کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

30 خرداد 1401

به روز رسانی

30 خرداد 1401

به نقل از خبرگزاری تسنیم

رئیس فدراسیون چوگان از معرفی استان قزوین به عنوان پایتخت ورزش ملی چوگان خبر داد و گفت:‌ این ورزش از زمان سلطنت شاه طهماسب صفوی در قزوین به وجود آمده و بعد از انتقال پایتختی به اصفهان در این شهر دنبال شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، ابراهیم نوزایی ظهر یکشنبه در مجمع انتخاباتی هیئت ورزشی چوگان استان قزوین که در سالن جلسات اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین را پایتخت ورزش ملی چوگان معرفی کردیم. چرا که این ورزش از زمان سلطنت شاه طهماسب صفوی در قزوین به وجود آمده و بعد از انتقال پایتختی به اصفهان در این شهر دنبال شده است.

وی اضافه کرد: بنابراین مسئولیت هیئت چوگان و سایر مسئولان ورزشی و اجرایی استان در اعتلای جایگاه قزوین در این رشته بسیارسنگین است و باید تلاش کنند تا کیفیت اجرای مسابقات ورزشی چوگان قزوین در بالاترین سطح قرار بگیرد و ورزشکاران بزرگی در این استان تربیت شوند.

نوزایی چوگان را حاصل پیوند ورزش و فرهنگ دانست و گفت: با این حال وجه فرهنگی ورزش چوگان حتی از وجه تربیت بدنی آن اهمیت بیشتری دارد و به همین خاطر مسئولان فرهنگی و ورزشی باید در کنار هم برای اعتلای جایگاه این ورزش تاریخی بکوشند.

وی ادامه داد: با توجه به ریشه‌های تاریخی و فرهنگی رشته چوگان و تأکیدهای مقام معظم رهبری برای توسعه این ورزش همه مدیران ورزشی کشور و استان باید برای ترویج این ورزش میان مردم قدم بردارند و بیش از پیش در معرفی این رشته کوشا باشند.

بخشنامه احیای ورزش چوگان به استان‌ها ابلاغ شد

رئیس فدارسیون چوگان در بخش دیگری از سخنان خود به سفر اخیر رئیس جمهور و اعضای کابینه دولت سیزدهم به استان قزوین اشاره کرد و گفت: یکی از مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان قزوین اختصاص زمین برای ورزشکاران رشته چوگان است که مدیران هیئت چوگان قزوین باید بهره‌برداری از این زمین را آغاز کنند.

نوزایی افزود: با توجه به صحبت‌هایی که با مدیران شهری در قزوین داشتیم، باید زمین یادشده به هر ترتیبی برای چوگاکاران حفظ شود و هر چه زودتر نخستین بازی هم در این زمین برگزار شود تا موضوع تملک این زمین تثبیت شود.

وی از ابلاغ بخشنامه احیای ورزش چوگان در استان‌ها خبر داد و گفت: از آنجایی که استان قزوین پایتخت چوگان ایران است، باید زودتر از بقیه استان‌ها هیئت‌های شهرستانی این ورزش را راه‌اندازی کند و باید نخستین لیگ درون‌استانی چوگان هم در این استان شروع به کار کند و بنا داریم قزوین را به پایلوت توسعه ورزش چوگان بدل کنیم.

لزوم معرفی و ترویج رشته چوگان در استان قزوین

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین هم در این مجمع انتخاباتی با بیان اینکه روستای خونان بویین‌زهرا مرکز اصلی این ورزش در استان است، گفت: وظیفه هیئت چوگان این است که این ورزش را از انحصار بویین‌زهرا خارج کرد و رقابت‌های آن را در همه شهرستان‌های استان برگزار کند تا ورزشکاران مستعد این رشته شناسایی شوند.

عباس علائی‌مقدم از آمادگی مجموعه تحت امر خود برای اعزام ورزشکاران چوگان به مسابقات کشوری خبر داد و اضافه کرد: گام نخست ما باید معرفی و ترویج این رشته باشد و اگر این رشته را خوب بین مردم رواج دهیم، در قدم بعدی می‌توانیم جذب هوادار و در گام‌های بعدی هم اسپانسر و حامی مالی برای توسعه چوگان جذب کنیم.

وی ادامه داد: ابتدا به ساکن نمی‌توانیم استادیوم و ورزشگاه برای چوگان درست کنیم، بلکه باید ابتدا با زیرساخت‌های موجود ورزشکار و طرفدار جذب کنیم و بعد از سرمایه‌گذاران بخواهیم که با ما در ساخت زیرساخت‌های این رشته همکاری کنند.

علائی‌مقدم یادآور شد: در راستای ترویج این رشته از باشگاه‌های سوارکاری که مسابقات چوگان برگزار کنند، حمایت می‌کنیم تا این ورزش هر چه بیشتر در استان قزوین شناسانده شود تا بعد بتوان ساخت ورزشگاه و زمین برای چوگان را از نظر اقتصادی توجیه کرد.

Photo by : Unknown

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

دیدگاه جدید

جدید ترین دیدگاه
اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست