کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

27 مرداد 1398

به روز رسانی

27 مرداد 1398

در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات کاملی در مورد ویزای آذربایجان را در اختیار شما قرار دهیم. هزینه ویزای آذربایجان در سال ۹۸ را بررسی می کنیم و نکاتی در مورد آسان ویزای آذربایجان و یا ویزای الکترونیکی آذربایجان را با شما به اشتراک می گذاریم. همچنین اگر سوالی در مورد سفارت آذربایجان در تهران و سر کنسولگری آذربایجان در تبریز دارید می توانید سری به مطالب سفارت آذربایجان در ایران بزنید و اطلاعات مفیدی به دست آورید.

Photo by : Elshad Asafov

انواع ویزا برای سفر به آذربایجان

در کل دو نوع ویزا به نام های «ورود» و «ترانزیت» برای سفر به کشور آذربایجان وجود دارد. در ادامه شرایط هر یک توضیح داده شده اند:

1- ویزای ورود یا ویزای توریستی

ویزای ورود خود 2 نوع دارد:

1)   ویزای ورود عادی (یک بار ورود) : این ویزا برای 90 روز و تنها یک بار ورود و خروج از کشور آذربایجان اعتبار دارد. 

هزینه: 20 دلار (1,052,200 تومان)

2) ویزای چندبار ورود: با داشتن این ویزا می توانید به دفعات وارد کشور آذربایجان شده و از مرزهای آن خارج شوید. در واقع تا زمان اعتبار ویزا، برای ورود و خروج از این کشور محدودیتی ندارید. خوب است بدانید که این ویزا از زمان صدور، حداکثر تا دو سال اعتبار دارد.

هزینه: 350 دلار (18,413,500 تومان)

2-  ویزای ترانزیت یک و یا دو بار ورود 

این ویزا برای افرادی است که می خواهند از کشور آذربایجان، برای رسیدن به کشوری دیگر استفاده کنند. به طور مثال اگر قصد سفر زمینی به گرجستان را دارید و قرار است از آذربایجان عبور، باید این ویزا را دریافت کنید.

معمولا ویزای ترانزیت 30 روز اعتبار دارد و به شما اجازه می دهد تا 5 روز در کشور آذربایجان اقامت کنید. مدت اعتبار و اقامت ویزای ترانزیت با در نظر داشتن نوع وسیله نقلیه اعم از زمینی، هوایی، دریایی، ریلی و سایر وسایل نقلیه، مسیر مورد استفاده در عبور از کشور و زمان مورد نیاز برای طی آن مسیر تعیین خواهد شد.

هزینه: 20 دلار (1,052,200 تومان)

Photo by : Unknown

راه های گرفتن ویزای آذربایجان

گرفتن ویزای کشور آذربایجان بستگی به نوع سفر شما دارد:

1- سفرهای هوایی | ویزای فرودگاهی

اگر هوایی به باکو سفر می کنید، می توانید به راحتی با پرداخت 26 دلار (1,367,860 تومان) ، ویزای یک‌بار ورود با 30 روز اعتبار را در فرودگاه حیدرعلیف دریافت کنید. برای این کار کافی است تا به دستگاهی شبیه به خودپرداز بانکی با آرم Asan visa (آسان ویزا) مراجعه کنید و عملیات درخواست ویزا را انجام دهید. اگر با تورهای گردشگری راهی باکو می شوید، توجه داشته باشید که تورگردانان در این زمینه کار خاصی انجام نمی دهند و لازم نیست هزینه بیشتری بپردازید. 

  • تنها مدرکی که برای دریافت ویزای فرودگاهی نیاز دارید، پاسپورت معتبر است. 
  • توجه داشته باشید که در حال حاضر ویزای فرودگاهی تنها مختص به باکو است و برای شهرهای دیگر هنوز راه اندازی نشده است.

2- سفرهای زمینی

اگر می خواهید زمینی به آذربایجان بروید، برای دریافت ویزا یکی از سه راه زیر پیش روی شماست:

ویزای الکترونیکی

مدتی است که امکان گرفتن ویزای الکترونیکی کشور آذربایجان فراهم شده است. برای این کار می توانید به سایت evisa.gov.az مراجعه کنید. در اینجا دو انتخاب پیش روی شماست:

ویزای الکترونیک عادی که 23 دلار (1,210,030 تومان) هزینه دارد و در 3 روز کاری صادر می شود.

ویزای الکترونیک فوری که 50 دلار (2,630,500 تومان) هزینه دارد و در 3 ساعت صادر می شود.

نکات مهم

 توجه کنید که برای دریافت این نوع ویزا، فقط به اسکن پاسپورت خود نیاز دارید. 

نکته مهم در این زمینه این است که برای پردازش تقاضای ویزای الکترونیک، علاوه بر هزینه ویزا، مبلغی بابت هزینه خدمات دریافت می شود.

مدت اعتبار ویزای الکترونیکی 90 روز است و به شما اجازه می دهد تا 30 روز در این کشور اقامت داشته باشید.

ویزای الکترونیکی، یک بار ورود است.

اقدام شخصی

می توانید خود به سفارت آذربایجان در تهران یا کنسولگری آذربایجان در تبریز مراجعه کرده و ویزا را دریافت کنید. برای دریافت ویزا، علاوه بر هزینه 20 دلار (1,052,200 تومان) ، باید دو قطعه عکس 3*4، اصل گذرنامه و کپی از صفحات آن و کپی از بیمه نامه مسافرتی را به همراه داشت. دریافت ویزا از طریق سفارت 10 روز کاری به طول می انجامد.

مراجعه به آژانس های مسافرتی

می توانید به یکی از آژانس های مسافرتی مراجعه کنید، هزینه را به آن ها بدهید و پس از مدت معینی ویزای خود را از آن ها دریافت کنید. مزیت مراجعه به آژانس ها، دردسر کمتر و صرفه جویی در زمان است. چرا که پس از 3 روز ویزا را به شما تحویل می دهند؛ البته در نهایت هم هزینه بیش تری دریافت می کنند. بسته به نوع ویزا که عادی باشد یا فوری، ممکن است هزینه ای در حدود 25 دلار (1,315,250 تومان) تا 65 دلار (3,419,650 تومان) را از شما بگیرند.

Photo by : Ilkin Kangarli

مدارک لازم برای گرفتن ویزا آذربایجان

خوب است بدانید که برای سفرهایی با اهداف گردشگری، تجاری، تحصیلی، اشتغال، فرهنگ و ورزش، دیدار با دوستان و خانواده، انسان دوستانه و درمانی ویزا از نوع عادی صادر می شود. این بدان معناست که برای هر یک از موارد گفته شده، احتیاج به گرفتن ویزایی جداگانه ندارید.

پیش از مراجعه به سفارت آذربایجان در تهران و یا تبریز برای گرفتن ویزا یا روادید، مدارک زیر را آماده کنید:

  1. فرم تقاضای ویزا را مطابق نمونه پر کنید. (فرم را از اینجا دانلود کنید) . توجه داشته باشید که فرم ویزا را می توانید در این سایت هم کامل کنید. این فرم بعد از تایید به ایمیل شما ارسال می شود که باید آن را چاپ کنید.
  2. اصل پاسپورت به همراه کپی از تمام صفحات و یا اصل مدرک عبور به همراه کپی. توجه داشته باشید که مدت اعتبار پاسپورت یا دیگر مدارک عبور از مرز شما، باید سه ماه بیشتر از تاریخ اتمام مدت ویزای صادر شده باشد. همچنین پاسپورت شما باید حداقل دو صفحه استفاده نشده داشته باشد.
  3. سه قطعه عکس 3×4
  4. کپی بیمه نامه مسافرتی یا پزشکی
  5. ویزا برای افراد زیر 18 سال: کپی از گواهی تولد، کپی از اجازه رسمی والدین یا نمایندگان قانونی آن ها و مدارک شناسایی. همه این مدارک باید به تایید دفترخانه رسمی رسیده باشد. 

مدارکی که در بالا ذکر شد را برای هر سه نوع ویزای یک بار و چندبار ورود و ترانزیت باید آماده کنید. در ادامه مدارک خاص هر ویزا را شرح خواهیم داد:

مدارک مخصوص ویزای ترانزیت آذربایجان

کپی ویزای سفر به کشور مقصد. اگر کشور مقصد از شما ویزا نمی خواهد، این مدرک شامل حالتان نمی شود.

کپی بلیت سفر به کشور مقصد و یا هر مدرکی که سفر شما به کشور مقصد را تایید کند.

مدارک مخصوص ویزای یک بار ورود آذربایجان

تاییدیه رزرو هتل (برای سفرهای توریستی)

بلیت سفر (برای سفرهای توریستی)

دعوتنامه ای که باید توسط اداره کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان تایید شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد این مدرک باید با اداره کنسولی تماس بگیرید.

مدارک مخصوص ویزای چندبار ورود آذربایجان

فرم پر شده دعوت از اتباع خارجی و یا مدرکی که هدف سفر را مشخص کند.

بد نیست این نکته را بدانید که بسته به هدف سفر، شاید مدارک خاصی از جمله دعوت نامه و ... را از شما بخواهند که این موارد خاص را بهتر است با سفارت هماهنگ کنید.

Photo by : Unknown

سخن آخر

در این مطلب نگاهی بر نحوه گرفتن ویزای آذربایجان داشتیم و قیمت های پرداختی برای گرفتن ویزا و مدارکی که لازم خواهید داشت را بررسی کردیم. اگر سوالی در زمینه گرفتن ویزای آذربایجان دارید می توانید با ما به اشتراک بگذارید. البته اگر در مورد دریافت ویزای دیگر کشورها یا مهاجرت به آنها مانند دریافت ویزای سوئد یا مهاجرت به کانادا سوال داشتید می توانید از دیگر مقاله های موجود در کارناوال که در زمینه ویزا و مهاجرت نوشته شده است استفاده کنید. 

41 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

باسلام من میخواهم جهت یافتن کار به باکو بروم با ویزای توریستی آیامیتوانم یک ماه آنجا کار کنم یا خیر و اینکه میتوانم باتور گردشگری بروم یاخیر

19 شهریور 1398

سلام، آیا برای سفر زمینی، ویزا لب مرز میتونم بگیرم یا نه..؟ بعد از تهران میتونم ماشین بگیرم

زينب شيرازی

سلام دوست عزیز کارناوالی

1- همون طور که توضیح دادیم خیر امکان پذیر نیست.

2- بله امکانش هست. پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر از هزینه ها و اطلاعات سفر به باکو بخونین: هزینه های سفر به باکو

با آرزوی سفری خوش برای شما

22 تیر 1398

20 تیر 1398

محسن فرهادوندی

با سلام امکانش هست نمونه فرم پرشده تقاضای ویزا رو تو سایت قرار دهید

زينب شيرازی

سلام دوست عزیز کارناوالی

اگر می خواهید ویزای الکترونیکی دریافت کنید، در هنگام مراجعه به وبسایت مذکور، نمونه های صحیح و ناصحیح را می توانید ببینید.

در رابطه با باقی فرم ها، در صورت امکان در آینده این نمونه ها را در همین صفحه قرار خواهیم داد.

با سپاس از همراهی شما

29 اردیبهشت 1398

27 اردیبهشت 1398

اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست