کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

14 دی 1401

به روز رسانی

14 دی 1401

یکی از بهترین و جذاب‌ترین تعطیلات در کشورهای مختلف، تعطیلات کریسمس است؛ معمولا این تعطیلات در کشورهای مسیحی و آن‌هایی که سال نو میلادی را جشن می‌گیرند با یکدیگر فرق دارد. تعطیلات کریسمس در کشورهای مختلف تابع قوانین همان کشور است، به‌طور مثال تعطیلات کریسمس در آلمان با تعطیلات کریسمس در دبی و تعطیلات کریسمس در ترکیه تفاوت دارد. اگر کنجکاوید تا بدانید تعطیلات کریسمس در دیگر کشورها به چه صورت است، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

Photo by : Unknown

تعطیلات کریسمس در هر کشوری چند روز است ؟

کریسمس در بیشتر کشورها برابر است با 25 دسامبر که در این روز حضرت مسیح (ع) متولد شده است؛ در مورد تولد مسیح اختلاف‌نظر وجود دارد به‌همین علت مسیحیان کاتولیک روز 25 دسامبر و مسیحیان ارتدکس روز 7 ژانویه را به‌عنوان این روز جشن می‌گیرند. روز کریسمس در کشورهایی مثل استرالیا، کانادا، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا تعطیل است. در این روز تمامی موسسات آموزشی، دفاتر پستی، ادارات دولتی و بسیاری از مشاغل دیگر تعطیل‌اند؛ اما در برخی از کشورها مانند هلند چیزی به‌عنوان تعطیلی برای کارمندان وجود ندارد و مردم روز کریسمس را بعد از پایان یافتن ساعات کاری خود جشن می‌گیرند. معمولا مدت زمان تعطیلات کریسمس در کشورهای مختلف و در فرقه‌های متفاوت مسیحیت با اندکی تغییر برگزار می‌شود و به قوانین هر کشور نیز بستگی دارد.

تعطیلات کریسمس در ترکیه 

چیزی حدود 2 درصد از مردم ترکیه مسیحی‌اند؛ کریسمس در ترکیه همانند کشورهای اروپایی برگزار نمی‌شود. روز 25 دسامبر در تقویم ترکیه همانند دیگر روزها است و تعطیل رسمی نیست؛ از سال 1926 تقویم ترکیه به تقویم میلادی تبدیل شد، در نتیجه این تغییر 31 دسامبر شب آخر سال در ترکیه است. در سال ۱۹۳۵ با تصویب پارلمان، روز اول ژانویه، به‌عنوان اولین روز سال جدید میلادی تعطیل رسمی اعلام شد.

تعطیلات کریسمس در دبی

امارات متحده عربی کشوری اسلامی است که حدود 13 درصد از جمعیت آن مسیحی‌اند، بنابراین کریسمس در این کشور تعطیل رسمی نیست اما به‌دلیل اینکه افرادی در آنجا اقامت دارند که خارجی محسوب می‌شوند، این روز در دبی جشن گرفته می‌شود.

تعطیلات کریسمس در ارمنستان

تعطیلات سال نو در کشور ارمنستان بعد از آغاز سال میلادی است؛ مردم ارمنستان هر سال کریسمس را بعد از برگزاری مراسم سال نو جشن می‌گیرند. تعطیلات کریسمس در ارمنستان معمولا دو هفته است و نسبت به دیگر کشورها مردمان این خطه تعطیلات طولانی‌تری را تجربه می‌کنند.

تعطیلات کریسمس در گرجستان

در گرجستان کریسمس 7 ژانویه جشن گرفته می‌شودکه در مطابق با قوانین کلیسای ارتدوکس ارمنستان و تقویم قدیمی جولیان است. روزهای 1، 2، 7 و 19 ژانویه در گرجستان تعطیل رسمس است، در این روزها تمامی ادارات دولتی، بانک‌ها و کسب‌وکارهای مشابه تعطیل‌اند اما رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و برخی مراکز تفریحی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

تعطیلات کریسمس در فرانسه 

کریسمس در فرانسه از روز 25 دسامبر شروع می‌شود؛ در این روز بیشتر کسب‌وکارها، مراکز پست و بانک‌ها تعطیل‌اند. در تعطیلات کریسمس سیستم حمل‌ونقل عمومی همچنان فعال است. تعطیلات سال نو میلادی معمولا از 18 دسامبر شروع شده و تا 3 ژانویه ادامه دارد.

تعطیلات کریسمس در روسیه

در گذشته، زمان اتحاد جماهیر شوروی، روز کریسمس در روسیه معنایی نداشت، پس از انقلاب 1917 کریسمس در این کشور ممنوع شد و این روند تا سال 1935 ادامه داشت. با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، برگزاری کریسمس از سال 1991 در روسیه رواج یافت. کریسمس در روسیه  ۷ ژانویه جشن گرفته می‌شود، برخی از کاتولیک‌ها این روز را ۲۵ دسامبر جشن می‌گیرند. تعطیلات رسمی کریسمس در روسیه از ۳۱ دسامبر شروع شده و تا ۱۰ ژانویه ادامه دارد.

تعطیلات کریسمس در دانمارک

زمان تعطیلات کریسمس در دانمارک هم مانند بیشتر کشورهای مسیحی ۲۵ دسامبر است. در صورتی که این روز در پایان تعطیلات هفته باشد، یک روز نزدیک به آن هم روز تعطیل در نظر گرفته می‌شود. مردم این کشور در کریسمس جشنی به نام «جشن یول» برگزار می‌کنند که در آن یک چوب بزرگ را آتش می‌زنند و با خواندن شعر، پایکوبی و شادی کریسمس را جشن می‌گیرند. جشن یول تاریخ دقیقی ندارد و معمولا با توجه به چرخه ماه از اواخر دسامبر تا اوایل ژانویه برگزار می‌شود.

تعطیلات کریسمس در ایتالیا

همانند فرانسه و دانمارک در کشور ایتالیا هم، تعطیلات کریسمس از ۲۵ دسامبر شروع می‌شود. مردم ایتالیا از شب قبل از کریسمس خودشان را برای جشن آماده می‌کنند. تعطیلات کریسمس در ایتالیا معمولا تا ۶ ژانویه ادامه دارد و در این زمان بیشتر مراکز دولتی، اداره‌ها، بانک‌ها و مدارس و مؤسسات آموزشی تعطیل‌اند اما وسایل حمل‌ونقل عمومی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

تعطیلات کریسمس در آلمان 

کریسمس در آلمان از روز ۲۴ تا ۲۶ دسامبر جشن گرفته می‌شود اما تنها ۲۵ دسامبر تعطیل است. همانند دیگر کشورها اکثر مشاغل و کسب‌وکارها در این روز تعطیل‌اند اما سیستم حمل‌ونقل عمومی، مکان‌های گردشگری و برخی فروشگاه‌ها در این ایام باز است.

تعطیلات کریسمس در انگلیس 

در کشور انگلیس روز ۲۵ دسامبر و اول ژانویه تعطیل رسمی است. همانند دیگر کشورها در این روزها مشاغل، مدارس، کسب‌وکارها و غیره تعطیل بوده و مردم با برپایی مراسم ویژه، این روزها را جشن می‌‌گیرند.

تعطیلات کریسمس در آمریکا

در تقویم رسمی کشور آمریکا روزهای 25 دسامبر، ۱ ژانویه و ۲ ژانویه تعطیل است. اما به‌طور معمول تعطیلات کریسمس در آمریکا برای مدارس ۲ هفته، برای بخش‌های اداری دانشگاه‌ها 10 روز و برای بیشتر دانشگاه‌ها حدود 40 روز است که از همان اوایل ژانویه این تعطیلات آغاز می‌شود. کریسمس در آمریکا همانند دیگر نقاط مختلف دنیا در روز ۲۵ دسامبر یعنی میلاد حضرت مسیح (ع) جشن گرفته می‌شود.

تعطیلات کریسمس در اسپانیا

در اسپانیا هم جشن کریسمس در 25 دسامبر برگزار می‌شود؛ مردم از 25 دسامبر تا 6 ژانویه مشغول برگزاری این جشن‌اند و 25 دسامبر در این کشور تعطیل رسمی است.

تعطیلات کریسمس در استرالیا 

به‌دلیل قرار گرفتن استرالیا در نیمکره جنوبی، کریسمس در این کشور برخلاف دیگر کشورها در وسط تابستان برگزار می‌شود. در این کشور تعطیلات کریسمس روزهای ۲۵ و ۲۶ دسامبر است که در این روزها کلیه کارمندان و کارکنان دولت تعطیل‌اند.

تعطیلات کریسمس در کانادا 

کریسمس در کانادا همانند دیگر کشورها در ۲۵ دسامبر جشن گرفته می‌شود؛ در این روز همه مدارس و اکثر مشاغل به‌جز مراکز درمانی، برخی اداره‌های خاص تعطیل است. مسیحیان ارتودکس در کانادا تولد حضرت مسیح را در ۷ ژانویه جشن می‌گیرند.

تعطیلات کریسمس در اتریش 

برگزاری مراسم کریسمس در اتریش، شباهت‌هایی به آلمان دارد اما به‌طور کلی آداب‌ورسوم مردم اتریش با آلمان متفاوت است. در اتریش تعطیلات کریسمس 25 و 26 دسامبر است و روز 1 ژانویه هم به‌دلیل شروع سال نو میلادی تعطیل است.

تعطیلات کریسمس در رومانی 

تعطیلات کریسمس در رومانی با میلاد حضرت مسیح (ع) آغاز می‌شود؛ روزهای ۲۵ و ۲۶ دسامبر در رومانی تعطیل است و همه مدارس و اکثر مشاغل در این روز تعطیل‌اند.

تعطیلات کریسمس در هلند 

کریسمس در هلند مانند سایر کشورهای دنیا در ۲۵ دسامبر برگزار می‌شود، اما در این روز کارمندان ادارات تعطیل نیستند و همانند روزهای دیگر به فعالیت‌های روزمره خود می‌پردازند.

تعطیلات کریسمس در فیلیپین

فیلیپین یکی از طولانی‌ترین تعطیلات کریسمس را در دنیا دارد؛ زمان تعطیلات کریسمس در فیلیپین از ۱ سپتامبر تا ۲۵ دسامبر آغاز شده و معمولا تا هفته سوم و چهارم ژانویه ادامه دارد. در برخیاز شهرهای فیلیپین این تعطیلات تا 5 ماه ادامه دارد؛ کریسمس برای فیلیپینی‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است، چراکه مردم بر این باورند که با شرکت در این مراسم تا سال آینده به آرزوهای خود می‌رسند.

تعطیلات کریسمس در مجارستان

کریسمس در مجارستان  ۲۵ دسامبر و با رعایت آداب انجام می‌شود؛ در این کشور 25 و 26 دسامبر به مناسبت کریسمس تعطیل رسمی است.

تعطیلات کریسمس در نروژ

تعطیلات کریسمس در نروژ نیز همانند خیلی از کشورها از ۲۵ دسامبر است و تا ۲۶ دسامبر ادامه دارد. در زمان تعطیلات کریسمس اغلب کسب‌وکارها تعطیل‌اند و در ۳۱ دسامبر هم کارمندان به‌صورت نیمه وقت در محل کار خود حاضر می‌شوند، همچنین ۶ و ۱۳ ژانویه نیز در این کشور تعطیل رسمی است.

سخن آخر

در این مطلب به چند شهر سری زدیم تا با تعطیلات کریسمس در هر یک به‌طور مختصر آشنا شویم. تعطیلات کدامیک از این کشورها برای شما جالب‌تر بود؟ اگر درباره تعطیلات کریسمس در کشورهای دیگر به‌جز آنچه در این مقاله گفته شده اطلاعاتی دارید، آن را با ما و همراه کارناوالی در میان بگذارید.

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

عالی بود ولی فیلیپین کشوری مسخره است

06 دی 1402

مسخره ترین تعطیلات کریسمس در فیلیپین هست پنج ماه هم مگه می شه تعطیلات کریسمس داشت فیلیپین نقطه مقابل ژاپن با کمترین تعطیلات رسمی هست

25 آذر 1402

اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست