کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 دی 1401

به روز رسانی

20 دی 1401

پروژه جاه‌طلبانه نئوم عربستان با ساخت پیست اسکی به ارزش ۵۰۰ میلیارد دلار در منطقه تروجنا (Trojena)، میزبان بازی‌های آسیایی زمستانی در سال ۲۰۲۹ خواهد بود. این پیست که اولین پیست اسکی‌ روباز حاشیه خلیج‌فارس در مقصد کوهستانی تروجنا است تا سال ۲۰۲۶ میلادی از گردشگران کوهستانی و اسکی‌بازان استقبال خواهد کرد. 

به گزارش «رسانه قطبنما»، پروژه نئوم بخشی از چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان برای کاهش وابستگی این کشور به تولیدات نفتی، توسعه گردشگری و زندگی پایدار است که از سوی کارشناسان سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، سرزمینی برای آینده (Land Of Future)، نام گرفته است. این پروژه از مجموعه‌ای از مقاصد و جاذبه‌های منحصربه‌فرد مانند شهر لاین (The Line)،‌ مجتمع صنعتی شناوری «Oxegen» و جزیره لوکس سنداله (Sindalah) و... تشکیل شده است.

در کنار این مقاصد، مقصد کوهستانی تروجنا (Trojena) یکی دیگر از مناطق توریستی پروژه نئوم است که با هدف پذیرایی از گردشگران در تمام طول سال و ارائه تجربیات منحصربه‌فرد به آن‌ها توسط معماران بزرگی همچون «زاها حدید» طراحی شده است. به‌گفته ولیعهد عربستان، تروجنا با ایجاد مکانی بر اساس اصول اکوتوریسم، گردشگری کوهستانی را برای جهانیان بازتعریف خواهد کرد و نمودی از اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان و تلاش‌های آن‌ها برای حفظ طبیعت و ارتقای کیفیت زندگی جامعه است. 

Photo by : Unknown

مقصد کوهستانی تروجنا در ۵۰ کیلومتری خلیج عقبه واقع شده و مساحتی نزدیک به ۱۵۰۰ کیلومترمربع از کوهستان‌های شمال کشور را در برمی‌گیرد. ارتفاع ۱۵۰۰ تا ۲۶۰۰ متری این منطقه باعث شده تا دمای هوا در مناطق خاصی از رشته‌کوه‌ها در زمستان به زیر صفر درجه سانتیگراد برسد. پتانسیل طبیعی این منطقه و ساخت پیست اسکی عربستان، تروجنا را به مقصدی ایده‌‌آل برای گردشگران کوهستان تبدیل خواهد کرد.

تروجنا با توسعه ۶ منطقه با کاربری‌های متفاوت به نام‌های ورودی (Gateway)، کشف (Discover)، دره (Valley)، جستجو (Explore)، استراحت (Relax) و سرگرمی (Fun) و مجموعه‌ای از مناظر طبیعی خود، مقصدی برای همه‌ ایام سال است و امکانات متنوعی را برای میزبانی طیف گسترده‌ای از رویدادها، از رویدادهای ورزشی گرفته تا نمایشگاه‌های هنری، کنسرت‌ها و جشنواره‌های فرهنگی در اختیار بازدید‌کنندگان قرار می‌دهد.

علاوه بر این عربستان با طراحی پیست اسکی لوکس و منحصر‌به‌فرد در تروجنا موفق شده است میزبانی بازی‌های آسیایی زمستانی در سال ۲۰۲۹ میلادی را به دست آورده است. از دیگر اهداف عربستان آن است که با توسعه گردشگری در این منطقه، بیش از ۵ میلیون بازدید‌کننده تا سال ۲۰۳۰ میلادی جذب کند. 

منبع: رسانه قطبنما

جدیدترین خبرهای گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

دیدگاه جدید

جدید ترین دیدگاه
اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست