کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

09 اسفند 1400

به روز رسانی

09 اسفند 1400

دریافت کد بهداشت برای مسافران ترکیه الزامی شد. کد بهداشت یا کد hes برای توریست ها از قوانین جدید کشور ترکیه پس از مواجه با ویروس کرونا و برای کنترل پاندمی این بیماری است. کد هس ترکیه و روش های دریافت آن، آشنایی با اپلیکیشن حس کد ترکیه، نحوه ثبت کد HES بر روی استانبول کارت و نکاتی دیگر از جمله مواردی است که در مطلب پیش رو به آن خواهیم پرداخت. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید یا کنجکاوید تا درباره هس کد بیشتر بدانید همراه ما باشید.

Photo by : Unknown

چرا کد هس (HES) مهم است؟


  • کد HES یک عدد 10 یا 12 رقمی است که برای تمامی افراد (توریست و شهروند) داشتن آن ضروری است.
  • برای استفاده از امکانات تفریحی و رفاهی وجود این کد ضروری است؛ در هنگام ورود به مراکز خرید، رستوران‌ها، هتل، بیمارستان، مسافرت‌های بین شهری‌، مراجعه به ادارات دولتی و بانک‌ها به این کد نیاز خواهید داشت.
  • این کد برای جلوگیری و کند کردن شیوع ویروس Covid-19 مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • با مجموع داده‌هایی کد هس و استعلام آن در مکان‌های مختلف امکان ردیابی افراد مبتلا، افرادی که در تماس با مبتلایان بوده‌اند، مکان‌هایی که افراد مشکوک یا مبتلا حضور داشته‌اند و شناسایی افراد مشکوک به بیماری وجود خواهد داشت.
  • در سیستم HES اطلاعات و خدماتی مانند (آمار دقیق کرونا و مناطق پر ریسک بر اساس نقشه، حفظ سلامت و فاصله اجتماعی، پیگیری و کنترل بیماران کرونا و افراد در ارتباط با بیماران، درخواست ماسک، درخواست کد HES) ارائه می‌شود.
  • شرکت‌ها و مراکز وضعیت شما را با این کد بررسی می‌کنند و در صورت وجود خطر از بازدید شما جلوگیری خواهند کرد.
Photo by : Unknown

حس کد چیست؟ 

اگر تمایل دارید در شرایط فعلی به ترکیه سفر کنید علاوه بر واکسیناسیون کامل باید حتما کد هس (HES) نیز برای شما فعال باشد. HES مخفف HAYAT EVE SIĞAR به معنی زندگی در خانه وجود دارد، است. وزارت بهداشت ترکیه این سیستم‌ یکپارچه را برای کنترل شرایط کرونا در دوران پاندمی آماده کرده که از طریق اپلیکشن موبایل، اس ام اس و سیستم دولت الکترونیک E-Devlet در دسترس عموم قرار گرفته است.

همان‌طور که می‌دانید برای سفر به ترکیه باید واکسیناسیون خود را به طور کامل انجام داده باشید و در صورت انجام ندادن آن ملزم به ارائه تست PCR خواهید بود که از آن بیشتر از 72 ساعت نگذشته باشد. ذکر این نکته ضروری است که احتمال تغییر این قانون وجود دارد و ممکن است از شما هم QR واکسیناسیون کامل و هم تست PCR را بخواهند. 

مورد بعدی برای سفر به این کشور کد هس Hes است که تمامی شهروندان ترکیه و توریست‌ها برای تردد در شهر و استفاده از امکانات تفریحی و رفاهی می‌بایستی آن را همراه داشته باشند. بدون داشتن کد HES هیچ‌گونه خدمات عمومی به شما داده نمی‌شود و اجازه استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی را نیز نخواهید داشت.

می‌توانید تورهای تهران به استانبول و تورهای تهران به آنتالیا را با شرایط ویژه و اقساطی برای ایام نوروز از کارناوال رزرو نمایید و توصیه می‌کنیم پیش از سفر سری به صفحه دیدنی ها و تفریحات ترکیه بزنید تا برنامه‌ریزی بهتری برای بازدید از جاذبه‌های آن داشته باشید.

Photo by : Unknown

راهنمای دریافت کد HES برای سفر به ترکیه

 برای دریافت این کد چند راه پیش رویتان خواهد بود که در ادامه به هر یک به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

دریافت کد هس از طریق سایت وزارت بهداشت ترکیه

باید حداکثر 72 ساعت قبل از پرواز به سایت وزارت بهداشت ترکیه مراجعه نموده و نسبت به تکمیل اطلاعات درخواستی و اخذ تاییدیه به صورت QR Code اقدام نمایند. پس از تکمیل فرم، یک کد HES برای شما ایجاد می‌شود.

  • وارد سایت شده و پس از انتخاب زبان فارسی شماره تلفن ایران را بدون صفر وارد می‌کنیم.
  • در مرحله بعد آدرس و شماره تلفن خود در ترکیه را وارد کرده و ذخیره می‌کنید.
  • صفحه بعد محل اقامت 10 روز گذشته‌ شما را می‌خواهد که اجباری نیست می‌توانید آن را پر کنید یا به صفحه بعد بروید.
  • در انتها تمامی اطلاعات ثبت شده برایتان نمایش داده می‌شود؛ دقت کنید که اطلاعات به درستی وارد شده باشند.

اپلیکیشن Hayat Eve Sığar

می‌توانید از طریق اپلیکشن هم اقدام به دریافت کد HES نمایید. از طریق اپ استور یا گوگل پلی اپلیکیشن Hayat Eve Sığar را دریافت و نصب کرده و پس از فعال کردن اپلیکیشن با مراجعه به منوی HES Kodu Işlemleri و تکمیل اطلاعات خود، کد HES را دریافت کنید. شهروندان ترکیه کد ملی و مسافران خارجی شماره پاسپورت خود را باید وارد کنند؛ دقت کنید که اطلاعات تماس (ایمیل و شماره تلفن) و تاریخ تولد خود را به درستی و کامل وارد نمایید.

Photo by : Unknown
Photo by : Unknown

دریافت کد هس از طریق SMS

برای دریافت کد هس از طریق پیامک باید در خاک ترکیه باشید و از خط کشور ترکیه اقدام کنید و درخواست خود را در فرمت‌های مشخص شده به شماره 2023 ارسال نمایید. 

دریافت کد هس از طریق شماره پاسپورت

فرمت مناسب ارسال پیامک برای گردشگرانی که تمایل دارند تا با شماره پاسپورت خود کد HES را دریافت کنند به شکل زیر است:

Photo by : Unknown

دریافت کد هس برای دارندگان کارت اقامت یا کیملیک کارت

افرادی که دارای کارت اقامت‌اند و شماره کیملیک آن‌ها با 97، 98 و 99 آغاز می‌شود با ارسال پیامک با فرمت زیر به شماره 2023 می‌توانند کد HES را دریافت کنند.

Photo by : Unknown

دریافت کد هس برای شهروندان ترکیه

شهروندان ترکیه نیز باید با ارسال کدملی خود به شماره 2023 و با فرمت مشخص شده کد HES خود را دریافت نمایند.

Photo by : Unknown

دریافت کد HES از طریق سیستم دولت الکترونیک E-Devlet

برای دریافت کد HES از طریق خدمات دولت الکترونیک کشور ترکیه لطفا به سایت سیستم دولت الکترونیک مراجعه کنید و با تکمیل فرایند نسبت به دریافت کد HES اقدام کنید. می‌توانید با مراجعه به این وب‌سایت برای فرزندان زیر 18 سال خود هم کد هس (HES) را دریافت نمایید.

Photo by : Unknown

نکات ضروری دیگر

  • کدهای HES تا 24 ساعت قبل از سفر بررسی شده و سپس وضعیت را اطلاع می‌دهند. مسافرانی که مورد تایید وزارت بهداشت نیستند اجازه سفر نخواهند داشت.
  • هر کد HES فقط برای یک دوره خاص معتبر است. تاریخ انقضا کد HES باید حداقل 7 روز پس از تاریخ سفر باشد، در غیر این‌صورت رزرواسیون شما تایید نخواهد شد. به عنوان مثال اگر تاریخ پروازی که انتخاب کردید ۱۰ روز دیگر است حداقل باید ۱۷ روز برای مدت اعتبار انتخاب کنید.
  • برای کودکانی که هنوز به 2 سالگی نرسیده‌اند، کد HES نیاز نیست.
  • کد HES برای کودکان زیر 18 سال از طریق پیام کوتاه و پرتال الکترونیکی دولت قابل دستیابی است.
  • داشتن کد هس برای تمام شهرهای ترکیه ضروری است.
  • برای تمامی سفرهای زمینی و هوایی به مقصد ترکیه داشتن این کد الزامی است.

نحوه ثبت کد HES بر روی استانبول کارت

وارد سایت استانبول کارت شوید، برای دسترسی به این سایت باید از داخل کشور ترکیه اقدام کنید؛ شماره کیملیک خود را در ردیف بالا و بعد نام‌و‌نام‌خانوادگی و سایر اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد نمایید. فعال‌سازی استانبول کارت با HES کد الزامی است و استانبول کارت‌هایی که با هس کد ریجستر نشده باشند، امکان پرداخت نخواهند داشت. به علت شرایط کرونا، استفاده از استانبول کارت بدون فعال‌سازی و داشتن کد HES امکان‌پذیر نخواهد بود و در صورت ابتلا خودتان یا اطرافیانتان استانبول کارت شما نیز غیرفعال خواهد شد و اجازه استفاده از خدمات حمل‌ونقل عمومی در استانبول را نخواهید داشت.

سخن آخر

فرقی ندارد مسافت کوتاه باشد یا طولانی، سفر بخش جدایی‌ناپذیر زندگی بشر است. در این ایام، دانستن قوانین و مقرراتی که هر شهر یا کشوری برای کنترل شرایط دارند به داشتن سفری بهتر کمک خواهد کرد. شما چگونه این کد را فعال کردید؟ آیا با کد هس (HES) آشنایی داشتید؟ در سفر به ترکیه از کد HES استفاده کردید؟

دیدگاه جدید

جدید ترین دیدگاه
اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست