کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 بهمن 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

همراه کارناوال باشید تا در کنار هم عکس هایی از کوه اتنا را به تماشا بنشینیم. کوه آتشفشانی اتنا که در کشور ایتالیا قرار دارد، به عنوان بلندترین قله آتشفشانی فعال در اروپا شناخته می شود. این کوه در طول سال چندین بار فوران دارد و از همین رو بسیاری از گردشگران ماجراجو، راهی جزیره سیسیل ایتالیا می شوند تا فوران کوه اتنا را از نزدیک ببینند. جالب است بدانید اتنا یکی از 16 آتشفشان فعال و خطرناک دنیاست که برای مطالعه و بررسی مورد توجه محققان قرار دارد و این 16 آتشفشان در میان دانشمندان به "آتشفشان های دهه" معروف هستند. در ادامه عکس هایی از لحظه فوران آتشفشان اتنا را می بینیم که در طی سال های مختلف به ثبت رسیده اند. در این ماجراجویی با ما به ایتالیا بیایید. 

1- در جولای 2014، اتنا فوران کرد و گدازه های آتشین خود را به نمایش گذاشت.

Photo by : Seby Calanzone

2- معمولا در ارتفاع 3,350 متری کوه اتنا، می توان به طور مداوم فعالیت های آتشفشانی قله را مشاهده کرد اما جزیره سیسیل ایتالیا در سال 2011 با دوره جدیدی از فوران ها مواجه شد. در این جا تصویری از این فعالیت های اتنا را می بینید که شامل فورانی ناگهانی در تاریخ 30 جولای 2011 می شود. 

Photo by : gnuckx

3- در این جا عکسی از فوران اتنا را می بینید که در ایستگاه های فضایی بین المللی در سال 2002 میلادی به ثبت رسید. با دیدن این عکس، به راحتی می توان متوجه شد چرا کوه اتنا در لیست آتشفشان های دهه قرار دارد. از جمله مواردی که باعث می شود یک کوه در این لیست قرار گیرد، تعدد فجایع آتشفشانی است که مردم اطراف آتشفشان تجربه می کنند. بد نیست بدانید آتشفشان های دهه، در هر فوران می توانند جان ده ها هزار انسان را تهدید کنند. 

Photo by : NASA

4- در این تصویر جاده پرپیچ و خمی را می بینید که به سوی کوه اتنا می رود. این عکس در سال 2005 میلادی گرفته شده است.

Photo by : Beat Küng

5- در تاریخ 24 نوامبر سال 2006 میلادی بود که کوه اتنا ابر غلیظی از خاکستر آتشفشانی را بیرون داد. 

از جمله خانمان براندازترین فوران های اتنا می توان به تاریخ های سال 122 پیش از میلاد و فوران مارس 1669 میلادی اشاره کرد. در فوران سال 1669، دست کم 10 روستا در جناح جنوبی اتنا نابود شدند و فوران و پیشروی گدازه های آتشفشانی تا 5 هفته ادامه داشتند به طوری که پس از این مدت به دیوارهای شهر کاتانیا رسیدند. 

Photo by : Unknown

6- تنها در اتنا

Photo by : Christine Vaufrey

7- در این تصویر شاهد کوهنوردانی هستید که در سال 2009 در حال پیمایش به سمت اتنا هستند. 

Photo by : Luco Bruno

8- کوه اتنا در ژوئن 2008

بلافاصله در فوران 13 می سال 2008، در نواحی شرقی دهانه های قله اتنا بیش از 200 زمین لرزه رخ داد که در نتیجه زمین این منطقه به شکل قابل توجهی دچار تغییر شکل شد. جالب آن که فوران اتنا در همان روز خلاصه نشد و تا 417 روز بعد ادامه یافت و به این ترتیب رکورد یکی از طولانی ترین فوران های آتشفشفانی را به خود اختصاص داد. پیش از آن در طی سال های 1991 تا 1993 میلادی بود که اتنا فورانی 473 روزه داشت. 

Photo by : Ivan Iraci

9- غرش کوه اتنا در اکتبر 2013

در طی ژانویه 2011 تا فوریه 2012، دهانه های قله آتشفشانی اتنا فعالیت بسیار زیادی داشتند. فوران های گاه و بی گاه و برخاستن ستون های دود، مسئولان شهر کاتانیا را وادار کرد تا فرودگاه بین المللی شهر را در چندین مقطع تعطیل کنند. همچنین در جولای 2011 ایستگاه اسکی ساپینزا در اتنا، در معرض خطر فوران های آتشفشانی قرار گرفت که البته با تلاش امدادرسانان جهت فوران ها تغییر کرد. خوب است بدانید ایستگاه ساپینزا یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری در اتناست. 

Photo by : Alessandro Rossi

10- نمایی از شهر کاتانیا در جزیره سیسیل ایتالیا در سال 2012

با وجود فوران های بسیار اتنا، قوانینی وضع شده است که به گردشگران اجازه می دهد تا قله صعود کنند و آتشفشان در حال فوران را از نزدیک ببینند. 

 

Photo by : Andrea

11- تصویری از کوه اتنا در سال 2013

در این تصویر تغییرات جزئی پس از یک فوران خفیف به نمایش گذاشته شده است. 

Photo by : Pietro

12- کوه اتنا در تاریخ آوریل 2013 و از ایستگاه فضایی بین المللی 

Photo by : Chris Hadfield

13- دهانه های سیلوستره اتنا

پیدایش این دهانه ها به فوران سال 1892 مربوط می شود که باعث ایجاد 5 دهانه در دامنه های جنوبی کوه اتنا شد.

Photo by : Unknown

14- فوران اتنا در تاریخ 29 دسامبر 2013

Photo by : Andolfo Antonio

15- غروب جزیره سیسیل در سال 2011

Photo by : Charlton-Taylor

سخن آخر

با هم به جزیره سیسیل ایتالیا رفتیم و فعالیت های فورانی کوه آتشفشانی اتنا را از نزدیک دیدیم. گدازه های داغ و سوزانی که بر روی کوه جاری می شدند و راه خود را باز می کردند.

نظر شما درباره این تصاویر چه بود؟ کدام یک بیش از سایرین شما را تحت تاثیر قرار داد؟

درباره کوه اتنا چه می دانستید؟

دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید. 

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

عکسی که از ایستگاه فضایی گرفته شده بود اونقدر زیبا و عجیب و آرزومندانه بود که از عصمت خلقت خدا اشک به چشمانم آورد. بزرگترین آرزوم اینه که یک روز کره زمین رو از یک همچین جایی ببینم. ممنون بابت این سفر مجازی زیبا. مریم.

22 فروردین 1399

اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست