کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

06 بهمن 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

همه ساله با گذر از شب یلدا، به آرامی هوا سرد و سردتر می شود و باید کم کم شال گردن های مامان بافمان را از پستوی خانه بیرون بیاوریم و فکر خرید لباس های زمستانی باشیم. هوا زود تاریک می شود و شهر زودتر از قبل می خوابد. شاید این تاریکی زودهنگام هوا بهانه ای برای کسالت و بی حوصلگی باشد اما آن قدرها هم سخت نیست و می توانیم با کمی ایجاد تنوع در افکار و فعالیت هایمان، زمستان، این فصل سفید پوش و زیبا را به زمانی فوق العاده و به یادماندنی تبدیل کنیم.

مطمئنا از بهترین تفریحات زمستانی اسکی و برف بازی است. اگر اسکی کردن بلد نیستید جای نگرانی ندارد و امسال همان زمان موعود است که باید اسکی یاد بگیرید. امروز می خواهیم به یکی از معرکه ترین پیست های اسکی دنیا سفر کنیم، جایی که افراد مشهور و ثروتمند دنیا برای گذراندن تعطیلات زمستانی آن را انتخاب می کنند. تصمیممان سرک کشیدن در پیست اسکی لخ زورس ( lech zurs ) در کشور اتریش است؛ یکی از لوکس ترین، مشهورترین و مجهزترین پیست های اسکی در دنیا که حتما گشت و گذار و اسکی در آن رویایی و شگفت انگیز خواهد بود.

این اولین سفر کارناوال به پیست های اسکی جالب و هیجان انگیز دنیا نیست، ما تا به حال چندین مکان را برای تفریح زمستانی معرفی نموده ایم که می توانید با کلیک روی لینک های زیر آن ها را مطالعه نمایید:

بهترین پیست های اسکی روی یخ | ویژه کریسمس

پیست اسکی نایسکو ، ژاپن | مقصد محبوب عاشقان برف

با کارناوال همراه شوید تا در پیست اسکی لخ زورس با مشاهیر دنیا اسکی کنیم.

پیست اسکی نروژ
photo by tami lrnz
پیست اسکی نروژ
پیست اسکی لخ زورس

چرا پیست اسکی لخ زورس؟


- از مجهزترین پیست های اسکی دنیا است.

- بهترین پیست اسکی نروژ می باشد.

- از مکان های محبوب برای گذراندن تعطیلات در میان ثروتمندان و افراد مشهور است.

- یکی از 10 پیست اسکی برتر دنیا به حساب می آید.

پیست اسکی
پیست اسکی
photo by AWESOME Christoph Oberschneider
پیست اسکی نروژ

معرفی پیست اسکی لخ زورس | lech zurs

همه جا پوشیده از برف است... اینجا در زمستان حجم عظیمی از برف جمع می شود و چشم انتظار عاشقان اسکی می ماند. پیستی به ارتفاع 1300 تا 2811 متر بر روی رشته کوه آلپ که در زمستان مملو از برف، یخ و صدای خنده ی اسکی بازان است.

لخ زورس دقیقا در نقطه ی تلاقی کوه تیرول ( Tirol ) و فورآرلبرگ ( Vorarlberg ) اتریش قرار دارد؛ منطقه ای بسیار زیبا و دوست داشتنی. قدم به قدم با هم بیشتر با این پیست زیبا و امکانات و تفریحاتش آشنا می شویم.

پیست اسکی لخ زورس اتریش را می توان از نظر جغرافیایی به دو قسمت اصلی تقسیم کرد؛ یکی لخ که در منطقه ی بلودنتس ( Bludenz ) و در امتداد رودخانه ای به نام لخ قرار دارد و قسمت دیگر منطقه ی همجوارش زورس ( Zürs ) که بیشتر هتل و تفرجگاه های پیست اسکی در آن قرار گرفته اند.

از دلایلی که لخ زورس را به یکی از مشهورترین پیست های اسکی دنیا تبدیل کرده، اسکی آلپاین ( Alpine ) است؛ این جا را مهد اسکی آلپاین می دانند. آلپاین نوعی از ورزش اسکی روی تپه و مسیرهای ناهموار است که شاخه هایی از قبیل مارپیچ کوچک و بزرگ، سوپر جی و ترکیبی و... دارد. این نوع اسکی از پرطرفدارترین انواع اسکی در دنیا می باشد.

مکانی زیبا، امکانات رفاهی بسیار و مدرن و آلپاین همه دست به دست هم داده اند تا پیست لخ زورس در میان همه ی اقشار جامعه بخصوص افراد مشهور و بازیگران محبوب شود. کمپانی های مشهور و قدرتمندی در این پیست سرمایه گذاری کرده اند مانند مرسدس بنز، موسسه ی سرمایه گذاری امارات و ... که از ثروتمندترین شرکت های دنیا هستند.

این پیست مجهز به آسانسور هم است و به راحتی می توانید از پایین به بالاترین نقطه اش بروید. 276 کیلومتر از این پیست در دامنه ی کوه و 180 کیلومترش در ارتفاعات پر شیب تر قرار دارد.

اسکی در یکی از عظیم ترین پیست های اسکی دنیا شور و حال دیگری دارد؛ اینجا بزرگترین پیست اسکی اتریش و یکی از بزرگترین پیست اسکی های اروپا است که روز به روز هم در حال پیشرفت و کسب شهرت و آوازه ی بیشتر و بیشتر می باشد. افرادی مثل تام کروز، پرنسس دیانا، ملکه بئاتریکس ملکه ی سابق هلند و خانواده های سلطنتی هلند به طور مستمر هر سال به این پیست اسکی می روند.

همراه کارناوال باشید تا ما هم سفری به این پیست را تجربه کنیم.

پیست اسکی اتریش
پیست اسکی اتریش
photo by PLUS Dotan Naveh
پیست اسکی اتریش

بخش های پیست اسکی لخ زورس

مساحت کل این پیست اسکی چیزی در حدود 305 تا 447 کیلومتر است و امکانات تفریحی و ماجراجویانه ی زیادی را در خود جا داده. به همین دلیل در ابتدا برای توضیح و معرفی واضح تر، پیست اسکی لخ زورس را به دو قسمت لخ و زورس تقسیم کرده و به آن ها می پردازیم.

پیست اسکی لخ زورس

1- پیست لخ

لخ که با نام فورآرلبرگ ( Vorarlberg ) هم شناخته می شود در ابتدا روستایی کوهستانی بود که در آن پیستی برای اسکی ساختند و امروزه به یکی از پربازدیدترین مکان های دنیا در زمستان تبدیل شده است.

این منطقه تا قرن 19 با نام تنبرگ ( Tannberg ) شناخته می شد که مخففی از نام ( Tannberg am Lech ) بود. اما امروزه دیگر به این اسم خوانده نمی شود و همه این ناحیه و پیست اسکی فوق العاده اش را با نام لخ می شناسند که به نسبت بخش زورس ارتفاع کمتری دارد.

ساکنان اولیه این روستا در حقیقت افرادی بودند با نام والسر ( Walser ) که از ایالت والیس در کشور سوئیس به این ناحیه مهاجرت کرده بودند، این ماجرا حدودا به قرن چهارم میلادی باز می گردد. حتی کلیسایی در این روستا وجود دارد که متعلق به سال 1390 میلادی است. امروزه به دلیل شهرت و آوازه ی این پیست اسکی، بسیاری از اسکی بازان معروف دنیا و افرادی که در مسابقات المپیک دارای مدال های زیادی هستند، در لخ زورس خانه ای برای خود دارند.

روند رشد جمعیت در این منطقه بسیار جالب است برای مثال جمعیت ساکن در لخ در سال 1869 تنها 436 نفر بود اما این عدد در سال 2011 میلادی به 1627 نفر رسید و همچنان هم در حال افزایش است.

پیست اسکی لخ
photo by Jan Engelmann
پیست اسکی لخ
photo by Stefan Mahlknecht

2- پیست زورس

زورس حدودا 1717 متر مساحت دارد و چندین هتل لوکس هم در آن برای اسکی بازان و علاقمندان به برف وجود دارد. این پیست روی کوه آلبرگ ( Arlberg ) قرار دارد و می توان با خودرو تا مسافت زیادی از زورس را در نوردید البته جاده ی این ناحیه اغلب در زمستان ها به دلیل بارش سنگین برف و سقوط بهمن مسدود می شود.

پیست اسکی زورس
photo by Jannik Schneider
پیست اسکی زورس
photo by Dirk Plate
پیست اسکی زورس

تفریحات زمستانی در لخ  زورس

بیش از یک قرن است که علاقمندان به ورزش های زمستانی به پیست لخ زورس می روند تا روزهایی مهیج و به یادماندنی داشته باشند. لازم به ذکر است که تمامی وسایل و لوازمی که برای تفریحات نیاز خواهید داشت در پیست اسکی لخ زورس برای فروش و یا اجاره موجود هستند که در پایان مطلب به صورت مفصل توضیح خواهیم داد. بین ماه های دسامبر تا آوریل ( اواخر آذر تا اردیبهشت ماه ) در لخ و زورس انواع تفریحات زمستانی وجود دارد که در این بخش با تمامی این تفریحات آشنا می شویم:

1- اسکی

 اسکی آلپاین همانطور که در ابتدا اشاره کردیم از انتخاب های اول اسکی در این منطقه است به طوری که پیست طوری طراحی شده که مناسب با این گونه اسکی باشد. جالب آن که دیگر فعالیت های زمستانی در درجات پایین تر قرار دارند. شما با اسکی کردن در این ناحیه انواع اسکی های مدرن و کلاسیک را می آموزید.

در پیست اسکی لخ زورس امکان گذراندن تعطیلاتی آرام و روزهایی هیجان انگیز وجود دارد و تنها بسته به سلیقه ی شماست که چه نوعی از اسکی را بپسندید.

اسکی بازان با استفاده از آسانسور و تله کابین می توانند به قله ی پیست رسیده و تفریح کنند و از کلبه های بین راهی، خوراکی و یا تجهیزات ضروری تهیه نمایند. لازم به ذکر است که تله کابین این مجموعه بسیار قوی و دارای 87 کابین می باشد و در رفاه گردشگران نقش بسزایی دارد.

پیست کودکان: در لخ زورس پیستی کوچک مخصوص کودکان نیز وجود دارد که امکان آموزش اسکی برای فرزندانتان نیز در آن مهیاست.

پیست اسکی لخ زورس
پیست اسکی لخ زورس
photo by PLUS Dotan Naveh

پیست اسکی کودکان در لخ زورس

پیست اسکی لخ زورس
پیست اسکی اتریش

2- اسنوبرد سواری

اسکی بر روی تخته ها، اسنوبرد هم طرفداران خاص خودش را دارد. حتی اگر در این زمینه بسیار مبتدی هستید در این پیست از مبتدی تا پیشرفته اسنوبرد سواری را آموزش می دهند. قسمتی از پیست اسکی به اسنوبرد سواری اختصاص داده شده که 1600 متر ارتفاع دارد و می توانید از ارتفاع سوار بر اسنوبردهایتان به سوی پایین سُر بخورید. 

اسنوبرد از ارتفاعات بسیار هیجان انگیز و کمی هولناک است و تبعاً احتمال آسیب دیدن در آن از انواع دیگر اسکی بیشتر، اما طرفداران زیادی دارد. در اینجا می توانید بر روی برف های کوبیده شده و برف های خام و همچنین موانعی که مخصوص این کار تعبیه شده اند اسکی بازی کنید.

پیست اسکی  اتریش
پیست اسکی اتریش
پیست اسکی  اتریش

3- اسکیت روی یخ

اگر اسکی را نمی پسندید انتخاب های دیگری هم پیش روی شما قرار دارد، مثل اسکیت روی یخ. زمینی بزرگ و یخی به اندازه ی 300 متر مکعب در این پیست وجود دارد که می توانید اسکیت به پا در آن بازی یا سورتمه سواری کنید.

اطلاعات اسکیت بازی روی یخ در پیست لخ زورس:

زمان فعالیت: چهارشنبه، جمعه، دوشنبه

هزینه برای کودکان بزرگتر از 12 سال: 2 یورو ( حدود 7 هزار تومان ) تا ساعت 3 عصر و از ساعت 3 عصر به بعد 4 یورو ( معادل 14 هزار تومان ).

+ هزینه برای بزرگسالان: 5 یورو ( حدود 17 هزار و 500 تومان ) تا ساعت 3 عصر و از ساعت 3 به بعد 8 یورو ( معادل 28 هزار تومان ).

+ هزینه پیچ یا حلقه زنی: هر ساعت 30 یورو ( حدود 100 هزار تومان ).

اسکیت روی یخ

4- پیاده روی

پس از اسکی و اسکیت بازی، پیاده روی میان برف های درخشان کوهستان هم حس بسیار خوبی دارد به همین منظور راه هایی برای پیاده روی در سراسر کوه های تیرول و فورآرلبرگ به وجود آورده اند تا گردشگران بتوانند با آرامش قدم بزنند و از طبیعت استفاده کنند.

لخ زورس
پیست اسکی لخ زورس
پیست اسکی اتریش

5- هلی اسکی 

تجربه ای مملو از آدرنالین و هیجان... در پیست اسکی لخ زورس این امکان وجود دارد که سوار بر هلیکوپتر ارتفاعات و پیست اسکی را از زاویه ای متفاوت نگاه کنید. این هلیکوپتر ها می توانند شما را به قله ی پیست ببرند و آنجا رها کنند تا اسکی بازی کنید. البته اغلب افرادی که تحت آموزش هستند و یا به صورت تخصصی اسکی بازی می کنند، طرفدار استفاده از این هلیکوپتر ها هستند.

اسکی بازان اهل هیجان و ماجراجویی از خلبانشان می خواهند که آن ها را به مناطقی ببرند که تا به حال اسکی بازی به آن مناطق نرفته و همه جا پر از برف های کوبیده نشده است. آن ها می خواهند در مناطقی اسکی بازی کنند که تا به حال هیچ کسی در آن نواحی پا نگذاشته است.

این هلیکوپترها ظرفیت 1 تا 4 نفر را دارند و از هیجان انگیزترین تفریحات این منطقه به شمار می آیند. از جذابیت های هلی اسکی این است که در فصل بهار هم امکان استفاده از آن وجود دارد.

هزینه هلی اسکی:

هر پرواز Kriegerhorn به قیمت: 410 یورو ( 1 میلیون و 490 هزار تومان ) و در هر پرواز 4 نفر می توانند سوار هلی کوپتر شوند + وجود 3 راهنما ضروری است.

هر پرواز Flexenpass به قیمت: 450 یورو ( معادل 1 میلیون و 600 هزار تومان ) و در هرپرواز 4 نفر می توانند سوار هلی کوپتر شوند + وجود 3 راهنما ضروری است.

هر پرواز SCHNEETÄLI به قیمت: 430 یورو ( معادل 1 میلیون و 500 هزار تومان ) و در هرپرواز 4 نفر می توانند سوار هلی کوپتر شوند + وجود 3 راهنما ضروری است.

توجه داشته باشید که اگر در مدارس اسکی ثبت نام کنید این هزینه ها متغییر است و با توجه به نوع کلاس شما تغییر می کند.

پیست اسکی لخ زورس
photo by Philipp Schwegler
هلی اسکی
پیست اسکی اروپا
photo by Tim Schuler

6- تفریحات مناسبتی

در هر روز مراسم و برنامه های خاصی برای بازدیدکنندگان این پیست تدارک دیده می شود. به صورت هفتگی این برنامه ها در وبسایت پیست اسکی لخ زورس بروزرسانی می گردد؛ تفریحاتی مثل روشن کردن آتش و سرو نوشیدنی، جشن های موزیکال کریسمس و ... که از طریق کلیک روی لینک مقابل می توانید با برنامه ی دقیق این مکان آشنا شوید: لینک

جالب است تا با شعار این پیست اسکی هم آشنا شوید: همیشه اینجا برنامه هایی را برای شما تدارک دیده ایم و همیشه یک خبری هست.

پیست اسکی ثروتمندان
پیست اسکی هالیوودی

7- درشکه سواری

سوارشدن بر درشکه هایی که مانند ایام کهن با اسب های زیبا به این طرف و آن طرف می روند تجربه ی نو و جالبی است که بسیاری از توریست های منطقه ی لخ زورس طرفدارش هستند. راحت و آسورده روی صندلی بنشینید و از زیبایی های کوهپایه های آلپ لذت ببرید.

درشکه سواری سفری رمانتیک و به یادماندنی را برای شما و همراهانتان رقم خواهد زد.

هزینه های درشکه سواری:

هزینه های درشکه سواری بنابر مقدار درشکه سواری و مسیرها بسیار متفاوت است اما چیزی حدود 17 تا 150 یور متغییر است. ( 59 تا 520 هزار تومان ).

برای کسب اطلاعات راجع به جزئیات دورشکه سواری از لینک مقابل دیدن نمایید: لینک

پیست اسکی لخ زورس
پیست اسکی بازیگران

8- سواری با تیوپ

حس خوب سرخوردن از روی برف، کوچک و بزرگ نمی شناسد. می توانید تیوپ تهیه کنید و مسیر 1.2 کیلومتری که برای تیوپ سواری تعبیه شده را طی کنید و ساعاتی خوش را برای خود و خانوادیتان بسازید. البته باید کمی شجاع باشید چون با سرعتی بسیار زیاد و موشک وار به پایین خواهید رفت، حدودا 4 دقیقه طول می کشد که این مسیر را با تیوپ طی کنید.

تیوپ سواری در این پیست کمی با تیوپ های بادی تفاوت دارد. در حقیقت باید روی تخته ای از جنس پلاستیک بنشینید و از میان کوه و جنگل عبور کنید. امنیت شما در این مکان تضمین می شود و گروه های امدادگر هم همیشه مراقب گردشگران هستند. امکان دارد که گاهی زمین بخورید اما خطری جدی شما را تهدید نخواهد کرد.

پیست اسکی لخ زورس

در فیلم زیر سر خوردن بر روی کوه های برفی لخ زورس را تماشا کنید

9- تندم گلایدر

برای این که گردشگران بتوانند حس پروار بر فراز کوه هایی برفی را لمس کنند امکان تندم گلایدر در لخ زورس وجود دارد. تندم گلایدر به پرواز دو نفره با یک گلایدر را می گویند. همراه با همسر و یا دوستتان می توانید در آسمان آبی رنگ و درخشان لخ زورس پرواز کنید. حسی غیر قابل توصیف...

گلایدرها از منطقه ی ( Kriegerhorn ) شروع به حرکت کرده و در کنار نقطه ی ( Flühenlift ) به پروازشان خاتمه می دهند، مدت پرواز می تواند بین 15 الی 1 ساعت و 30 دقیقه متغیر باشد.

گلایدر

10- تله کابین سواری

برخی از گردشگران ترجیح می دهند فقط به بالای قله ی کوه ها بروند و از بالا در میان برف های درخشان قدم بزنند. برای گردشگران علاقمند و اسکی بازان، تله کابین بسیار مجهزی در این پیست اسکی قرار دارد که می توانند از آن استفاده نمایند و از دیدن منظره های بکر و برف آلود لذت ببرند.

البته خوب است بدانید که مجموعه پیست اسکی لخ زورس دارای تله کابین و تل اسکی می باشد که سوار شدن هر یک، هزینه های مختلفی دارد. هزینه های این تفریحات به شرح زیر است:

هزینه استفاده از تله کابین:

 از ماه جون تا اکتبر ( خرداد تا مهر ) :

تله کابین Rüfikopf: ساعت کار از 8: 30 صبح تا 5: 30 عصر

صعود و فرود برای بزرگسال : 17.5 یورو ( 62 هزار تومان )، برای کودک 11.2 یورو ( 39 هزار تومان ) و با کارت مهمان 15.6 یورو ( 55 هزار تومان ).

صعود یا فرود: بزرگسالان 13.5 یورو ( 47 هزار تومان )، برای کودکان 8.80 یورو ( 30 هزار تومان ) و با کارت مهمان 12 یورو ( 41 هزار و 500 هزار تومان ).

هزینه استفاده از تل اسکی:

از جولای تا سپتامبر ( تیر تا شهریور ):

تل اسکی Schlegelkopf: ساعت کار 8 صبح تا 4: 30 عصر

صعود و فرود برای بزرگسال: 9 یورو ( 32 هزار تومان )، برای کودکان 5.8 یورو ( معادل 20 هزار تومان ) و با کارت مهمان 8.5 یورو ( معادل 28 هزار تومان ).

صعود یا فرود: بزرگسالان 7 یورو ( حدودا 24 هزار تومان )، برای کودکان 4.20 یورو ( 14 هزار و 500 تومان ) و با کارت مهمان 6.60 یورو ( معادل 23 هزار تومان ).

( از جون تا اکتبر ) خرداد تا مهر:

ساعت کار 8 صبح تا 12 ظهر و 12:40 تا 5 عصر

صعود و فرود برای بزرگسال: 7 یورو ( معادل 25 هزار تومان )، برای کودکان 4.2 یورو ( 14 هزار و 500 تومان ) و با کارت مهمان 6.60 یورو ( معادل 23 هزار تومان ).

صعود یا فرود: بزرگسال: 3.50 یورو ( حدود 12 هزار تومان )، برای کودکان 4.20 یورو ( معادل 14 هزار و 500 تومان ) و با کارت مهمان 3.30 یورو ( معادل 11 هزار و 400 هزار تومان ).

* برای کسب اطلاعات به روزتر از هزینه ی تل اسکی در دیگر ماه ها به لینک رو به رو مراجعه کنید: لینک زیرا در دیگر ماه ها بنابر تقاضا امکان تغییر قیمت وجود دارد و در برخی ماه ها هم امکان استفاده از این دستگاه ها وجود ندارد. 

پیست اسکی لخ زورس
photo by PLUS Dotan Naveh
پیست اسکی لخ زورس

11- تماشای حیوانات وحشی

منطقه ی کوهستانی لخ زورس دارای حیوانات وحشی زیبایی از جمله آهو و گوزن است. اگر در زمستان به این ناحیه می روید می توانید از تماشای این حیوانات هم لذت ببرید. البته این کار با وجود راهنمای ماهر ممکن است زیرا امکان وقوع حادثه وجود دارد. این حیوانات در مناطق خاصی بیشتر دیده می شوند زیرا اغلب از انسان ها می ترسند و از مناطق مسکونی لخ زورس دور می شوند.

در فصل زمستان روزهای سه شنبه و پنجشنبه می توانید از تور تماشای حیوانات وحشی لخ زورس استفاده کنید. براس کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه خوب است که به باجه های اطلاعات لخ زورس مراجعه نمایید زیرا هر سال قوانین و هزینه های این تورها تغییر می کنند.

پیست اسکی لخ زورس

هزینه اجاره وسایل اسکی

می توانید وسایل اسکی را از پیست به صورت اجاره ای تهیه نمایید که بنابر کیفیتشان هزینه های مختلفی دارند، در این بخش به هزینه های اجاره ی وسایل اسکی در این ناحیه می پردازیم در نظر داشته باشید که با پرداخت این هزینه ها شامل بیمه ی شکستگی هم می شوید.

• هزینه به یورو می باشد.

  یک روز سه روز شش روز نه روز
اسکی و اسنو بورد 6 ستاره 42 126 243 350
اسنوبورد به همراه کیسه هوا 5ستاره  37 111 201 288
اسنوبورد درجه 4 28 84 147 207
اسنوبورد برای کودکان( کمتر از 145 سانتی متر ) 16 48 90 126
اسکی برای کودکان ( 139 ال 160 سانت) 9 27 51 72
چوب اسکی، چکمه تا سایز 35 و کلاه ایمنی کودکان 7 21 39 54
چکمه های اسنوبورد تا سایز 36 15 45 72 69
چکمه اسکی یا اسنوبورد تا سایز15.5 تا 19.5 4 12 21 27
ست کامل اسکی 18 54 102 144
محافظ کودک 11 33 60 84
تیوپ های پلاسنیکی  5 15 27 37
شاقول 5 15 27 36
پیست اسکی لخ زورس

مدرسه اسکی

قاعدتا در پیست اسکی استثنایی و منحصر به فردی چون لخ زورس، داوطلب برای آموزش این ورزش زیاد است. بسیاری به این منطقه می آیند تا اسکی را از مربیان حرفه ای و در یکی از بهترین پیست های اسکی دنیا فراگیرند. بیش از 500 مربی آزموده و ماهر در این منطقه ی سردسیر در حال فعالیت هستند و به علاقمندان از مبتدی تا پیشرفته و در همه ی سنین آموزش می دهند. علاقمندانی که سنشان بیش از 4 و نیم سال است می توانند در مدارس اسکی ثبت نام کرده و آموزش هایشان را آغاز کنند.

چند مدرسه ی آموزش اسکی هم در لخ زورس وجود دارد که با برنامه ریزی های دقیق به داوطلبان آموزش می دهند. اگر در این مدارس نام نویسی کنید امنیت و سلامت شما کاملا تضمین شده و شامل بیمه ی حوادث هم می شوید.

مدارس اسکی را می توان به دو دسته ی بزرگ به شرح زیر تقسیم کرد:

1) مدارس بزرگسالان: تعداد زیادی مدرسه ی اسکی مخصوص بزرگسالان در لخ زورس وجود دارد که به صورت خصوصی و نیمه خصوصی به ورزشکاران آموزش می دهند، این آموزش ها شامل انواع اسکی و اسنوبرد می شود.

2) مدارس کودکان: سه باشگاه یا مرکز آموزش اسکی برای کودکان در لخ زورس وجود دارد:

الف) کلوب کودکان ( ski Lech kids' club ) : که مخصوص آموزش به کودکان 3 تا 5 سال می باشد.

ب) لیتل زورس ( Little Zürs ) : در این مدرسه به کودکان 3 تا 5 سال اسکی آموزش داده می شود و با کودکان 2 تا 3 سال هم برف بازی کرده و آن ها را آماده ی اسکی بازی می کنند.

ج) کلوب کودکان اوبرچ ( Oberlech kids' club ) : در این باشگاه آموزش اسکی نیز به کودکان 3 الی 5 سال اسکی آموزش داده می شود و کودکان 2 تا 3 سال را با برف بازی برای یادگیری اسکی آماده می کنند.

هزینه های آموزش اسکی برای کودکان: 

نگهداری از کودک: هر ساعت 15 یورو ( معادل حدودا 51 هزار تومان ).

هر ساعت نگهداری اضافه از کودک 3 یورو ( معادل حدود 10 هزار تومان).

اجاره کالاسکه برای کودکان 0 تا 4 سال: 10 یورو ( معادل حدودا 35 هزار تومان).

هزینه های آموزش اسکی:

1 الی 2 روز تفریحی و آشنایی با کلاس ها: 50 یور ( معادل 174 هزار تومان) و هر روز اضافه 45 یورو ( معادل 156 هزار تومان ).

یک روز آموزش: 73 یورو ( معادل 252 هزار تومان ).

2 روز آموزش: 130 یورو ( معادل 450 هزار تومان ).

سه روز آموزش: 170 یورو ( معادل حدودا 588 هزار تومان ).

چهار روز آموزش: 225 یورو ( معادل حدودا 883 هزار تومان ).

پنج روز آموزش: 265 یورو ( معادل حدودا 917 هزار تومان ).

شش روز آموزش: 310 یورو ( معادل حدودا 1 میلیون و 74 هزار تومان ) .

هفت روز آموزش: 350 معادل ( 1 میلیون و 211 هزار تومان ).

اگر خواستار غذا در هنگام آموزش هم هستید باید برای هر وعده 10 یورو ( معادل حدودا 35 هزار تومان ) بپردازید.

پیست اسکی لخ زورس

تفریحات تابستانی در لخ

تابستان کوه های آلپ هم بسیار دیدنی است. اگر دوست دارید لخ زورس را در تابستان ببینید بهترین زمان از 23 ژوئن تا 8 اکتبر ( 1 مرداد تا 16 مهر ) است. شما می توانید به راحتی تا ارتفاع 1450 متری بالا بروید و از تفریحات تابستانی منطقه نیز استفاده کنید.

در ادامه با تفریحات تابستانی منطقه ی لخ آشنا می شویم:

تفرجگاه زمستانی بازیگران هالیوودی
photo by Artur

1- پیاده روی و کوه نوردی

هیج ورزشی لذت بخش تر از پیاده روی، دویدن و بالا رفتن از کوه های زیبا در دل طبیعت نیست. راه های پیچ در پیچ کوه های آلپ برای پیاده روی عالی هستند. می توانید با سرعت آرام قدم بردارید و کم کم تندتر و تندتر راه بروید تا خون در رگ هایتان جریان یابد و عمق زیبایی و هوای پاک طبیعت را لمس کنید.

چشم انداز های متنوع و ویژه ی این منطقه باعث شده در همه ی فصل ها کوهنوردان را در لخ ببینید که با نشاط در دامنه و بالای کوه فعالیت می کنند. پیاده روی و کوه نوردی در لخ می تواند برای همه ی اعضای خانواده و برای همه ی سنین خوب و لذت بخش باشد. حدودا 133 مسیر برای پیاده روی آماده سازی شده اند و با کلیک روی لینک مقابل می توانید از تمامی این مسیر ها در روی نقشه مطلع شوید: لینک

که چند مورد از مسیرهای مناسب را با هم مرور می کنیم:

کوه پایه های لخ و رسیدن به رودخانه ی خروشان لخ: این مسیر سرشار از طبیعت رنگارنگ است و امکان پیاده روی از پیست لخ تا رودخانه ی لخ وجود دارد. مسیری به طول 125 کیلومتر که آن قدر زیبا و دیدنی است که به یکی از جذاب ترین تفریحات منطقه تبدیل گشته است.

پیاده روی دایره وار: در مسیر پیاده روی دایره وار، این امکان وجود دارد که دورتا دور منطقه ی لخ زورس را پیاده روی کنید، با این کار می توانید مناطقی را ببینید که نامشان در بسیاری از داستان های تخیلی کهن اتریشی آمده است.

پیاده روی تا روستای تنبرگ ( Tannberg ): رسیدن به روستایی که 400 سال قدمت دارد و می تواند مکان جالبی برای بازدید و تفریح باشد. البته وسایل نقلیه ی عمومی مثل اتوبوس هم گردشگران را به روستاهای اطراف می برند اما ما پیاده روی را به شما پیشنهاد می کنیم.

تابستان اروپا
photo by petztobias
تابستان لخ زورس
کوه نوردی

3- لذت رانندگی

اگر شیفته ی اتومبیل های قدیمی و رانندگی آرام و با حوصله در میان طبیعتی کمتر دیده شده هستند می توانید در فصل بهار، درست زمانی که برف ها آب می شوند و یا در تابستان و در زیر نور تابان خورشید به کوه پایه های آلپ و منطقه ی لخ بیایید و مانند انسان های چند نسل پیش با اتومبیل های قدیمی و لوکس رانندگی کنید. این اتومبیل ها اجاره هم داده می شوند و متاسفانه نمی توانیم هزینه ای برای آن ها اعلام کنیم زیرا هزینه ی آن ها بستگی به مسافت، زمان و فصلی که به لخ می روید گوناگون هستند.

البته باید بگوییم که هیچ محدودیتی برای اتومبیلرانی با ماشین های شخصی در لخ زورس وجود ندارد و به راحتی اتومبیل های بسیار مدل بالا و لوکس در لخ زورس قابل مشاهده هستند.

تفریگاه تابستانی بازیگران هالیوودی
تفریگاه تابستانی بازیگران هالیوودی
photo by Kai Dalibo
تفریگاه تابستانی بازیگران هالیوودی
photo by Markus Holzer

4- گلف

یکی از تفریحات مفرح این ناحیه گلف بازی است که البته مخالفان زیادی دارد. آن ها معتقدند برای ساخت زمین گلف نباید طبیعت را از بین می بردند، با این حال زمین گلف بسیار زیبایی به تازگی در ارتفاعات آلپ ساخته اند که تابستان ها می توانید از آن استفاده نمایید. این زمین گلف در 24 ماه ژوئن سال 2016 میلادی افتتاح شده و امکانات و منظره ی خوب و جذابی دارد.

این زمین گلف 19 هکتار و دارای 9 سوراخ است. اینجا می توان در 1500 متر بالاتر از سطح دریا گلف بازی کرد، کاری که حتما تجربه ی جالبی را برایتان رقم خواهد زد. از همه بهتر این که گلف بازی در زمین گلف لخ کاملا رایگان است؛ پس گلف بازی در لخ زورس را فراموش نکنید.

گلف لخ زورس
گلف لخ زورس

5- گشت و گذار در کنار خانواده

در میان چمنزارهای سبز، در کنار گله های گوسفند و گاو که برای چِرا می آیند، در قلب طبیعت و گل های وحشی حتما روزهای خوشی را خواهید داشت و این آرزوی هر کسی برای گذراندن تفریحات تابستانی است.

حتی می توانید با اقامت در یکی از هتل های منطقه، فرصت بیشتری را برای گشت و گذار در منطقه برای خود به وجود بیاورید. البته باید از قبل هتل هایتان را رزرو کنید تا مسئولین آماده ی ارائه ی خدمات به شما عزیزان باشند، زیرا همه ساله افراد زیادی قصد اقامت در هتل های لوکس لخ زورس را دارند و اگر همه چیز را به لحظات آخر موکول کنید امکان دارد با مشکلات زیادی مواجه شوید.

با کلیک روی لینک مقابل می توانید همه ی اقامتگاه های لخ زورس را مشاهده کرده و برای تعطیلات خود برنامه ریزی کنید: لینک رزو هتل

اتریش
تابستان اتریش

6- بازدید از دریاچه فورمرن

دریاچه ی فورمرن ( Formarin ) یکی از زیباترین دریاچه های اروپا است که 15.9 هکتار مساحت دارد و مثل گوهری درخشان در میان طبیعت زیبای لخ پنهان شده است. در هنگام تابستان نور خورشید در این دریاچه منعکس شده و زیبایی آن را دو چندان می کند به همین دلیل یکی از بهترین تفریحات تماشای این دریاچه است.

دریاچه فورمن
دریاچه اتریش
دریاچه  لخ زورس

7- شرکت در جشن های تابستانی

در تابستان هم مانند فصل زمستان همه روزه جشن و مراسم های جالب و مخصوصی برای گردشگران در این منطقه برپا می شود؛ جشن هایی از قبل پیش بینی شده که با هر مناسبت تغییر می کنند.

موسیقی زنده، رقص، مسابقات کوه نوردی و ... که از طریق لینک مقابل می توانید با برنامه ی دقیق این مراسم ها در سال 2017 میلادی آشنا شوید: لینک

اتریش
اتریش

8- مکانی برای باربیکیو

تفریح در طبیعت تابستانی تا زمانی که اجاقی آتشین و کباب در کار نباشد، کامل نمی شود. در لخ زورس محلی را مخصوص برپایی اجاق ها و به راه انداختن باربیکیویی مفصل فراهم آورده اند که می توانید در کنار خانواده و دوستان ساعاتی را با شادی و خوراکی های خوشمزه سپری کنید.

استفاده از اجاق ها و این مکان تفریحی کاملا رایگان است. گردشگران روی صندلی و نیمکت های چوبی می نشینند و کباب میل می کنند. با استفاده از این لینک می توانید محل برپایی باربیکیو در لخ را به صورت دقیق روی نقشه مشاهده نمایید: لینک

باربیکیو لخ زورس

9- دوچرخه سواری در کوهستان

به دلیل وجود راه های پیاده روی در لخ، امکان دوچرخه سواری در طبیعت و بالا رفتن از ناهمواری های کوه پایه ها با دوچرخه نیز وجود دارد. لخ در تابستان مقصد بسیاری از عاشقان دوچرخه سواری در کوهستان از سراسر اروپا است. همچنین این امکان وجود دارد که نقشه ی مسیرهای دوچرخه سواری منطقه را هم از باجه های اطلاعات و یا هتل های مستقر در لخ تهیه نمایید.

دوچرخه سواری اتریش
دوچرخه سواری اتریش

10- ماهیگیری

 امکان ماهیگیری هم در این منطقه وجود دارد، مکان هایی که می توان در آن ها ماهیگیری کرد به شرح زیر هستند:

رودخانه ی لخ : از 17 ژوئن تا 30 سپتامبر ( 27 خرداد تا 8 مهر ماه )، هزینه : 44 تا 51 یورو

دریاچه اسپالر: 17 ژوئن تا 15 اکتبر ( 27 خرداد تا 23 مهر ماه )، هزینه: 33 یورو

حوضچه ی زوگ ( Fish pond Zug ): از 23 ژوئن تا 24 سپتامبر ( 2 تیر تا 2 مهر ماه )، هزینه: متغییر

دریاچه فورمرین: از 10 ژوئن تا 11 سپتامبر ( 20 خرداد تا 20 شهریور )، هزینه: 25 یورو

ماهیگیری
ماهیگیری
photo by Felix Will

با این ویدئو ماهیگیری در لخ زورس را تجربه کنید.

11- شنا در استخر

در میان کوه های پوشیده از درخت با استفاده از آب های رودخانه ی لخ استخری ساخته اند که در تابستان ها حرارت آب آن 25 درجه ی سانتیگراد است و گردشگران می توانند از ساعت 9 صبح تا 7 عصر در آن شنا و تفریح کنند. این استخر برای کودکان و بزرگسالان مناسب است و استفاده از آن رایگان می باشد.

لخ زورس

12- ورزش

علاوه بر امکانات ورزشی یاد شده، ورزش های دیگری هم می توان در تابستان ها در لخ انجام داد که به نام بردن آن ها بسنده می کنیم:

ورزش های توپی مثل: والیبال، تنیس، فوتبال، بیلیارد و...

صحره نوردی

دره نوردی

رفتینگ

کایاک سواری

پاراگلایدر سواری

تیراندازی

پیست اسکی لخ زورس

13- تفریح در پارک خانواده

همه روزه در فصل تابستان از ساعت 2 بعدازظهر تا 7 عصر می توانید به پارک خانوادگی لخ مراجعه نمایید. در این پارک امکان انجام فعالیت هایی از قبیل:

مینی گلف

فوتبال

بیلیارد

و...

پیست اسکی لخ زورس

14- سایر تفریحات

لازم به ذکر است که در تابستان و زمستان تفریحات بسیار زیادی در لخ زورس وجود دارد و یکی از دلایل شهرت این منطقه هم همین تفریحات گوناگون است. تمامی هتل های موجود در این ناحیه به صورت اختصاصی خدمات متنوعی را ارائه می دهند؛ خدماتی مثل سونا، باشگاه بدنسازی و... که بدون شک در لخ زورس  وجود دارند و حتما در آینده در معرفی هتل ها این امکانات را به صورت جزئی تر هم بیان خواهیم کرد.

پیست اسکی لخ زورس
پیست اسکی لخ زورس

امکانات رفاهی در پیست اسکی لخ زورس

اقامتگاه ها، رستوران ها و تفرجگاه های گوناگونی در پیست اسکی لخ زورس وجود دارد، دو رستوران هم در ایستگاه های میانی اسکی وجود دارند که کمی با آن ها در این قسمت آشنا می شویم:

رستوران اشلگ اسکاف Schlegelkopf: سه طبقه و یک تراس بزرگ دارد که منظره ی زیبایی از لخ را رو به روی دیدگان حضار قرار می دهد.

رستوران ولف ( گرگ ): این رستوران بین دو ایستگاه Petersboden و Weibermahd قرار دار. در این مکان صبحانه و نهار در تابستان و زمستان ارائه می شود.

به دلیل مشخص تر شدن موقعیت جغرافیایی هر یک از هتل ها و رستوران های لخ و زورش آن ها را به صورت جداگانه در ادامه بررسی خواهیم کرد:

پیست اسکی لخ زورس

1- امکانات اقامتی و رستوران در لخ

اقامتگاه: 212 اقامتگاه در سطوح مختلف در لخ وجود دارد؛ هتل های برتر 5 ستاره، 5 ستاره، 4ستاره برتر، 4ستاره، 3 ستاره برتر، 3 ستاره، 2 ستاره و 2 ستاره ی برتر، کلبه های ییلاقی، هتل های بی اند بی، هتل آپارتمان، هتل های خصوصی، خانه های اجاره ای برای ایام تعطیل و هتل آپارتمان در روزهای تعطیلات.

شما با صرف هزینه های گوناگون می توانید از خدمات مختلف اقامتی بهره مند شوید. از طریق لینک مقابل می توانید به صورت جزئی تر درباره ی این اقامتگاه ها اطلاعات به دست آورید به دلیل حجم زیاد اطلاعات در این قسمت مجال توضیح بیشتر نداریم: لینک

همچنین می توانید با این شماره تلفن تماس حاصل کنید و اطلاعات اقامت را جویا شوید: 

Tell: 43 55832161-0

رستوران: مطمئنا هر سلیقه و طبع غذایی که داشته باشید می توانید در اینجا غذا و خوراکی های مورد علاقه تان را پیدا کنید. انواع رستوران های تابستانی، زمستانی، کافی شاپ، رستوران مخصوص گیاهخواران، آشپزخانه هایی که اجازه ی آشپزی در آن را دارید، رستوران غذای دریایی، رستوران ایتالیایی، خوراکی های سبک در کلبه های بین راهی، رستوران آسیایی، اسنک فروشی و... در این مکان وجود دارند که از طریق لینک مقابل می توانید با رستوراها، حدود قیمت و همه ی جزئیاتشان آشنا شوید: لینک

هتل لخ زورس
هتل لخ زورسر
هتل لخ زورس

2- امکانات اقامت و رستوران در زورس

در این منطقه هتل 5 ستاره ی عالی، پنج ستاره، چهار ستاره برتر، چهار ستاره، سه ستاره، هتل های متوسط و هتل هایی با خدمات بد اند برکفست ( اقامت به همراه صبحانه ) وجود دارد و اغلب این اقامتگاه ها نزدیک به ایستگاه های اسکی هستند، به عبارتی دیگر تعداد هتل هایی که در لخ وجود دارد بیشتر از زورس می باشد و در زورس تاکید اصلی بر روی اسکی بازی است نه خدمات رفاهی، هتل و اقامتگاه ها.

اما برای کسب اطلاعات جزئی تر درباره ی هتل های زورس می توانید از لینک مقابل دیدن نمایید: لینک

اگر مایل به آشنایی بیشتر با امکانات و انواع رستوران های این ناحیه هستید روی لینک مقابل کلیک نمایید: لینک 

هتل زورس

بازسازی و مدرن شدن پیست اسکی لخ زورس

همه ساله این پیست مدرن شده و امکانات دیگری به آن اضافه می شود و دستگاه ها و زمین های بازی مرمت و بازسازی می شوند. برای مثال در 15 آوریل سال 2016 میلادی کابین های تله کابین این مجموعه بازسازی شد و اتاقک هایی بزرگ جایگزین کابین های کوچک قدیمی شدند؛ همچنین کابل ها نیز تعویض شده و از کابل های بسیار قوی تر استفاده شد تا اسکی بازان امنیت بیشتری داشته باشند.

در حال حاضر اطلاعات مربوط به تله کابین به شرح زیر است:

ایستگاه دره: با 1434 متر ارتفاع

ایستگاه کوه: با 1649 متر ارتفاع

ظرفیت کلی تله کابین: 1،235 نفر در ساعت و 80 نفر در هر کابین

سازنده تله کابین: CARVATECH

سازنده کابل تله کابین: Fatzer

پیست اسکی لخ زورس
پیست اسکی لخ زورس

نگاهی به طبیعت لخ زورس

لخ آرام آرام کاربری کشاورزی خود را برای ساکنان محلی از دست داد و امروزه آن ها از راه ارائه ی خدمات به گردشگران امرار معاش می کنند. البته محلیان هنوز هم شکل و آداب گذشته ی خود را حفظ کرده و در میان گردشگران کاملا قابل تشخیص هستند. ساکنان قدیمی یا همان والسرها نقش مهمی در پیشرفت لخ داشتند، اغلب راهنمایان و مربیان این ناحیه از افراد محلی هستند.

طبیعت کوه های آلپ در دنیا بی نظیر است و با تلاش مسئولین طی چند دهه لخ زورس به منطقه ای کاملا توریستی تبدیل شد و زندگی اهالی آن هم پیشرفت قابل توجهی کرد تا این اندازه که در سال 2004 لخ برنده ی جایزه ی برترین و زیباترین منطقه ی روستایی در اروپا شد.

پیست اسکی لخ زورس
photo by Sándor Nagy
پیست اسکی لخ زورس
photo by CostinB
پیست اسکی لخ زورس
photo by Johannes Wilske

پیست اسکی لخ زورس در رسانه ها

به دلیل شهرت این پیست و همچنین حضور پررنگ افراد مشهور در آن، پیست اسکی لخ زورس را زیاد در اخبار و رسانه های جمعی می بینیم اما فیلم بسیار مشهور کوه های تعطیلات ( The mountain holiday ) با بازی به یادماندنی بریجیت جونز ( Bridget Jones ) در همین مکان فیلم برداری شد و صحنه ی تیر خوردن این بازیگر مشهور هم دقیقا در لخ اتفاق افتاد.

بریجیت جونز

بریجیت جونز

این جا تفرجگاه محبوب چه کسانی است؟

منطقه ی زیبای لخ زورس همیشه مورد توجه اقوام ثروتمند بوده است، از مشهورترین این خانواده ها می توان به خاندان سلطنتی هلند و انگلستان اشاره کرد، افرادی مثل کاترین الیزابت یا همان کیت میدلتون و همسرش پرنس ویلیام ( پادشاه و ملکه ی انگلستان ) یا ملکه ماکسیما و ویلیام الکساندر و فرزندانشان ( ملکه و پادشاه هلند ) که به صورت مداوم به این تفرجگاه می روند.

کیت میدلتون و همسرش پرنس ویلیام

کیت میدلتون و همسرش پرنس ویلیام

ملکه ماکسیما و ویلیام الکساندر و فرزندانشان 

پیست اسکی لخ زورس اتریش
پیست اسکی لخ زورس اتریش

کدام افراد مشهور در لخ زندگی کرده اند؟

همه ساله افراد مشهور زیادی به این پیست اسکی منحصر به فرد برای گذراندن اوقات فراغت مراجعه می کنند اما بعضی از آن ها لخ را آن قدر دوست دارند که مدتی را در آن زندگی کرده اند، افرادی مثل:

ترودی بیسر ( Trude Beiser ) بین سال های 1940 تا 1950 میلادی. ( قهرمان اسکی المپیک و قهرمان اسکی جهان ).

هانس ویلیام ( Hans Wilhelm ) بین سال های 1980 تا 1903 میلادی. ( نویسنده ی آلمانی ).

اوتمار اشنایدر ( Othmar Schneider ) قهرمان اسکی سال 1950 میلادی.

اگون زیمرمن ( Egon Zimmermann ) قهمرمان اسکی سال 1960 و قهرمان اسکی جهان.

پاتریک اورتلیب ( Patrick Ortlieb ) قهرمان اسکی سال 1990 میلادی و قهرمان اسکی جهان.

هربرت جاکوم ( Herbert Jochum ) عضو تیم المپیک اسکی بانوان.

ترودی بیسر

قهرمان اسکی

اوتمار اشنایدر

اوتمار اشنایدر

خدمات دیگر در پیست اسکی لخ زورس 

پیست اسکی لخ زورس به عنوان یکی از بهترین و جذاب ترین و در عین حال معروف ترین پیست های اسکی دنیا امکاناتی را گرد هم آورده که بتواند رضایت همه ی اقشار بخصوص ثروتمندان را به خود جلب کند. تا اینجا به بسیاری از مهم ترین امکانات رفاهی و خدمات اشاره کردیم و هم اکنون برخی از خدمات جزئی این پیست را نام می بریم:

دو سوپر مارکت به نام های Pfefferkorn's Supermarkt و SPAR Markt Filomena

4 دکتر و مرکز درمانی 

15 فروشگاه لباس

2 پمپ بنزین

یک مرکز اتوشویی

4 گل فروشی

4 روزنامه فروشی

4 پارچه فروشی

2 کتاب فروشی

5 آرایشگاه

4 فروشگاه خرید هدیه

3 داروخانه

15 فروشگاه وسایل ورزشی

یک مرکز مراقبت از کودک

12 شیرینی فروشی

4 جواهر فروشی

9 فروشگاه لباس ورزشی

4 بانک

3 مرکز ماساژ و درمان گیاهی

یک مجله ی خبری آنلاین

از طریق لینک رو به رو می توانید با موقعیت مکانی همه ی این مراکز آشنا شوید: لینک 

پیست اسکی لخ زورس

بازدید مجازی، دسترسی و اطلاعات سفر

پیست اسکی لخ زورس اتریش کجاست؟

در اینجا می خواهیم به محل دقیق پیست اسکی لخ را مشخص کنیم، لخ در غرب اتریش و در امتداد رودخانه ی لخ و در 120 کیلومتری اینسبروک قرار گرفته است. شهر زورس در 5 کیلومتری جنوب لخ و 3 کیلومتری غرب زوگ قرار گرفته است.

برای گردش و تفریح در پیست اسکی لخ زورس باید به اروپای مرکزی و کشور اتریش بروید، اما باید پیش از سفر دقیقا اهدافتان را مشخص و برایشان برنامه ریزی کنید که در چه مکانی قصد اقامت دارید و در لخ زورس می خواهید چه فعالیت هایی را انجام دهید.

خوب انتخاب کنید که باید ابتدا به لخ بروید یا زورس و هتلی که در آن قصد اقامت دارید از چه راهی دسترسی آسان تری دارد. به همین منظور اغلب آدرس دقیقی برای پیست اسکی لخ زورس بیان نمی شود و به آدرس مندرج در زیر بسنده می کنند البته در هر هتلی که اقامت کنید بهترین وسیله ی نقلیه اتومبیل های شخصی هستند.

در نقشه ی کارناوال می توانید این پیست و راه های دسترسی اش را مشاهده نمایید.

با کلیک بر روی لینک مقابل سفری مجازی و هیجان انگیز را به پیست اسکی لخ زورس اتریش تجربه کنید:

بازدید مجازی

آدرس: اروپا، اتریش، پیست اسکی لخ زورس.

.Address: Lech zurs, Austria

پیست اسکی لخ زورس
photo by Claas Abraham
پیست اسکی لخ زورس
photo by Artur

 پیست اسکی لخ زورس را در نقشه ی کارناوال ببینید

 

جاذبه های اطراف پیست اسکی لخ زورس

در منطقه ی لخ و زورس علاوه بر اسکی می توانید از برخی دیدنی های دیگر هم لذت ببرید مانند:

*کلیسای سنت نیکولاس لخ ( St Nicholas ) که هم در تابستان و هم در زمستان می توان از آن بازدید نمود.

*خانه ی تاریخی هوبر ( Huber House ) که در حال حاضر موزه است و در سال 1590 میلادی تاسیس شد و در آن سبک زندگی کهن، آشپزی و آداب و رسوم گذشتگان این منطقه به نمایش گذاشته شده است، مجسمه هایی به اندازه ی انسان های عادی در این موزه وجود دارند.

ساعت کار این موزه: 

سشنبه، یکشنبه و پنجشنبه از ساعت 3 تا 6 عصر.

*کتابخانه لخ: در کنار کلیسا کتابخانه ای وجود دارد که می توانید از آن نیز استفاده نمایید.

ساعت کار این کتابخانه:

دوشنبه ها 3 تا 5 عصر 

چهارشنبه ها 10 صبح تا 12 ظهر و 3 تا 5 عصر

جمعه ها 3 تا 5 عصر

*موزه ی کوه های کالت ( Käslte mountain ).

*موزه لخ: این موزه که با نام والسر هم شناخته می شود موزه ای فرهنگی است که با بازدید از ان می توانید درباره ی دامداری، آداب و رسوم اهالی محلی و ... اطلاعات مفیدی به دست آورید.

ساعت کار: 

هر چهارشنبه از ساعت 3 تا 6 عصر + ورودی رایگان

کلیسای سنت نیکولاس لخ

کلیسای سنت نیکولاس لخ

توصیه کارناوال

پیشنهاد می کنیم بنابراین که می خواهید در فصل تابستان به لخ زورس سفر کنید و یا زمستان، از وضعیت آب و هوایی منطقه مطلق شوید برای این کار می توانید از صفحه ی وبسایت اصلی این پیست اسکی وضعیت آب و هوایی را ببینید، تنها لازم است روی این لینک کلیک کنید. 

همچنین می توانید برای صرف هزینه ی کمتر استقاده از وسایل و تفریخات پیست را به صورت پکیج خریداری نمایید، این پکیج ها در فصول و سال های مختلف شرایط و هزینه های گوناگونی دارند که می توانید با کلیک روی این لینک اطلاعات دقیق تری درباره ی آن ها در زمان سفرتان به دست آورید.

پیست اسکی لخ زورس
پیست اسکی لخ زورس
photo by Milky Way in Zürs

سخن آخر

آیا به اسکی علاقه دارید؟ آیا به صورت حرفه ای اسکی را دنبال می کنید؟

تا به حال در چه پیست هایی اسکی کرده اید؟

آیا علاقمند به معرفی دیگر پیست های دنیا توسط کارناوال هستید؟ پیست اسکی لخ زورس را چگونه ارزیابی می کنید؟

منتظر دیدگاه های شما خوبان هستیم.

 

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه
مهران
من که مردم تا این همه مطلبو خوندم.
تو چی؟! اینهمه نوشتی الان چطوری؟!

06 آبان 1397

اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست