کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

09 تیر 1398

به روز رسانی

09 تیر 1398

همراه کارناوال باشید تا در عرض چند دقیقه یک سفر زمینی به آنکارا داشته باشیم و با تمام جزئیات و اطلاعات لازم این نوع سفر آشنا شویم. در این صفحه درباره سفر زمینی به آنکارا با ماشین شخصی نیز توضیح می دهیم و همچنین اطلاعاتی مانند هزینه کاپوتاژ خودرو سال 98 برای سفر ترکیه را نیز ارائه داده ایم. آشنایی با هزینه های سفر به آنکارا نیز در این سفر می تواند برای شما مفید باشد.

Photo by : Unknown

راه های سفر زمینی به آنکارا

برای سفر زمینی به آنکارا چندین راه پیش روی شماست:

اتوبوس

این اتوبوس ها حدودا 27 ساعت در راه هستند و در گذرگاه مرزی و هنگام عبور از گمرک نیز یک ساعت معطلی خواهند داشت. برای پیدا کردن این اتوبوس ها در تهران، به پایانه غرب و بیهقی بروید. هزینه زیر برای مسیر یک طرفه است. 

  • بلیت اتوبوس تهران-آنکارا: حدود 1,000,000 تومان 

قطار

قطارهای تهران-آنکارا هر چهارشنبه حرکت می کند و با گذر از تبریز، مرز رازی و مرز کاپی‌کوی به شهر وان می رود. سپس مسافران سوار بر کشتی از دریاچه وان عبور می کنند و آن سوی دریاچه دوباره سوار بر قطار به آنکارا می روند. این قطار حدود 60 ساعت در راه است و صبح شنبه به آنکارا می رسد.

  • بلیت قطار تهران-آنکارا: برابر با 43 یورو (2,429,758 تومان)

سفر با ماشین شخصی

برای آن که بخواهید با ماشین شخصیِ خود به آنکارا سفر کنید، نیاز است برای چندین مورد هزینه کنید:

  1. گواهینامه بین المللی یک ساله: از 141,000 تومان تا 470,000 تومان (نسبت به مدت اعتبار و موتور یا خودروی شخصی بودن متفاوت است)
  2. پلاک بین المللی: 425,000 تومان
  3. دفترچه مالکیت یا کارت مالکیت خودرو: 130,000 تومان
  4. برچسب CD و IR: برابر با 5,400 تومان
  5. کاپوتاژ یا مجوز خروج از کشور: بدون بازدید خودرو 16,500 تومان؛ با بازدید خودرو 30,000 تومان 
  6. بیمه 10 روزه ماشین: بسته به شرکت بیمه متفاوت
  7. تفاوت هزینه بنزین: هنگام خروج از کشور باید تفاوت قیمت بنزین ایران با کشور ورودی را بپردازید. مبنای محاسبه حجم باک شماست، فارغ از این که پر باشد یا نه. 

هزینه بنزین در ترکیه: 

هزینه بنزین (1 لیتر): حدود 1 دلار (52,610 تومان)

نکات مهم:

  • برای گرفتن گواهینامه بین المللی و پلاک ترانزیت می توانید به سایت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مراجعه کنید. 
  • برای کاپوتاژ ماشین یا گرفتن مجوز خروج از کشور باید به گمرک شهر و یا مرکز استان خود بروید.
  •  کاپوتاژ ماشین، اعتباری یک ساله دارد و اگر قبلا کاپوتاژ داشته اید و می خواهید برای تمدیدش اقدام کنید نیازی به گرفتن برچسب IR و پلاک ندارید.

عوارض خروج از کشور

خوب است بدانید که عوارض خروج از کشور برای بار اول 400 هزار تومان، بار دوم 600 هزار تومان و بار سوم به بعد 800 هزار تومان است که می توانید آن را به صورت اینترنتی در این جا و یا با استفاده از سایر راه های الکترونیکی پرداخت کنید.

Photo by : Unknown

نکاتی درباره بیمه ماشین، پیش از خروج از کشور

گرفتن بیمه ماشین یکی از ارکان مهم برای خروج خودرو از کشور است. برای تهیه آن چند راه پیش رو دارید. 

  1. برای سفر به ترکیه می توانید کارت (بیمه مخصوص ترکیه و کشورهای اروپایی) را از بیمه ایران دریافت کنید. 
  2. اگر به هر دلیلی به شعب بیمه ایران دسترسی ندارید، می توانید با شعب بیمه در مرز بازرگان تماس گرفته و پس از هماهنگی هزینه را برای آن ها واریز کنید. کارکنان بیمه، بیمه نامه را با پست پیشتاز برای شما ارسال می کنند.
  3. اگر از مرز بازرگان خارج می شوید، می توانید بیمه را به هنگام خروج از کشور و در شعبات بیمه آن جا، در حداکثر ظرف یک ساعت تهیه کنید. 
  4. اگر می خواهید از مرز رازی از کشور خارج شوید، معطلی بسیار و هزینه بیشتری در انتظار شماست. حداقل نصف روز منتظر می شوید و گاه باید شب دوباره به خوی برگشته و فردا صبحش دوباره برای دریافت بیمه نامه مراجعه کنید.
  5. اگر در مرز هستید و تازه به فکر بیمه نامه افتاده و همچنین همراهی دارید، همراه شما می تواند از مرز خارج شده و بیمه را از ترکیه دریافت کرده و برای شما بیاورد.
  6. می توانید از رانندگان ترانزیت و یا افرادی که به ترکیه رفت و آمد دارند، بخواهید که بیمه نامه را برای شما در ترکیه بگیرند.

مرزهای سفر به ترکیه و آنکارا

ایران با ترکیه سه پایانه مرزی مشترک دارد که عبارت اند از :

  1. مرز بازرگان

  2. مرز رازی

  3. مرز سرو

بنابراین برای سفر به آنکارا، میان سه راه متفاوت حق انتخاب دارید:

1- مرز بازرگان

بزرگ ترین و مهم ترین مرز برای سفر به ترکیه است و انتخاب بسیاری برای خروج از کشور است. این پایانه امکانات مناسبی دارد و برای سفر به آنکارا هم راه خوبی محسوب می شود. مرز بازرگان در شمال آذربایجان غربی و در نزدیکی شهر ماکو قرار دارد.

  • ساعت کاری: 24 ساعته
  • فاصله مرز بازرگان تا آنکارا: 1182 کیلومتر

2- مرز رازی

میان دو پایانه مرزی بازرگان و سرو قرار دارد و به شهرستان خوی بسیار نزدیک است. رفت و آمد از این مرز زیاد نیست و به نسبت مرز بازرگان معطلی بیش تری دارد. در صورتی که بخواهید خود را به شهر وان برسانید و سپس راه تان را به سوی آنکارا ادامه بدهید، انتخاب مرز رازی می تواند گزینه جذابی برای شما باشد. 

  • ساعت کاری: 9 تا 17 (به وقت ایران) در نیمه اول و 9:30 تا 16:30 در نیمه دوم سال
  • فاصله مرز رازی تا آنکارا: 1328 کیلومتر

3- مرز سرو

در نزدیکی شهر سرو، یکی از شهرستان های ارومیه قرار دارد.

  • ساعت کاری: 24 ساعته
  • فاصله مرز سرو تا آنکارا: 1452 کیلومتر

نکات:

  • خوب است بدانید که مرزهای زمینی در تمام روزها (حتا تعطیلات رسمی) باز هستند و هیچ گاه تعطیلی ندارند. 
  • تجربیات سفر می گوید که برای خروج از کشور و سفر به آنکارا مرز بازرگان را انتخاب کنید.
  • مسیر پیشنهادی زمینی به آنکارا: دوگوبایزید (Doğubeyazıt)، آگری (Ağrı)، پاسینلر (Pasinler)، جایکوی (Çayköy)، ترجان (Tercan)، ارزینجان (Erzincan)، سیواس (Sivas)، سورگون (Sorgun)، یوزگات (Yozgat)، کریکاله (Kirikkale) و آنکارا
  • در مجموع فاصله بین تهران تا آنکارا حدود 2082 کیلومتر است. 

سخن آخر

با هم روش ها و هزینه های سفر زمینی به آنکارا را بررسی کردیم و دیدیم چه گزینه هایی پیش روی ماست. 

نظر شما درباره این روش ها چه بود؟

تا به حال سفر زمینی به کشورهای اطراف داشته اید؟

دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید. 

7 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

متشکرم . عالی بود

25 آبان 1402

جاده آنکارا همواره یا پر پیچ وخمه

کلا اتوبان هست

13 مهر 1402

29 تیر 1401

سلام آقای محترم من یک بازنشسته با 40 سال سابقه خدمات صادقانه به این کشور هستم . قصد دارم فرزندم را با اندک هزینه ایی ببرم دانشگاه ثبت نام کنم . محاسبه یک باک بنزین با دلار گزینه ایی غیر انسانی و غیر قانونی هست . من وقتی دارم برمی گردم ماشینم که از بنزین خالی نیست (پناه بر خدا ) آنها که غریبه هستند . چه بلایی می خواهند بر سر ما پیاده کنند . من برای اینکه فرزندم بتواند در کشور غریب با ماشین بنام خودش تردد کند . و نخواهد هزینه ایی پرداخت کند . این گزینه رو انتخاب کردم . مطلب مهم . فرض کنید . من فوت کنم . این بچه با این مقررات که آشنا نیست . بخواهد . به انها عمل کند . چرا ما کارمندان را با ثروت باد آورده ها با یک چوب می رانید .

بلد نیستی با ماشین خودت نرو چه لزومی داره آآآ

26 اسفند 1402

03 اردیبهشت 1401

اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست