کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
پرستو مقدم

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

05 آذر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سفر کردن تا همین یک قرن پیش، برای عموم مردم امری بود رویایی و دست نیافتنی که تنها به اشراف و درباریان تعلق داشت؛ اما حالا با پشت سر گذاشتن انواع انقلاب های علمی و صنعتی و پیشرفت ابزار حمل و نقل، سفر و گردشگری به تفریحی همگانی تبدیل گشته است.

سفر می تواند روح انسان را در مسیر تعالی و تکامل پرورش دهد و آموزه هایی بی بدیل برایش به ارمغان بیاورد. برخی در سفر آرامش و استراحت محض را جستجو می کنند، برخی دیگر برای کشف ناشناخته ها و آشنایی با فرهنگ های متعدد راهی سفر می شوند و عده ای دیگر تجربه ی هیجان را علت اصلی سفرشان می دانند. این خاصیت سفر است که می تواند به هر کس، ره‌آوردی منحصر به فرد هدیه کند. 

اما سفر با این همه مزیتی که دارد، گاهی می تواند چالش هایی را با خود به همراه آورد؛ به خصوص اگر راهی کشور دیگری باشید که آداب و رسوم و قوانین نانوشته ی بسیاری برای خود دارد. اگر در مورد مقصد اطلاعات کافی نداشته باشیم، همین تفریح سازنده می تواند به خاطره ای تلخ و آزار دهنده برایمان بدل گردد. پس اگر به دنبال سفری بی دغدغه هستید، بهتر است از قبل با مقصدتان کمی آشنا شوید.

در کارناوال همیشه در سفر هستیم؛ یک بار می رویم تا یکی از عجایب هفتگانه را در گوشه ای از دنیا ببینیم و باری دیگر کوله بار سفر می بندیم تا با کشوری دیگر بیشتر آشنا شویم، دانستنی های ضروری آن را گردآوری کنیم و در اختیار کاربران قرار دهیم. مقصد امروز ما کشوری است در دل اروپای غربی، که علاوه بر زیبایی های طبیعی و شهری، تاریخی غنی را با خود به دوش می کشد.

آلمان که خیلی ها آن را با نام هیتلر و جنگ دوم جهانی می شناسند، امروزه یکی از مقاصد پرطرفدار میان گردشگران سراسر دنیاست. سال هاست که نام این کشور در فهرست 10 مقصد گردشگرپذیر جهان به چشم می خورد و از همین روی توانسته است توجه ما و دیگر مردم جهان را به سوی خود جلب کند؛ پس با همراهی شما دوستان عزیز و همراهان همیشگی، به سراغ زادگاه هیتلر می رویم تا بیشتر در موردش بدانیم؛ بلکه در سفر به این کشور، بتوانیم اوقاتی خوش برای خود و همسفرانمان بسازیم. همراه ما باشید...

Photo by : Sergey Dzyuba

1- صراحت لهجه آلمانی ها را به دل نگیرید

مردم آلمان بسیار صریح و رُک هستند. آن ها دلیلی نمی بینند که نظر خود را پنهان کنند یا از گفتن حرفشان خجالت زده شوند؛ پس اگر جملاتی همچون "چقدر چاقی!" و یا "این رنگ اصلا به تو نمی آید" را از آلمانی ها شنیدید، ناراحت نشوید. این موضوع در مورد افراد مسن نیز صدق می کند؛ گویی افزایش سن باعث صریح تر شدن مردم این کشور می شود.

Photo by : wessel Krul

2- اهمیت پول نقد

در بسیاری از رستوران ها و کافه های آلمان، ابزار لازم برای پرداخت هزینه از طریق کارت های بانکی وجود ندارد و یا تنها کارت های اعتباری کشور آلمان پذیرفته می شوند؛ بنابراین بهتر است همیشه هنگام خروج از اقامتگاهتان، پول نقد کافی در کیفتان داشته باشید.

بد نیست با خود یک کیف پول مخصوص داشته باشید تا سکه های ریز و درشتی که از فروشنده ها دریافت می کنید را داخل آن قرار دهید.

Photo by : Michael o Connell

3- باران همیشگی آلمان

آلمان مثل بسیاری از کشورهای اروپایی زمستان های سردی دارد که شاید تحملش برای ما کمی مشکل باشد. پس اگر در این فصل میهمان این کشور هستید حتما چندین لباس گرم در چمدانتان جای دهید. اگر هم در فصول دیگر سال قصد سفر به آلمان را دارید، همیشه انتظار بارش باران را داشته باشید تا رگبارهای تند شما را غافلگیر نکنند.

Photo by : Torsten Wagner

4- یکشنبه ها همه جا تعطیل است

روزهای یکشنبه در کشور آلمان، حکم جمعه های ما را دارد؛ با این تفاوت که همه ی نقاط آلمان در یکشنبه ها تعطیل هستند. وقتی می گوییم همه، منظورمان تقریبا تمام مغازه ها، فروشگاه ها، کافه ها یا رستوران ها و حتی بسیاری از مراکز خرید است. پس اگر می خواهید در روز یکشنبه به گشت و گذار بروید، در رستوران یا کافه ای خاص غذا نوش جان کنید و یا به فروشگاهی معروف سر بزنید، حتما از پیش در مورد شرایط تعطیلی روز یکشنبه‌ی آن ها سوال کنید.

Photo by : Alexander Riek

5- به قوانین احترام بگذارید

یکی از بارزترین ویژگی های مردم آلمان، پایبندی سفت و سختشان به قوانین است تا جایی که یکی از قانونمندترین مردم جهان به شمار می روند؛ به همین جهت شاید پیش از ورود به کشورشان به اندکی تمرین و ممارست نیاز داشته باشید. در این کشور، عبور از خیابان پیش از سبز شدن چراغ عابر پیاده و یا هرگونه سرپیچی از قوانین راهنمایی و رانندگی را فراموش کنید تا با واکنش تند مردم این کشور مواجه نشوید.

Photo by : Daniel Koehler

6- خوش قول باشید

شاید سفر به آلمان سبب شود تا ما کمی قدر زمان را بیشتر بدانیم. در قرارهای رسمی و کاری و حتی میهمانی های دوستانه ی آلمانی ها، چیزی به نام دیر رسیدن وجود ندارد؛ این مردم ترجیح می دهند ساعت ها زودتر سر قرارشان حاضر شوند؛ اما ثانیه ای تاخیر نداشته باشند. اگر با یک آلمانی قراری داشته باشید و طی یک تماس تلفنی اعلام کنید که کمی دیرتر به محل مورد نظر می رسید، باید انتظار هرگونه واکنشی را از او داشته باشید!

Photo by : David Witte

7- گشتی در خارج شهر بزنید

هرچند که شهرهای بزرگ آلمان برای گردشگران تجربیات و دیدنی های فراوانی دارند؛ اما نباید از زیبایی طبیعت و فرهنگ مناطق روستایی این کشور غافل شد. به شما پیشنهاد می کنیم که در سفرتان به آلمان، روزی را هم به یک پیک نیک جانانه در دل طبیعت اختصاص داده و دیدنی های خارج از شهر های برلین و مونیخ را از دست ندهید.

Photo by : Radius Images

8- نیازی به پرداخت انعام نیست

پیشخدمت ها در آلمان شرایط شغلی نسبتا مناسبی دارند و حقوق خوبی نیز دریافت می کنند؛ پس نیازی نیست برای خوشحال نمودن آن ها، انعام های جانانه پرداخت کنید. فقط کافی است تا حدودا بیست دقیقه پیش از ترک رستوران، صورتحساب درخواست کنید تا کارمندان رستوران با دقت و حوصله مشغول حسابرسی شوند. بد نیست مبلغ قبضتان را رو به بالا رُند کنید و سپس مبلغ را بپردازید.

Photo by : Torsten KR

9- آب شیر درخواست نکنید!

در کافه ها و رستوران های آلمان به طور معمول آب شیر سِرو نمی شود و شما باید برای آب نیز بهایی جداگانه پرداخت کنید. بیشتر مردم به آب گازدار علاقه دارند؛ پس اگر آب معدنی معمولی را ترجیح می دهید باید حین سفارش ذکر کنید که آب بدون گاز می خواهید. ترجیحا آب شیر درخواست نکنید زیرا اگر هم پاسخ منفی به شما ندهند، به چشم یک گردشگر خسیس نگاهتان خواهند کرد.

Photo by : Pablo Nchez

10- خط قرمز هیتلر و جنگ جهانی دوم

با گذشت سالیان بسیار از جنگ جهانی دوم، هنوز هم خاطرات تلخ این جنگ ناگوار برای آلمانی ها، به ویژه مسن ترها زنده است. توجه داشته باشید که شوخی در این مورد یا طرح سوال های تمسخرآمیز در مورد هیتلر حرکتی خارج از ادب به شمار می رود. ممکن است جوان های آلمانی را ببینید که خودشان در زمینه ی جنگ های جهانی و به خصوص شیوه ی صحبت کردن هیتلر شوخی هایی می کنند؛ اما این امر نباید سبب شود که شما نیز به خود اجازه ی انجام این کار را بدهید.

Photo by : Onur Alver

11- جملات کلیدی آلمانی

اگر به کشوری سفر می کنید که زبان رسمی مردمانش انگلیسی نیست، دانستن چندین جمله یا کلمه ی کلیدی به آن زبان می تواند خیلی از مشکلاتتان را در طول سفر حل کند به خصوص در آلمان که مردمانش به ندرت از زبانی به جز زبان اصلی کشورشان استفاده می کنند.

جملات کارآمد آلمانی

 سلام: Hallo

خدانگهدار: Ciao (این کلمه ایتالیایی است و در آلمانی محاوره به کار می رود)

متشکرم: Danke 

نوش جان: Bon Appetit

لطفا: Bitte 

Photo by : Thomas Straubinger

12- حمل و نقل عمومی، کارآمد اما گران

یکی از مشهورترین و بی نقص ترین سیستم های حمل و نقل عمومی متعلق به کشور آلمان است. نظم و قانونمندی بی حد و حصر آلمانی ها در تک تک اجزای کشورشان، از جمله اتوبوس ها و مترو مشاهده می شود؛ اما باید بدانید که این کیفیت عالی، بهای سنگینی هم دارد. بر خلاف تصور عموم حمل و نقل عمومی در آلمان به ویژه برای گردشگران قیمت بالایی دارد، پس بهتر است با برنامه ریزی سفرتان از پیش، بلیط های لازم را به صورت یک بسته تهیه کنید تا با بهره گیری از تخفیف های ویژه، کمترین هزینه را برای جا به جایی در این کشور بپردازید.

Photo by : Miroslav Nemecek

13- اینترنت همگانی

استفاده از اینترنت وای-فای در آلمان معضلی برای شما نخواهد بود زیرا در تمامی نقاط شهرهای بزرگ و بسیاری از روستاها و شهرهای کوچک، دسترسی آسان به اینترنت پر سرعت وجود دارد. البته هنوز ارائه ی وای-فای به مشتریان کافه و رستوران های این کشور مرسوم نیست که به مرور زمان این مشکل نیز رفع خواهد شد.

Photo by : Florian Kunde

14- بوی سیگار در اقصی نقاط کشور

بر خلاف اکثر کشورهای اروپایی، سیگار کشیدن در بسیاری از رستوران ها، کافه ها و به طور کل فضاهای سر پوشیده ی آلمان کاملا قانونی و متداول است. در همین راستا اگر علاقه دارید وعده های غذایی خود را در فضایی فارغ از دود سیگار میل کنید، باید حتما به رستوران هایی که استعمال سیگار در آن ها ممنوع است، بروید. ممکن است از بوی سیگار بیزار باشید؛ اما برعکس شما، آلمانی ها شدیدا به سیگار کشیدن علاقه مندند پس خود را از پیش آماده ی تحمل بوی سیگار در هر گوشه ی این کشور کنید.

Photo by : Rank Dicesare

15- داخل خطوط دوچرخه سواری قدم نزنید

آری! در این کشور می توانید تا حد دلخواه، پایتان را بر پدال گاز فشار دهید بدون هیچ محدودیتی با سرعت بالا رانندگی کنید؛ اما باید همه ی قوانین دیگر را رعایت کنید. خطوطی که در کناره ی خیابان ها با علامت مخصوص، برای دوچرخه سواران تعبیه شده اند، به هیچ وجه محل مناسبی برای پیاده روی شما نیستند؛ پس از سر راه دوچرخه ها کنار بروید!

Photo by : Zbignev Dudko

سخن آخر

به یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا در زمینه ی اقتصاد، صنعت و گردشگری رفتیم و نکاتی جالب در مورد آن آموختیم. حال، انتظار شما خوبان را می کشیم تا ما را در تجربیات سفر خود به این کشور شریک کنید.

آیا تا به حال سفری به آلمان داشته اید؟

کدام یک از این نکات را ضروری تر یافتید؟

اگر جای نکته ای را در این فهرست خالی می بینید، ما را مطلع سازید.

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

لطفا نحوه دريافت ويزاى آلمان رو هم ميگفتيد كه اطلاعاتتون كامل باشه

30 فروردین 1399

اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست