کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

13 مرداد 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سفر کردن همیشه تجربه ای لذت بخش است و می تواند خاطرات شیرینی برای مان رقم بزند؛ اگرچه گاه پیش می آید که اتفاقی ناخوشایند گشت و گذار را به کام مان تلخ کند. به ویژه در مسافرت های خارجی ممکن است ما با چالش های زیادی روبه‌رو شویم؛ که دلیل بیشتر این چالش ها، آشنایی نداشتن با فضا و فرهنگ ساکنین آن منطقه است. گاه پیش می آید که شخصی با پرداخت هزینه زیاد راهی یک سفر خارجی شود و در مقصد، اتفاقی کوچک مثل تنش با مردم محلی به خاطر رعایت نکردن یک هنجار اجتماعی و یا پرداخت جریمه به دلیل ندانستن قوانین، خاطرش را آشفته کرده باشد و تمامی وقت و هزینه ای که برای این مسافرت صرف کرده است بیهوده تلف شود.  مسافرت همیشه با هدف لذت بردن و کسب تجارب تازه برنامه ریزی می شود.

پس بهتر آن است که با آگاهی نسبت به مقصد سفر و آشنایی با خلق و خوی و فرهنگ ساکنین آن خطه، از چالش ها فاصله بگیریم و خاطره ای دلپذیر برای خود رقم بزنیم. کارناوال برای حل مشکلات سفر شما عزیزان، تا به حال باید و نبایدهای کشورهای بسیاری از جمله آلمان، استرالیا، سنگاپور ... را منتشر کرده است و این گونه، مخاطبانش را از خطاهای سهوی در این سرزمین ها بر حذر داشته است. این بار نیز می خواهیم به سراغ کشور اسپانیا برویم تا بایدها و نباید های این سرزمین را مرور کنیم. به امید آن که با آگاهی از موارد زیر، در سفرتان به اسپانیا خاطرات خوشی رقم بزنید و اتفاق های ناراحت کننده، گشت و گذارتان را تلخ نکند.
 با ما در کارناوال همراه شوید.

Photo by : Unknown

1- با لباس شنا در خیابان قدم نزنید!

این نکته را حتما در نظر داشته باشید که قدم زدن با مایو در خیابان های کشور اسپانیا غیر قانونی ست و اگر این قانون را رعایت نکنید، مجبور به پرداخت جریمه سنگینی خواهید بود. پس، با رعایت قوانین این کشور، از درگیری با پلیس اسپانیا دوری کنید.

Photo by : Unknown

2- از صحبت درباره مسایل مذهبی دوری کنید

اگرچه کشور اسپانیا، هیچ دین رسمی ندارد؛ اما بیشتر مردم این سرزمین به آیین کاتولیک باور دارند و به طور کلی، همه آن ها نسبت به اعتقادات مذهبی خود حساسیت دارند. پس بهتر است نسبت به این موضوع هوشیار باشید و از صحبت درباره آیین و مذاهب دوری کنید؛ اینگونه، هیچ کدام از اسپانیایی ها را از خود نمی رنجانید و باعث خشم شان نمی شوید.

Photo by : Unknown

3- نیازی به بار سنگین لباس نیست

از لحظه ای که پا در کشور اسپانیا بگذارید، با خیل گسترده ای از مراکز خرید مواجه می شوید. در این بین، برندهای معروف دنیا به چشم می خورند و البته، بازارهایی با محصولات مقرون به صرفه تر نیز یافت می شوند. پس نیازی نیست که چمدان های سنگین و پر از لباس را با خود همراه کنید، شما می توانید بهترین محصولات را در بازارهای اسپانیا بخرید. مثلا در مادرید یک بازار بزرگ معروف به نام رسترو (Rastro) وجود دارد یا در شهر بارسلون، خیابانی به نام لا رامبلا (La Rambla) وجود دارد که بسیار محبوب گردشگران است و در تمام مسیر این خیابان فروشگاه هایی برای خرید به چشم می خورند. البته اگر به دنبال اجناس گران قیمت هستید، محله سالامانکا (Salamanca) در حوالی شهر مادرید را از یاد نبرید.

Photo by : Unknown

4- پرچم های کنار دریا را جدی بگیرید

اگر می خواهید سفری سرشار از آرامش و لذت داشته باشید و با اتفاقات پیش بینی نشده غافلگیر  نشوید حتما به پرچم های رنگی در سواحل توجه کنید. هر کدام از پرچم هایی که در خط ساحلی دریا می بینید معنا و مفهوم خاصی دارند و به امنیت شما کمک می کنند. هر کدام از این رنگ ها معنای مخصوص به خود را دارند مثل: 

  • سبز: با خیال راحت شنا کنید.
  • زرد: با احتیاط شنا کنید؛ به ویژه با کودکان.
  • قرمز: شنا کردن ممنوع است.
  • نارنجی: هیچ غریق نجاتی در این ساحل حضور ندارد.
Photo by : Unknown

5- شکلات داغ را سر نکشید! 

چورو (churros) یکی از خوراکی های محبوب در کشور اسپانیاست و حتا گاهی از آن به عنوان دونات اسپانیایی هم یاد می کنند؛ اگرچه در کشورهایی همچون فرانسه و پرتغال نیز این خوراکی یافت می شود. در کشور اسپانیا، چورو را همراه با شکلات داغ سرو می کند. حتما این را به خاطر داشته باشید که شکلات داغ سرو شده همراه با چورو، بسیار غلیظ و گران است و تنها مقدار کمی شیر به آن اضافه کرده اند. پس لطفا شکلات داغ را همچون نوشیدنی سر نکشید، با این کار، همه نگاه ها را به خود خیره می کنید!

Photo by : Unknown

6- در اسپانیا عجله نکنید...

اسپانیایی ها، اهل عجله نیستند و همه کارهای شان را به آرامی و سر فرصت انجام می دهند. در سفرتان به این کشور، باید با این موضوع کنار بیایید. مثلا زمانی که به رستوران می روید، ممکن است گارسون، برای گرفتن سفارش شما عجله ای نداشته باشید و حتا شاید سفارش تان را هم سر صبر و حوصله برای تان بیاورد؛ پس فقط صبور باشید و با حرص خوردن، سفر را به کام خود و همراهان‌تان تلخ نکنید.

Photo by : Unknown

7- حواس‌تان به پلیس های تقلبی باشد!

اگر شخصی با لباس فرم پلیس شما را متوقف کرد به صورت مودبانه تقاضا کنید که پلیس دیگری نیز در صحنه باشد. اگرچه آمار وقوع جرم در کشور اسپانیا بسیار پایین است؛ اما توریست ها همیشه طعمه خوبی برای جیب زنی و کلاهبرداری شمرده می شوند. پس نسبت به پلیس های تقلبی هوشیار باشید.

Photo by : Unknown

8- گاوبازی همه چیز نیست...

بسیاری از گردشگران در سفرشان به اسپانیا برای تماشای گاوبازی لحظه شماری می کنند. ولی این را در نظر داشته باشید که جاذبه ها و جشن های بسیار متنوعی در این سرزمین برگزار می شود و شما می توانید از تمامی آنها لذت ببرید؛ اما اگر شما به شدت برای تماشای گاوبازی اصرار دارید شهر سویا (Seville) مقصد مناسبی برای شماست. بد نیست این را نیز بدانید که سنت گاوبازی مانند گذشته در اسپانیا محبوب نیست و بسیاری از مردم این کشور آن را مخالف با حقوق حیوانات می دانند. 

Photo by : Unknown

9- هر کشوری یک ایراد بزرگ دارد

اسپانیا کشوری زیباست و جلوه های تماشایی بسیاری برای عرضه به میهمانان دارد؛ اما یک مورد ناراحت کننده به ویژه در کلان شهرهای این سرزمین همچون مادرید به چشم می خورد که به احتمال زیاد گردشگران را آزار می دهد. بیشتر اسپانیایی ها حیوان خانگی دارند و همین سبب شده تا در سطح شهر مدفوع حیوانات زیاد به چشم بخورد. البته دولت برای این مشکل اساسی، راهکاری اندیشیده و کسانی که در شهر مادرید زمین را از مدفوع حیوانات‌شان پاک نمی کنند 1700 دلار جریمه می کند؛ اما حتا این جریمه سنگین هم کمک چندانی به وضعیت موجود نکرده است. پس زمانی که مشغول تحسین سازه های زیبا و مناظر چشم نواز هستید، نیم نگاهی هم داشته باشید که کجا پا می گذارید!

Photo by : Unknown

10- اسپانیایی تنها یک زبان نیست

99 درصد از مردم اسپانیا به زبان اسپانیایی صحبت می کنند؛ اما باید بدانید که این کشور، پنج زبان ملی دارد. زبان های آرانسی (Aranese)، گالیسی (Galician)، کاتالان (Catalan) و باسکی (Basque) نیز از جمله زبان های رسمی اسپانیا هستند. پس اگر زبان اسپانیایی می دانید بازهم آمادگی مواجه شدن با مردمی را داشته باشید که زبان شما را متوجه نمی شوند.

Photo by : Unknown

11- به سادگی مجوز رانندگی بگیرید

در اسپانیا به راحتی می توانید ماشین کرایه کنید و این امکان، مورد توجه گردشگران بسیاری ست. مسافران می توانند پشت فرمان بنشینند و در سطح شهرها گشت بزنند و به نوعی، راهنمای سفر خود باشند؛ اما طبیعتا این را باید بدانید که با گواهینامه کشور خود نمی توانید در اسپانیا رانندگی کنید؛ اما نگران نباشید؛ گرفتن مجوز رانندگی در اسپانیا چندان کار پیچیده ای نیست و از طریق این لینک می توانید اقدامات لازم را انجام دهید.

Photo by : Unknown

12- مقداری پول در جیب داشته باشید

بسیاری از تاکسی ها و فروشگاه های کوچک کارت اعتباری را برای پرداخت نمی پذیرند و لازم است که مقداری پول همراه تان باشد. مورد دیگر آن که ممکن است آن ها نتوانند باقی پول شما را پرداخت کنند، پس حتما کمی پول خرد نیز در جیب‌تان بگذارید.

Photo by : Unknown

13- انعام دادن شما را نگران نمی کند

انعام دادن در کشور اسپانیا رایج نیست. شاید شما در سفرتان به دیگر کشورها با چالش پرداخت انعام های زیاد مواجه شده باشید؛ اما در اسپانیا این نگرانی را نخواهید داشت. مثلا انعامی بین 50 تا 70 سنت برای رانندگان تاکسی کافیست و اگر به شدت از نحوه برخورد و خدمت رسانی گارسون ها رضایت داشتید، تنها 7-10 درصد از کل پرداخت، می تواند آن ها را خوشحال کند.

Photo by : Unknown

14- ناهار را مفصل نوش جان کنید!

در سفر به اسپانیا، بهتر است که عادات غذایی خود را با آن ها هماهنگ کنید و به این نحو، بیشتر از سفرتان لذت ببرید. بد نیست بدانید که اسپانیایی ها، وعده غذایی ناهار را بسیار مفصل می خورند و در وعده شام، سعی می کنند غذاهای سبکی همچون سالاد نوش جان کنند. البته بسیاری از ما ایرانی ها نیز، به ویژه با توصیه دکترهای تغذیه به این عادت غذایی روی آورده ایم، اما اگر شما به شام های مفصل علاقه‌مند هستید، باید این را مد نظر داشته باشید که در اسپانیا کمتر می توانید چنین شامی را تجربه کنید و ممکن است گرسنه بمانید؛ پس حتما ناهار مفصل را در اولویت خود قرار دهید.

Photo by : Unknown

15- رستوران ها کی باز می شوند؟!

در هر کجای دنیا، ساعات ویژه ای برای سرو غذا در رستوران ها وجود دارد و اسپانیا نیز، از این قاعده مستثنا نیست! در این کشور، رستوران ها بین ساعت 1 تا 4 وعده ناهار را سرو می کنند و از ساعت 8 شب، برای شام پذیرای میهمانان می شوند. حتا با توجه به این ساعت کاری، اگر دچار گرسنگی شدید می توانید میان وعده لذیذی همچون تاپاس (tapas) میل کنید که نوعی پیش غذای محبوب اسپانیایی ست.

Photo by : Unknown

سخن آخر

این بار، به مرور قوانین کشور اسپانیا پرداختیم؛ قوانینی که بیشترشان نانوشته هستند و مربوط به عرف جامعه می شوند. همچنین، نکاتی را مرور کردیم که شما را در سفر به این سرزمین یاری می رسانند.

نظر شما درباره مواردی که از نظر گذراندیم چه بود؟

کدامیک از این نکات سفر به اسپانیا شما را متعجب کرد؟

آیا تا به حال به اسپانیا سفر کرده اید؟

دیدگاه خود را به ما بگویید.

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه
رامین
با سلام
مطالبی که تهیه کردین در مورد اسپانیا واقعا هم مفیده و هم لذتبخش.
با درود بسیار

09 شهریور 1397

اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست