کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
شقایق علیزاده

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

23 شهریور 1400

به روز رسانی

23 شهریور 1400

کارناوال در این مطلب به معرفی دسرهای کره جنوبی پرداخته است. دسرهای کره جنوبی مثل هوباکجوک، سونگ پیون و... از جمله شیرینی های کره جنوبی هستند که معمولا از مواد غذایی بسیار سالم تهیه می‌شوند. در ادامه با کارناوال همراه شوید تا به سراغ این خوشمزه‌های محبوب کشور کره جنوبی برویم.

دسرهای کره جنوبی

شاید تنوع دسرها در کره جنوبی به اندازه کشوری مثل فرانسه نباشد اما آشنایی با چند نوع از دسرهای معروف و رنگارنگ آن خالی از لطف نیست. 

هوباکجوک | Hobakjuk 

یکی از معروف‌ترین دسرهای کره‌ای‌ها، فرنی کدو حلوایی است که از کدو حلوایی بخارپز شده به همراه گلوله‌های برنجی کوچک درست می‌شود. این فرنی شیرین و خوشمزه را می‌توان برای صبحانه و عصرانه میل کرد؛ در ضمن بد نیست اشاره کنیم این فرنی میان بیمارانی که نمی‌توانند غذای سنگین بخورند نیز محبوب است. 

سونگ پیون (Songpyeon) | کیک برنجی 

فقط دیدن تصویر این کیک برنجی‌های رنگارنگ، همه را به وجد می‌آورد. سونگپیون یک نوع کیک برنج است که با خمیر و مواد داخل آن درست و بخار‌پز می‌شود. این کیک برنجی خوشمزه را در جشن چوسوک - که یک جشن ملی به مناسبت برداشت محصول است- می‌خورند و برای همه اعضای خانواده، آرزوی سلامتی و تندرستی می‌کنند. سونگ پیون در رنگ‌های قرمز، صورتی، سبز، زرد و بنفش را با استفاده از مواد مختلفی مثل پودر کدو حلوایی برای رنگ زرد یا بلوبری برای رنگ بنفش تهیه می‌کنند. هنگام بخار‌پز کردن سونگ پیون آن را بر روی لایه‌ای از برگ‌های میوه کاج قرار می‌دهند که باعث می‌شود بوی خوش عطری با آن آغشته شود. قدیمی‌ها معتقد بودند که به این ترتیب با خوردن سونگ پیون‌ها، قدرت و استقامت درختان کاج به شخص خورنده وارد می‌شود و او فرد سالمی خواهد بود. 

Photo by : Unknown

کوکی چای | Dasik

ماده اصلی برای تهیه داسیک ممکن است آرد برنج، آرد شاه بلوط، کنجد سیاه یا لوبیا باشد؛ در کنار نحوه پخت، قالب‌هایی که برای تهیه این شیرینی‌های کوچک استفاده می‌شود و رنگ آن‌ها هم از اهمیت برخوردارند. بد نیست بدانید این کوکی‌ها که معمولا همراه با چای میل می‌شوند، حدود 1600 سال پیش، همراه با آیین بوداییسم و فرهنگ نوشیدن چای از هند به کره جنوبی آمدند.

Photo by : Unknown

دسر یخی | Bingsu

شناخته‌شده‌ترین دسر کره‌ای حتی در خارج از کره، بینگسو است که روزهای گرم تابستان را برای‌تان دلپذیر و خنک ‌می‌کند. قطعه‌های یخ همراه با دانه‌های لوبیای قرمز، میسوگارو (‌پودر چند دانه غلات) و شیر غلیظ‌شده شیرین به همراه آبمیوه‌ای که بنا به علاقه‌تان روی آن ریخته می‌شود از مواد تشکیل‌دهنده این دسر هیجان‌انگیز هستند .

یاکشیک | Yaksik 

یاکشیک یا یاکباپ نوعی کیک برنجی است که با نوعی برنج چسبناک، عسل، خشکبار و آجیل درست شده و به آن سس سویا، سس کنجد و شکر قهوه ای نیز اضافه می کنند. کره ای هلا اعتقاد دارند که عسل ماده ای بسیار مقوی است و خاصیتی دارویی دارد، بنابراین هر غذایی ککه در آن عسل به کار رود جزو غذاهای مقوی به شمار می رود. یاک در کره ای به معنی دارو و شیک به معنی غذا است بنابراین یاکشیک یک دسر سالم و مقوی به حساب می آید. یاکشیک را به عنوان دسر در مهمانی ها و تعطیلات کره ای و همچنین مراسم و جشن ها به همراه نوشیدنی یا به صورت خالی میل می کنند. 

Photo by : Unknown

بونگ اوپنگ | Bungeoppang 

این دسر یک نوع شیرینی کره ای به شکل ماهی است که از خوراکی های نوشتالژیک کره ای هاست. این شیرینی با آرد، شکر، تخم مرغ، شیر و کره درست می شود. در گذشته داخل این شیرینی را با خمیر لوبیا پر می کردند، اما امروزه داخل آن را با طعم های متفاوتی مثل شکلات، نوتلا، فرنی و... پر می کنند. این دسر در بین کودکان بسیار محبوب است و کره ای ها در روزهای سرد زمستان و در خیابان ها از خوردن آن لذت می برند. 

 

Photo by : Unknown

نوشیدنی ها

اگر بخواهیم درباره نوشیدنی‌های کره جنوبی نیز صحبت کنیم باید بگوییم، مانند بیشتر کشورهای آسیایی، چای محبوب‌ترین نوشیدنی رایج کره است اما در کنار آن نوشیدنی‌های دیگری نیز موجودند که اکثرا شیرین هستند. تقسیم‌بندی نوشیدنی‌ها به این شکل است:

  • چای
  • نوشیدنی‌های میوه‌ای (Hwachae)
  • نوشیدنی‌های به دست آمده از برنج‌ (Tang و Sikhye)
  • نوشیدنی‌های به دست آمده از حبوبات (Suksu)
  • نوشیدنی به دست آمده از آب گیاهان شیرین و ترش (Jang)
  • نوشیدنی درست شده از خرمالو (Sujeonggwa) 

چای

چای در کره جنوبی غالبا از برگ، جوانه‌، شکوفه‌، ریشه‌، گل و میوه گیاهان به دست می‌آید. چای گل کاملیا، جین سنگ، زنجبیل و چای حبوبات، از پرطرفدارترین نوع چای در بین مردم این کشور به شمار می‌آید.

 
Photo by : Unknown

شیک هه | Sikhye

یک نوع نوشیدنی خوشمزه سنتی مخصوص جشن‌ها و اعیاد است که هم می‌توان آن را در خانه تهیه کرد و هم می‌توان به صورت قوطی از مغازه‌ها خرید. اما کره‌ای‌ها در جشن‌های مهم آن را به طور سنتی در خان هدرست می‌کنند. این نوشیدنی از مواد ساده‌ای مثل آب، آرد مالت جو، شکر و برنج پخته که در داخل آن شناور است درست می‌شود و به منظور هضم غذا و بخشیدن آرامش مصرف می‌شود.

Photo by : Unknown

اومیجاچا | Omijacha

نوشیدنی هیجان‌انگیزی که هر پنج طعم شیرین، ترش، شور، تند و تلخ را با هم دارد و برای ماجراجویان طعم و مزه گزینه مناسبی است.

دچوچا | Daechucha

چای آجیل که برای تمدد اعصاب و کاهش استرس و داشتن خواب شب آرام مصرف می‌شود. 

سخن آخر 

با تعدادی از دسرها و نوشیدنی های محبوب کره‌ای‌ها آشنا شدیم. آیا تا به حال آن‌ها را امتحان کرده‌اید؟ 

مایلید کدامیک از دسرهای و نوشیدنی‌هایی که در بالا معرفی کردیم را میل کنید؟

تجربه خود را از چشیدن طعم غذاها و خوشمزه‌های کره‌ای با دیگر کارناوالی‌ها در میان بگذارید. 

دیدگاه جدید

جدید ترین دیدگاه
اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست