کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

04 بهمن 1401

به روز رسانی

04 بهمن 1401

کلیساها یکی از باارزش‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های دنیا به شمار می‌روند؛ در این میان تعدادی از آن‌ها در زمره کلیساهای زیبای دنیا دسته‌بندی می‌شوند. با دیدن عکس هایی از کلیساهای زیبای جهان، زیباترین کلیساهای دنیا را بشناسید. این بناها در نه تنها در دین مسیحیت بلکه در سایر ادیان نیز ارزش و تقدس بسیار بالایی دارند؛ ابنیه‌هایی که تعداد زیادی از آن‌ها تاریخ و رخدادهای جذابی را با خود به دوش می‌کشند و با معماری مسحورکننده و زیبایی‌هایی که دارند بیننده را در جای خود میخ‌کوب می‌کنند. 

Photo by : Unknown

آشنایی با زیباترین کلیساهای دنیا

کلیساها چه در گذشته و چه امروزه محلی برای گردهمایی به‌منظور برگزاری مراسم مذهبی و یا جشن‌های خاص بوده است. اسقف‌ها و روحانیون اداره این مکان‌ها را به عهده داشتند؛ از بزرگ‌ترین کلیساهای جهان می‌توان به کلیسای سن پتر در واتیکان، کلیسای سامبا در تفلیس، کلیسای جامع سنت جان در نیویورک و کلیسای باسیلیسیا در ساحل عاج اشاره داشت. ایاصوفیه در استانبول نیز یکی از بزرگ‌ترین کلیساها با زیبایی منحصربه‌فردی بود؛ این بنا امروزه با تغییر کاربری به مسجد ایاصوفیه تبدیل شده است. کلیسای نوتردام پاریس در لیست زیباترین کلیساهای دنیا قرار دارد؛ این کلیسا در سال 2019 دچار آتش‌‌سوزی وسیعی شد که برج مخروطی کلیسا و بخشی از سقف آن در این حادثه از بین رفت و به قسمت‌های داخلی کلیسا و تزئینات آن نیز آسیب جدی وارد شد. در ادامه تصاویری از زیباترین کلیساهای دنیا را به تماشا خواهیم نشست.

کلیسای جامع مادلین | آمریکا

این کلیسای با شکوه، با ویژگی‌های رنگی فوق‌العاده در شهر سالت لیک (Salt Lake City) مرکز ایالت یوتا در آمریکای شمالی قرار دارد. در معماری این کلیسا از سبک معماری گوتیک (Neo-Gothic) استفاده شده است؛ ساخت کلیسای مادلین در سال 1900 آغاز و در سال 1909 به پایان رسید.

کلیسای سنت کلر | سوئد

کلیسای کاتولیک سنت کلر (St. Clare) در قرن سیزدهم میلادی در استکلهم سوئد ساخته شد و در اواسط قرن شانزدهم مورد بازسازی قرار گرفت؛ این کلیسا یکی از زیباترین کلیساهای کاتولیک جهان به شمار می‌آید.

Photo by : Unknown

کلیسای جامع سنت لوئیس | آمریکا

این کلیسای با ابهت و چشم‌نواز در شهر سنت لوئیس (St. Louis) ایالت میزوری قرار دارد و ساخت آن از سال 1907 تا 1914 به طول انجامیده است.

کلیسای نوتردام | مونترال کانادا

کلیسای نوتردام باسیلیکا یا همان کلیسای نوتردام در شهر مونتریال (Montreal) کانادا قرار دارد که قدمت آن به قرن هفدهم میلادی باز می‌گردد. این کلیسا که با سبک معماری گوتیک ساخته شده است محل عبادت کوچکی بوده که حدود سال 1682 فعالیت خود را آغاز کرده است. به مرور زمان به‌دلیل جای کم برای عبادت این کلیسا گسترش پیدا کرد؛ نوع نورپردازی و نمادهای معماری گوتیک در فضای داخلی کلیسا به‌خوبی مشهود است.

کلیسای نوتردام فضای داخلی بسیار زیبایی دارد که آن را به‌عنوان شاهکار معماری گوتیک می‌شناسند. می‌توان پیچیدگی‌ها و اضافات بخشی از تکامل سازه را از برجسته‌ترین ویژگی‌های آن دانست. طاق‌های آبی‌رنگ و دکوراسیونی با ستاره‌های طلایی، محراب با رنگ‌های آبی لاجوردی، قرمز، بنفش، نقره‌ای و طلایی، فضایی چشم‌نواز را خلق کرده است. حکاکی، کنده‌کاری چوبی، چندین مجسمه، پنجره‌های شیشه‌ای سیاه در ادامه دیوارهای محراب که صحنه‌هایی از تاریخ مذهبی مونترال است، از جذابیت‌های دیگر این کلیسا محسوب می‌شوند.

کلیسای جامع نوتردام | اتاوا کانادا

کلیسای بزرگ ایالت اُتاوا (Ottawa)، پایتخت کشور کانادا محسوب می‌شود. این کلیسا در سال 1832 ساخته شده اما پس از 9 سال ساختمان آن را خراب کرده و بنا به سبک کلاسیک نوین  بازسازی شد که در طی این بازسازی فضای اصلی کلیسا را هم بزرگ‌تر کردند. کلیسای جامع نوتردام اتاوا کانادا سقفی پر زرق‌وبرق و زیبا دارد که آن را به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین بناهای مذهبی این کشور با معماری زیبا و  باشکوه می‌شناسند.

کلیسای نوتردام | پاریس

می‌رسیم به کلیسای نوتردام پاریس که از حدود قرن یازدهم میلادی آن را به‌عنوان مظهر ملی و فرهنگی فرانسه می‌شناسند. این کلیسا در جزیره سیته در میانه رود سن و در منطقه چهارم در مرکز پاریس قرار دارد. در گذشته در محل کنونی کلیسا معبدی قرار داشته است که در قرن چهارم برای ساخت کلیسا آن را خراب کردند. ساخت این کلیسا حدود دو قرن زمان برده است؛ کلیسا نوتردام پاریس سالیان طولانی بزرگ‌ترین کلیسای اروپا محسوب می‌شده اما امروزه کلیساهایی بزرگ‌تر از آن هم وجود دارند.  معماری گوتیک این کلیسا از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی آن به شمار می‌رود؛ مجسمه‌های مختلف، تندیس‌ها، نقوش مفهومی، مجسمه‌های عجیب و ترسناک سبک گوتیک در خارج کلیسا و دیگر تزیینات، تنها بخشی از این معماری دیدنی است.

کلیسای کئور | فرانسه

این کلیسای زیبا در شهر کئور (Cahors) شهرستان لو (Lot) در کشور فرانسه بنا شده است. ویژگی قابل توجه این کلیسا تأثیرات سبک معماری رومی و گوتیک بر آن است؛ ساخت کلیسای کئور به ابتدای قرن دوازدهم میلادی باز می‌گردد.

کلیسای جامع بورگوس | اسپانیا

این کلیسای باشکوه به‌سبک گوتیک و در شهر بورگوس (Burgos) اسپانیا بنا شده است. ساخت این بنا در سال 1221 میلادی آغاز و 9 سال بعد اتمام یافت اما تغییرات بر روی آن به‌مدت دویست سال ادامه داشته است. این کلیسا به‌عنوان تنهای کلیسای مستقل اسپانیا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

کلیسای جامع اینسبروک | اتریش

این کلیسا را با نام کلیسای جامع اینسبروک (Innsbruck) نیز می‌شناسند که به‌سبک معماری باروک و در قرن هجدهم میلادی ساخته شده است.

کلیسای جامع سنت جان | مالت

کلیسای سنت جان، کلیسای بزرگ و مهم شهر والتا (Valletta)، پایتخت کشور کوچک اروپایی، مالت به شمار می‌رود که بین سال‌های 1572 تا 1577 ساخته شده است؛ این کلیسا یکی از مهم‌ترین بناهای معماری سبک باروک به شمار می‌آید.

کلیسای جامع سنت کلمن | ایرلند

این کلیسا در شهر کُبه (Cobh) ایرلند قرار دارد که ساخت آن در سال 1867 آغاز شد اما به‌دلیل کمبود منابع مالی و تغییرات اساسی در برنامه‌های ساخت آن، تکمیل این بنا تا حدود نیم قرن اتفاق نیفتاد.

کلیسای جامع وورتسبورگ | آلمان

این کلیسای شگفت‌انگیز در بایرن (Bavaria) آلمان و در ابتدای قرن یازدهم میلادی بنا شده است. این کلیسا چهارمین کلیسای مرتفع در سبک معماری رومی به شمار می‌آید که در سال 1945 به‌وسیله بمب‌های انگلیسی آسیب شدیدی به آن وارد شد و پس از اتمام جنگ جهانی دوم مورد بازسازی اساسی قرار گرفت.

کلیسای جامع سنت آن | بلفاست

کلیسای سنت آن (St. Anne’s Cathedral) در شهر بلفاست، پایتخت ایرلند شمالی قرار دارد که ساخت آن از سال 1899 آغاز شده و تا سال 1903 ادامه داشته است.

کلیسای سنت اوستاش | پاریس

کلیسای سنت اوستاش (Saint-Eustache) بین سال‌های 1532 تا 1632 در شهر پاریس بنا شده است و از شاهکارهای اواخر دوره معماری گوتیک به شمار می‌آید.

کلیسای سنت پائول-سنت لوئیس | پاریس

کلیسای فوق‌العاده دیگری به نام (Saint-Paul-Saint-Louis) در پاریس فرانسه که ساخت آن مربوط به اواسط قرن هفدهم میلادی است. این کلیسا در خیابان سنت آنتوان در محله Marais پاریس قرار دارد و ساخت آن از سال 1627 تا 1641 توسط یسوعی اتین مارتلانژ و فرانسوا دران و به‌دستور لویی سیزدهم فرانسوی ساخته شده است.

کلیسای دومینیکن | اتریش

کلیسایی باعظمت در وین اتریش که به آن کلیسای دومینیکن یا سنت ماریا نیز می‌گویند و در مدت زمان کوتاه سه سال (1634-1631) به‌سبک باروک ساخته شده است.

کلیسای سنت نیکولاس | پراگ

کلیسای حیرت‌انگیز و متفاوت سنت نیکولاس در شهر پراگ (Prague)، پایتخت جمهوری چک که به‌سبک معماری باروک بنا شده است اما از ویژگی کلیساهای دوران گوتیک در قرن سیزدهم میلادی نیز بهره برده است. این بنای چشم‌نواز بین سال‌های 1704 تا 1755 ساخته شده است.

کلیسای سن لورنزو | ایتالیا

کلیسای زیبا و کهن سن لورنزو (San Lorenzo) واقع در شهر میلان ایتالیا که سال ساخت آن به اواخر قرن چهارم و اوایل قرن پنجم میلادی باز می‌گردد. در این کلیسا چیدمان مجسمه‌ها و رنگ‌آمیزی جلب توجه می‌کند.

کلیسای سنت دومینیک | سانفرانسیسکو

کلیسای دومینیک در سانفرانسیسکو واقع در ایالت کالیفرنیا به‌سبک گوتیک ساخته شده است. ساخت این بنا و مجموعه اطراف آن در سال 1873 آغاز شد و تا سال 1928 ادامه یافت. این کلیسا در حال حاضر یکی از مهم‌ترین کلیساها برای برگزاری مراسم مذهبی در سان فرانسیسکو است.

کلیسای جامع سنت مایکل | اوکراین

کلیسایی تجملی و پر زرق‌وبرق با یک گنبد طلایی بسیار زیبا و معروف در شهر کیف (Kiev) پایتخت اوکراین که در ابتدای قرن دوازدهم میلادی ساخته شده اما در دوران مختلف مورد بازسازی و تغییراتی اساسی قرار گرفته است. اضافه شدن بخش‌هایی مانند سالن غذاخوری سنت جان در سال 1713 و برج ناقوس صومعه در سال 1761 بخشی از این تغییرات است.

کلیسای فرشتگان سنت مری | شیکاگو

کلیسایی با نام (St. Mary of the Angels) در شهر شیکاگو، مرکز ایالت ایلینوی آمریکا که به سبک معماری رونسانس رومی ساخته شده است، از زیباترین و شگفت‌انگیزترین کلیساهای جهان محسوب می‌شود. ساختمان این کلیسا در سال 1899 بنا شد و در سال 1920 کار ساخت آن اتمام یافت. نوع رنگ‌آمیزی و ترکیب‌های نوری، فضایی روحانی و متفاوت را در این کلیسا به وجود آورده است.

سخن آخر

بار دیگر سری به چند مکان مذهبی در گوشه‌وکنار این کره خاکی زدیم و این‌بار انتخاب ما زیباترین کلیساهای دنیا بود. کلیساهایی که هر یک جذابیت‌های چشم‌نوازی را منعکس می‌کردند. کدامیک از این کلیساها از دید شما زیباتر بود؟ کدامیک از آن‌ها را از نزدیک دیده‌اید یا علاقه‌مندید تا از آن‌ها بازدید کنید؟ دیگر کلیساهای زیبای جهان را شما به ما معرفی کنید.

دیدگاه جدید

جدید ترین دیدگاه
اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست