کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

02 آذر 1401

به روز رسانی

02 آذر 1401

به نقل از خبرگزاری ایسنا

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، گفت: ثبت جهانی شهر زنجان به عنوان یکی از شهرهای خلاق یونسکو، فرصتی برای توسعه گردشگری این شهر است.

سیدسعید صفوی روز ۲۹ آبان‌ماه در نشست تخصصی و آیین افتتاحیه انستیتو شهر خلاق استان زنجان، اظهار کرد: پیوستن زنجان به شبکه شهرهای خلاق جهان توسط یونسکو می تواند فرصت ویژه‌ای را برای توسعه گردشگری شهر و استان زنجان فراهم کند.

 وی با بیان اینکه صنعت، فرهنگ و خلاقیت جزو بخش‌های بسیار سریع در رشد جهانی است، تصریح کرد: عضویت شهرها در شبکه دسترسی به منابع و تجارب را برای همه شهرهای عضو تسهیل می‌کند تا وسیله‌ای برای ارتقا و پیشرفت صنایع خلاق محلی و تقویت همکاری جهانی برای پیشرفت شهری پایدار امکان‌پذیر می‌شود.

صفوی با اشاره به اینکه شعار اصلی شهر زنجان میزبان مهربان است که در همین راستا جشنواره‌ها و همایش‌هایی در سطوح مختلف محلی، ملی و بین‌الملل برگزار می‌شود، ادامه داد: هر تجمع و ارتباطی به دنبال یک هدف است. هدف ‌ما این است که هموطنان ما از تمام نقاط کشور و گردشگران خارجی به شهرستان زنجان سفر کنند و بیشتر با این شهرستان و سه حوزه موفق میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آشنا شوند.

مدیرعامل انستیتو شهر خلاق کشور در ادامه این نشست با اشاره به تنوع صنایع دستی و میراث فرهنگی ناملموس شهر زنجان، برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی مختلف در حوزه گردشگری، ادامه داد: عضویت این شهر در شبکه شهرهای خلاق جهان سبب توسعه پایدار می‌شود و بی‌شک یونسکو برای پیوستن به شبکه شهرهای خلاق جهان از این شهر حمایت می‌کند.

کامران رحمتی با اشاره به مفهوم خلاقیت در شهر خلاق، عنوان کرد: در وهله اول، خلاقیت یک مفهوم کلی و جهشی در تفکر و اندیشه است. عنصر اصلی خلاقیت به معنای بازبینی و نو شدن است. به این معنا که راه‌حل و سبک مدیریت شهری متناسب با نیازهای روز، متحول شدن و از نیروی خلاقیت در حل مشکلات شهری استفاده شود.

وی با بیان اینکه این مسئله تنها برای پیشرفت اقتصادی مهم نیست و می‌تواند کمک کند شهرهای مختلف یکی شوند و صلح را بیشتر درک کنند، یادآور شد: با داشتن چنین همکاری بین‌المللی، تعامل و تبادل اطلاعات افزایش پیدا می‌کند و با دعوت کردن خارجی‌ها به شهر آنها فرهنگ محلی شهر را درک و زندگی آنها را عوض می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای معرفی شهرهای جهانی به کشورهای دیگر باید اول مردم ایران آنها را بشناسند، همچنین باید بتوانیم شبکه‌ای از شهرهای جهانی داشته باشیم تا اشتراکات، تجربیات و برندینگ شهری اتفاق بیافتد. شهرهای جهانی می‌توانند محور تعریف مسیرهای گردشگری باشند.

Photo by : Unknown

اخبار به روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

دیدگاه جدید

جدید ترین دیدگاه
اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست