کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

05 فروردین 1401

به روز رسانی

05 فروردین 1401

به گزارش خبرگزاری میراث آریا

معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تعطیلی و ممنوعیت تردد سه روزه از ششم تا هشتم فروردین ماه در بنادر مسافری و گردشگری غرب این استان به‌دلیل وزش تند باد شدید و طوفانی شدن دریا خبر داد.

به‌نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، اسماعیل مکی‌زاده معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان امروز جمعه پنجم فروردین ۱۴۰۱ اعلام کرد: «براساس پیش‌بینی هواشناسی از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده به‌دلیل وزش تندباد و احتمال بروز طوفان شدید شمال غربی سواحل و بنادر غرب این استان، دریا مواج خواهد بود، لذا طی این سه روز بنادر مسافری و گردشگری غرب استان تعطیل می‌شود.» 

او ضمن اشاره به اینکه این تندباد هرساله در این ایام همراه با رگبار بوده و قدرتمند ظاهر می‌شود، گفت: «طی بررسی الگوهای هواشناسی، این تندباد با سرعتی حدود ۵۰ کیلومتر بر ساعت سواحل و بنادر غرب استان از خلیج تبن، مقام، آفتاب، چارک، حسینه، بندر لنگه و جزایر غرب استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.» 

مکی‌زاده با تأکید بر مداومت وزش تندباد، احتمال وجود امواجی با ارتفاع سه متر در اطراف جزایر، پیش‌بینی گرد و غبار و دید محدود از سوی هواشناسی تأکید کرد: «همه این پیش‌بینی‌ها ضرورت تعطیلی بنادر مسافری، گردشگری، صیادی و تجاری طی این سه روز را دوچندان کرده است. درنتیجه هموطنانی که قصد سفر دریایی در روزهای یاد شده از غرب هرمزگان را دارند، برای تغییر زمان سفر خود برنامه‌ریزی کنند.» 

او توصیه کرد: «مسافران و گردشگران سفرهای دریایی ضمن رعایت نکات ایمنی سفرهای دریایی، به‌منظور جلوگیری و آسودگی از هرگونه سانحه دریایی از نشستن و چادر زدن در جزایر خالی از سکنه (شیدور، هندروابی، فارور) خودداری کنند.» 

معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان دریاروی شناورهای مسافری، تفریحی، ساحلی، صیادی و تجاری سبک و سنتی در ایام فعالیت این تندباد پیش‌بینی شده را ممنوع اعلام کرد و افزود: «ساکنان و بومیان جزایر غرب استان نیز سریع‌تر نسبت به تأمین مواد غذایی و مایحتاج عمومی خود اقدام کنند.» 

او افزود: «هموطنان در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی یا درخواست کمک می‌توانند با سامانه ۲۴ساعته ۱۵۵۰ تماس و یا از طریق کانال اضطرار دریایی ۱۶vhf ارتباط رادیویی داشته باشند.»

Photo by : Unknown

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

دیدگاه جدید

جدید ترین دیدگاه
اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست