کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

19 مهر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

دنیای پهناور ما پر است از مناطق بکر و زیبایی طبیعی که معرفی و سفر به همه ی آن ها امکان پذیر نیست اما کارناوال در تلاش است که به همه ی مناطق دیدنی خاص و شاخص دنیا و بخصوص ایران سفر کند.

تا به حال با جنگل، رودخانه، پارک های ملی و آبشار های زیادی در ایران و سراسر جهان آشنا شدیم، امروز هم می خواهیم به یکی از زیبا و پر بیننده ترین آبشارهای جهان بپردازیم. ظاهر این آبشار نکته ی جالب و خاص آن است، به جرات می توانیم بگوییم که در دنیا نظیر ندارد.

برای دیدن و لذت بردن از این پدیده ی طبیعی باید به لبنان برویم، جایی که مناطق طبیعی دلفریبش زبان زد خاص و عام است. مقصد ما باتارا جورج می باشد، آبشاری شبیه به دوش حمام!

برای خلق این شگفتی طبیعی، پوشش گیاهی انبوه و سرسبز، آب های جاری و زلال، سنگ های براق و صیقلی، همه دست در دست هم داده اند تا مکانی را فراهم آورند که گردشگران از گوشه گوشه ی دنیا با اشتیاق بیایند تا تنها ساعاتی را از زیبایی آن لذت ببرند.

اگر می خواهید از آلودگی های شهر دور شوید و سفر داشته باشید به عمق طبیعت زیبای لبنان با کارناوال همراه باشید تا با هم به آبشار باتارا جورج برویم.

آبشار لبنان
آبشار باتارا جورج

چرا آبشار باتارا جورج؟


_ از زیبا ترین آبشار های خاورمیانه است.

_ از کهن ترین آبشارهای آسیا است.

_ منظره ی این آبشار آن قدر زیباست که پیش از مرگ باید حتما یک بار آن را ببینید.

آبشار لبنان
آبشار لبنان

آشنایی با آبشار باتارا جورج لبنان | baatara gorge waterfall 

شاید این آبشار بلندترین آبشار جهان نباشد یا پهناورترین رود دنیا از آن عبور نکند اما قطعا یکی از خاص ترین آبشارها است. اما چیزی که این پدیده ی طبیعی را ویژه کرده جریان آن در غاری سه طبقه است.

صخره های زمخت و خشن در این ناحیه به مرور زمان نرم شده اند و به صورت دایره، دایره شکل یافته اند؛ جنس سنگ های این غار آهکی است، آب این آبشار از 255 متر به پایین سقوط می کند.

به آبشار باتارا غار سه پل هم می گویند ( زیرا صخره ها به گونه ای کنده شده اند که سه پل را تشکیل داده اند )، آب این آبشار غار شکل از ذوب شدن برف کوهستان تامین می شود، همچنین این مکان با نام های تنگه ی آبشار و آبشار سه پل هم شناخته می شود. این پدیده به دلیل جاری شدن آب کوهستان ها طی میلیون ها سال به این گونه ی زیبا شکل یافته است.

قدمت سنگ های این آبشار را 160 میلیون سال پیش یعنی دوران ژوراسیک می دانند، بر اساس تحقیقات انجام شده این آبشار نقش بسزایی در تامین آب های زیرزمینی شهر المقارت ( Mgharet al-Ghaouaghir ) بخصوص در فصل بهار دارد.

با این که رفتن به لبه ی غار و نگاه کردن به پایین به دلیل لغزندگی شدید سنگ ها کاری غیر عاقلانه است اما گردشگران اغلب به لبه ی آبشار می روند تا بهتر عمق این آبشار را درک کنند.

در سال 1952 میلادی هنری کوئیفیت ( Henri Coiffait ) که حشره شناسی فرانسوی بود غار زیبای باتارا جورج را کشف کرد.

آبشار باتارا جورج
آبشار باتارا جورج

آبشار باتارا جورج لبنان را در ویدئوی زیر تماشا کنید

تفریحات در آبشار باتارا جورج

در آبشار باتارا چند تفریح جالب و دوست داشتنی وجود دارد که به توریستان انگیزه می دهد که به لبنان بیایند، در ادامه به معرفی این تفریحات خواهیم پرداخت:

1 ) صخره نوردی

از تفریحات بسیار جذاب گردشگران صخره نوردی بر روی گودال آبشار باتارا جورج می باشد، البته باید وسایل پیشرفته ی صخره نوردی همراه داشته باشید و به تنهایی و بدون تجهیزات نمی توان از صخره ها بالا رفت در کنار تمام این تجهیزات باید از حرفه ای های ورزش صخره نوردی باشید.

آبشار باتارا جورج
آبشار باتارا جورج

ویدئویی زیبا و بی نظیر از تجربه ی صخره نوردی در آبشار باتارا جورج لبنان

2 ) عکاسی

از عجایب و دیدنی های خاص آبشار باتارا جورج عکاسی و فیلم برداری از این پدیده ی زیبای طبیعی می باشد، توریستانی هستند که فقط به دلیل عکاسی و گرفتن چند سلفی به این منطقه می روند.

بهترین زمان برای عکاسی: اگر برای گرفتن عکس های ناب به دیدار باتارا جورج می روید باید بگوییم که هنگام بعد از ظهر بهترین وقت برای عکاسی از آبشار است، در نیمه ی اول روز آبشار در برابر نور خورشید قرار می گیرد و اجازه نمی دهد که عکس های خوبی بگیرید.

آبشار باتارا جورج

3 ) کوه نوردی

برای رسیدن به آبشار عجیب و کهن باتارا جورج باید از تپه ها و کوه های لبنان گذر کنیم با این که امکان رفتن به آبشار با اتومبیل هم وجود دارد اما امکان کوه نوردی هم هست و اغلب با پیمودن کوه ها با پای پیاده به دیدار آبشار می روند.

آبشار باتارا جورج

موقعیت جغرافیایی آبشار باتارا جورج

این آبشار در روستای بالا ( village of Balaa ) مابین شهر لقلوق ( Laqlouq ) و تنورین ( Tannourine ) در لبنان تشکیل شده است و از برترین جاذبه های تاریخی و طبیعی این کشور است.در محل برآمدگی شکافی سهمناک که در حال حاضر منطقه را به زیباترین قطب های گردشگری لبنان تبدیل نموده است.

همیشه آب برف ها که از قله های کوه جاری می شوند چندین قسمت شده و آب راه هایی می شوند که هرکدام به رودخانه ای بزرگ تر و یا دریا منتهی می شوند اما در اینجا همه چیز شکل دیگری دارد، برف ها پس از آب شدن تنها یک مسیر را طی کردند و گودالی ساختند به بلندای چند صد متر.

آبشار باتارا جورج
آبشار باتارا جورج
آبشار باتارا جورج

حقایق جالب درباره آبشار باتارا جورج

_ این آبشار از زیباترین و پر طرفدار ترین آبشار های خاور میانه است.

_ در لبنان این آبشار با نام آبشار بالا شناخته می شود.

_ در فصل بهار دو جریان آب عین آرین Ain Arin و عین داووک Ain Daaouq به این آبشار می رسند.

_ آب در آبشار باتارا کاملا عمود به پایین می ریزد.

_ آب این آبشار 100 متر را به پایین سقوط می کند.

_ هانری در سال 1952 میلادی غار را کشف نمود.

_تمامی سه پل غار به صورت طبیعی و بدون دخالت انسان به وجود آمده اند.

_ پس از فرو ریختن آبشار، آب سفری زیر زمینی را آغاز می کنند و از مهم ترین آب های تامین کننده ی مخازن زیر زمینی لبنان می باشد.

_ در نهایت آب این آبشار به آب راه زیرزمینی نبا دالی NABAA Dalli می ریزد.

آبشار باتارا جورج
آبشار باتارا جورج

بهترین فصل سفر

آب در آبشار باتارا جورج در تمامی فصول سال کم و بیش در جریان است و گردشگران می توانند در تمامی فصول سال به این منطقه بروند اما:

بهار و تابستان : بهترین فصل برای سفر و بازدید از باتارا جورج فصل بهار و بین ماه های اسفند تا اواخر اردیبهشت ماه می باشد که برف ها در حال آب شدن هستند و آبشار در اوج ابهت و زیبایی قرار می گیرد.دمای هوا در لبنان در این فصل به طور میانگین بین 20 تا 30 درجه ی سانتی گراد می باشد، اما باید توجه داشته باشید که در کنار دریا و کوهستان ها هوا کمی شرجی می شود و همین مساله از شمار توریستان لبنان می کاهد. البته فصل تابستان هم می تواند گزینه ی خوبی برای بازدید از آبشار باشد.

پاییز و زمستان : اگر اهل تفریحات زمستانی و برف هستید هم لبنان و آبشار باتارا می تواند مکان خوبی برای شما باید، اغلب در کوهستان های لبنان بارش برف رخ می دهد البته جریان آب آبشار باتارا قطع نمی شود اما منطقه ی امنی برای گردش و تفریح نیست و تنها می توانید در ارتفاعات اطراف برف بازی و کوه نوردی کنید.

آبشار باتارا جورج

دسترسی

برای سفر به این آبشار باید در نظر داشته باشید که باتارا جورج با نام آبشار بالا در لبنان شناخته می شود، پس اگر نام باتارا را به جا نیاوردند از نام بالا استفاده کنید، ابتدا باید خود را به جنگل سدر در لبنان برسانید این جنگل با داشتن 60000 درخت در لبنان بسیار معروف می باشد،.

نزدیک ترین هتل به آبشار، دوما می باشد که در ارتفاع 1050 متری و 88 کیلومتر بیروت واقع شده است، اما باید در نظر داشته باشید که تنها غذاهای لبنانی در این هتل سرو می شوند، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی این هتل می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

اما اگر بتوانید کمپ و چادر زدن را برای اقامت انتخاب کنید در تابستان انتخاب درست تری خواهید داشت زیرا آبشار حتی با هتل دوما هم فاصله ی زیادی دارد.

آدرس: لبنان، باتارا جورج.

. Address: Baatara gorge waterfall, Lebanon

آبشار باتارا جورج
آبشار باتارا جورج

آبشار باتارا جورج را در نقشه ی کارناوال مشاهده کنید

سخن آخر

آیا تا به حال مسافر لبنان بوده اید؟

منتظر نظر و پیشنهادات خوب شما هستیم.

دیدگاه جدید

جدید ترین دیدگاه
اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست