کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

04 مهر 1401

به روز رسانی

04 مهر 1401

به گزارش خبرگزاری ایسنا

برنامه‌های هفته گردشگری و شعار ایران به این مناسبت اعلام شد، حدود ۹۰ جشنواره و رویداد ملی و محلی از پنجم تا یازدهم مهرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مصطفی فاطمی ـ مدیر گردشگری داخلی با اعلام این‌که «رویش اندیشه‌های نو در گردشگری ایران» شعار هفته گردشگری ایران است، یادآور شد: سازمان جهانی جهانگردی این روز را به «بازاندیشی در گردشگری و دوباره فکر کردن در گردشگری» با نگاهی به جوامع محلی و ظرفیت‌های آن اختصاص داده است و شعار ایران نیز با نگاهی به انتخاب سازمان جهانی جهانگردی و شعار سال مقام معظم رهبری تعیین شده است.

مدیر گردشکری داخلی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین گفت: برنامه‌های این هفته، با توجه به تقارن با روزهای شهادت رویکردی مذهبی و موضوعی دارد که در عین حال، به توسعه زمانی و مکانی گردشگری و سفرهای ارزان‌قیمت نیز پرداخته می‌شود.

مدیر گردشکری داخلی در این نشست در پاسخ به سوالی درباره راه‌اندازی کشتی‌های کروز که برای جام جهانی در نظر گرفته شده است، توضیح داد: از این کشتی‌ها بازدید کرده‌ام و تقریبا آمادگی لازم را دارند، ولی مسایل قانونی و فنی وجود دارد که تلاش شده موانع و مشکلات آن برطرف شود، اما بحث‌های فنی همچنان وجود دارد که زمان‌بر است و به سازمان بنادر و کشتیرانی سپرده‌ایم.

او همچنین یادآور شد: برنامه‌های هفته گردشگری بیشتر نمادین بوده که رویکرد آن شناساندن گردشگری به مردم است و قرار نیست اقدام بنیادینی در این یک هفته انجام شود.

Photo by : Unknown

افتتاح ۱۸۳ پروژه گردشگری در یک هفته

احمد تجری ـ مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری ـ در ادامه این نشست گفت: ۱۸۳ پروژه در سطح کشور با حجم سرمایه‌گذاری ۳۱۹۸ میلیارد تومان در هفته گردشگری بهره‌برداری می‌شود که در این صورت، بیش از ۳۸۸ هزار متر مربع به ظرفیت تأسیسات گردشگری اضافه می‌کند. با بهره برداری این پروژه‌ها ۲۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

به گفته او، این پروژه‌ها شامل ۲۱ هتل و هتل‌آپارتمان، ۸۱ اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی، ۲۱ سفرخانه سنتی، ۲۶ مجتمع گردشگری و ۳۴ پروژه مرکز تفریحی و سرگرمی و سایر است.

تجری افزود: برخی از این پروژه‌ها معطل مانده بودند و بخشی هم در تسهیلات بانکی دچار مشکل شده بودند که برای رفع آن‌ها اقدام شده است.

زاهد شفیعی ـ مدیرکل دفتر مطالعات آموزش گردشگری ـ نیز به برنامه‌های این بخش اشاره کرد و افزود: به مناسبت هفته گردشگری حدود ۸۰ عنوان دوره آموزشی در استان‌ها برگزار می‌شود. علاوه‌بر این، سند صادرات گردشگری وارد فاز عملیاتی شده است. در حوزه مطالعات، پنج سند اصلی خواهیم داشت که سند گردشگری سلامت، سند گردشگری تعالی‌بخش، گردشگری ارزش‌محور و طرح شناسایی و ارزیابی روستاهای گردشگری از آن جمله است.

در ادامه این نشست، رؤسای انجمن‌ بومگردی، جامعه گردشگری الکترونیک، جامعه تورگردانان و جامعه گردشگری سلامت درباره برنامه‌های هفته گردشگری که از سوی تشکل‌های گردشگری قرار است برگزار شود، توضیحاتی دادند. هم‌اندیشی با سفرای اروپایی و سازمان‌های بین المللی با توجه به ایران‌هراسی از جمله‌ برنامه‌هایی است که به این مناسبت برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست، پوستر هفته گردشگری در ایران نیز با حضور نمایندگان تشکل‌های خصوصی گردشگری رونمایی شد.

Photo by : Unknown

برنامه های هفته گردشگری 1401

Photo by : Unknown
Photo by : Unknown
Photo by : Unknown
Photo by : Unknown
Photo by : Unknown
Photo by : Unknown
Photo by : Unknown

خبرهای به‌روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

دیدگاه جدید

جدید ترین دیدگاه
اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست