کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

01 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

گردشگری صنعتی است که بسیاری از رشته های مختلف از علوم گوناگون را در بر می گیرد. مطالعه ی هر یک از بخش های این صنعت نیازمند تخصص و علمی خاص است تا بتواند به خوبی همه ی زوایا را مورد بررسی قرار دهد. جغرافیای گردشگری یکی از علومی است که کمک شایانی به این صنعت می کند و امروز در کارناوال به بررسی آن می پردازیم.

جغرافیای گردشگری

جغرافیای گردشگری چیست؟ 

جغرافياي گردشگری مطالعه رابطه بين اشكال مختلف جهانگردي با محيط هاي طبيعي وفرهنگي و اثراتي كه اين فعاليت ها در نواحي مقصد به جا مي گذارند را در بر می گیرد.

در واقع این علم به بررسي روابط انسان ها با محيط در هنگام فراغت و تأثير متقابل آن ها بر يكديگر مي پردازد و فعاليت هاي گردشگري را نه به طور مجزا بلكه در قالب مكان و در ارتباط با ديگر عوامل محيطي شامل عوامل طبيعي و انساني را بررسی می کند.

مفهوم كلي جغرافياي گردشگری را مي توان به اين شرح بيان نمود:

جغرافیای گردشگری مطالعه شرايط جغرافيايي جهانگردي و بررسي وابستگي ها بين شكل هاي مختلف وقت گذراني با عوامل محیطی، تحقيق در مسئله وقت گذراني و استفاده از تعطيلات جهت مسافرت به مناطق گوناگون طبيعي و فرهنگي  ومكان هاي مذهبي، بازرگاني، تفريحي و بهداشتي، بررسي در عوامل مختلف طبيعي را به همراه دارد.

جغرافیای گردشگری

نقش جغرافیا در گردشگری

جغرافيا در تعريف گردشگری از ارائه ی يك تعريف علمی فراتر می رود و گردشگری را به عنوان يكي از نقش هاي اساسي انسان محسوب می کند تا در چهارچوب كلي جغرافياي انساني – اجتماعي به مطالعه آن بپردازد.

در جغرافیای انسانی علت وجودي انسان، يك سلسله نقش هايي مثل توليد مثل و بقا، سكني داشتن، كاركردي، آموزش ديدن و پرورش يافتن، تامين نيازها، جابجايي در رفت و آمد و نقش فراغت و استراحت كردن را در بر می گیرد.شدت و ضعف اين نقش هاي هفتگانه موجب تغيير فضاي زيستي مي شود.

در این میان يكي از نقش هاي مهم و اساسي، نقش فراغت و استراحت كردن است كه بروز استعدادها و خلاقيت ها و...  را به دنبال دارد و در نهایت  پيدايش جهانگردي و گردشگری شده است. لزوم انجام اين نقش توسط انسان، بستگی زیادی به درجه زماني و درجه تمدن و فرهنگ و اشكال آن دارد. شهرها و روستاها نمونه بارز ايفاي اين نقش ها هستند که هم به عنوان مبدا و هم به عنوان  مقصد گردشگری محسوب مي شوند. بيشتر شهرها و پايتخت هاي بزرگ به علت دارا بودن نقش هاي هنري، علمي، اقتصادي و مذهبي و روستاها با جاذبه هاي سنتي، فرهنگي، ييلاقي، و... جلوه اي بارز از جغرافياي گردشگری را ارائه مي دهند.

جغرافياي گردشگری روابط انسان را با محيط در تعطيلات و  فراغت مطالعه می كند. اينجاست كه دانش جغرافيا اين وظيفه ي مهم را بر عهده مي گيرد چرا كه ميان وقت گذراني انسان در هواي آزاد و محيط طبيعي او رابطه محكمي وجود دارد و محيط هاي طبيعي خاص، تفريحات و امكانات ويژه اي خلق مي كنند كه با امكانات گردشگری نواحي ديگر تفاوت دارد.

دانشنامه گردشگری

با #مفاهیم و دانش گردشگری در کارناوال آشنا شوید.

5 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سلام عرض ادب میشه دانشگاه رشته عوض کرد رشته جغرافیای توریسم ور داشت

18 خرداد 1401

سلام من میخوام از وضعیت شغلی این رشته بدونم ممکنه منو راهنمایی کنید

17 آبان 1399

مهدی

سلام خانم فلاح منابع و مآخذ این مطلبم بفرستین.با تشکر

17 تیر 1396

اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست