام رستوران های ترکی وجود دارد پیشنهاد می کنیم فرزندانتان را به رستوران های ترکی برده و به آن ها امکان تجربه ی غذاهایی متفاوت را بدهید، شاید از میان این همه تنوع غذایی ترکیه خوراک مورد علاقه ی کودک و یا نوجوانتان را هم پیدا کردید. برای آشنایی بیشتر با رستوران ها و غذاهای ترکی روی لینک های زیر کلیک نمایید:

بهترین رستوران های ارزان آنتالیا | ترکیه

رستوران هایی با هزینه های متوسط در آنتالیا | ترکیه

رستوران های لوکس آنتالیا | ترکیه

بهترین و لذیذ ترین غذاهای ترکیه

بهترین و لذیذترین کباب های ترکیه

غذا آنتالیا

5- شنا و تفریحات ساحلی

در آنتالیا سواحل زیبا، تمیز و بسیار شیکی وجود دارد که هر کسی را به سوی خود می کشاند. آبتنی و شنا هم از تفریحات مورد علاقه ی اغلب بچه هاست، بنابراین توصیه می کنیم حتما لباس مناسب آب بازی و شنا برای کودکانتان همراه داشته باشید و آن ها را به یک روز پر از شادی در کنار ساحل دعوت کنید.

علاوه بر شنا کودکانتان می توانند در ساحل به شن بازی و ساخت قلعه های شنی بپردازند و یا چند ساعتی را به با جمع آوری صدف های رنگارنگ سپری کنند. پس سواحل زیبا و فوق العاده ی آنتالیا را فراموش نکنید. از بهترین سواحل آنتالیا ساحل کونیالتی (Konyaalt) می باشد که در آن زمین بازی و کلوب سرگرمی برای کودکان ساخته شده است، زمین بازی این ساحل بیشتر به نوجوانان و جوانان و کلوب به کودکان و خردسالان پیشنهاد می گردد. توصیه می کنیم حتی اگر بدون فرزند به آنتالیا می روید از ساحل کونیالتی که از زیباترین سواحل این شهر است حتما دیدن نمایید.

ساحل آنتالیا

6- تماشای دلفین ها

دلفین ها از جمله باهوشترین آبزیان هستند و در ده ی اخیر در مراکز مختلف نگهداری می شوند، مراکزی که با نام های دلفین لند یا دلفین آریوم شناخته می شوند، در آنتالیا چند مرکز اصلی و بزرگ دلفین لند وجود دارد که علاقمندان می توانند در آن ها با دلفین ها شنا کنند، به آن ها غذا بدهند و یا به تماشای نمایش های جالب آن ها بپردازند. معروف ترین آن ها دلفین لند (Dolphin Land) و پارک آبی و دلفین لند (Antalya Aqualand Dolphinland) نام دارند که مطمئنا تفریح در آن ها برای کودکان دلبندتان جالب خواهد بود.

در این مراکز به کودکان اجازه داده می شود که دلفین ها را لمس کرده و یا به آن ها غذا دهند حتی می توانند با آن ها در آب های تمیز و بهداشتی شنا کنند. هزینه ی این مراکز بنابر فعالیت هایی که در آن ها انجام خواهید داد متفاوت می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در باره ی تفریحات آبی و دلفن لند ها به لینک زیر مراجعه نمایید:

تفریحات آبی آنتالیا | تجربه هیجان در سواحل

اطلاعات بازدید:

هزینه ی دلفین لندها بنابر فعالیتی که قصد انجامش را دارید متفاوت است اما برای بلیت ورودی باید هزینه ای حدود ۳۰ دلار ( حدود ۱۰۰ هزار تومان ) را در نظر داشته باشید.

آدرس دلفین لند: ترکیه، کپز، دلفین لند.

.Address: Yükseliş Mahallesi, TURKEY Kepez/Südliche Mittelmeerküste, Turkey

آدرس پارک آبی و دلفین لند: ترکیه، آنتالیا، مرادپاشا، بلوار دملوپینار.

.Address: Meltem Mahallesi, Dumlupınar Blv., 07030 Muratpaşa/Antalya, Turkey

دلفین لند آنتالیا

7- تماشای فیلم های چند بعدی

در سال های اخیر تماشای فیلم های چند بعدی محبوب شده اند. رفتن به سینماهای چند بعدی از تفریحات محبوب برای اغلب نوجوانان و جوانان است، در آنتالیا هم می توانید به راحتی سینمای سه بعدی پیدا کنید. در اکثر مراکز خرید این شهر و بخصوص مجتمع های تجاری بزرگ و اصلی شهر سینماهای سه بعدی وجود دارند.

برای آشنایی بیشتر با مراکز خرید آنتالیا می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

مراکز خرید آنتالیا | لذت بازارگردی به سبک امروزی در ترکیه

مرکز خرید تراسیتی آنتالیا | انتخاب اول ایرانی ها در ترکیه

در مرکز خرید اوت لت دیپو سنتر (DEEPOT OUTLET CENTER) و مارک آنتالیا (MarkAntalya) سینماهای چند بعدی با کیفیت و خوبی وجود دارد که می توانید در آن ها ساعاتی خوش و پر هیجان را سپری نمایید، لازم به ذکر است که در آنتالیا بنابر فیلم سه بعدی منتخب شما هزینه ی بلیت متفاوت است.

آدرس مرکز خرید اوت لت دیپو سنتر: ترکیه، آنتالیا، منطقه کپز، آلتینوا سنان

Address: Altınova Sinan, 07170 Kepez/Antalya, Turkey

آدرس مرکز خرید مارک آنتالیا: ترکیه، آنتالیا، منطقه لارا، مرات پاشا ۰۷۱۶۰، منطقه کپز

Address: Tahılpazarı Mah., Kazım Özalp Caddesi No:84, 07025 Muratpaşa/Antalya, Turkey

سینما چند بعدی آنتالیا

سخن آخر

آیا تا به حال به آنتالیا رفته اید؟

فرزند شما از چه تفریحاتی در این شهر بیشتر استقبال می کرد؟

تجربیات و نظراتتان را با ما به اشتراک گذارید.

دیدگاه جدید

جدید ترین دیدگاه
اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست