کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

14 مهر 1400

به روز رسانی

05 دی 1400

این روزها نام اکسپو دبی را زیاد می‌شنویم، رویدادی جهانی که در ایران کمتر شناخته شده است و در آن بیش از 192 کشور از سراسر دنیا برای نشان دادن تاریخچه و دستاورد‌های صنعتی، تجاری و فرهنگی خود شرکت می‌کنند. اکسپو  دبی 2020 بزرگ‌ترین نمایشگاه جهان است که این بار به میزبانی امارات متحده عربی در مدت 6 ماه و با هزینه‌ای بالغ بر 7 میلیارد دلار برگزار می‌شود. بر اساس آخرین پیش‌‎بینی‌ها اکسپو 2020 دبی در طی این 6 ماه بیش از 25 میلیون نفر از سراسر جهان بازدید خواهد داشت که این امر به رونق گردشگری و اقتصاد دبی کمک شایانی خواهد کرد. نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی به عنوان سی‌و‌پنجمین اکسپوی جهانی، برای اولین بار در منطقه خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا برگزار خواهد شد. این اولین بار در طول تاریخ است که کشوری عربی میزبانی اکسپو را بر عهده دارد.

نمایشگاه اکسپو چیست؟ 

اکسپو بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری محور در جهان است که هر 5 سال یک‌بار برگزار می‌شود و جنبه‌های مختلف با علایق متنوع را در بر می‌گیرد. طی این رویداد از هر کشوری در جهان دعوت می‌شود تا در هر زمینه‌ای که بهترین‌اند آن را به معرض نمایش بگذارند. در این نمایشگاه با به اشتراک گذاشتن ایده‌های نو و خلاقانه مردم سراسر جهان در مسیر پیشرفت به یکدیگر کمک می‌کنند؛ در هر اکسپو از ایده‌ها و دستاوردهای تازه‌ای در حوزه دانش و تکنولوژی رونمایی می‌شود و Bureau International des Expositions تعیین‌کننده کشور میزبان برای برگزاری آن است. 

تاریخچه اکسپو

  • اولین نمایشگاه اکسپو در سال 1844 در پاریس: با محوریت به نمایش گذاشتن جدیدترین دستاوردها و اختراعات بشری برگزار شد. برج ایفل، اولین ماشین تایپ، تلویزیون و حتی سس کچاپ هانز در این نمایشگاه به مردم جهان معرفی شد. 
  • نمایشگاه اکسپو 1851، لندن: این نمایشگاه مبلغ 186،000 پوند درآمد مازاد داشت که بخشی از آن برای تاسیس موزه ویکتوریا و آلبرت و قسمتی نیز به تاسیس کالج امپریال و تالار رویال آلبرت اختصاص داده شد.
  • نمایشگاه اکسپو 1986، ونکوور: این نمایشگاه 22 میلیون نفر شرکت‌کننده داشت و اولین کشوری بود که چین، آمریکا و روسیه در آن شرکت کردند.
  • نمایشگاه اکسپو 2010 شانگهای چین: نمایشگاه شانگهای با بیش از 246 شرکت‌کننده و با شعار شهر بهتر، زندگی بهتر کار خود را آغاز کرد و با جلب حدود 73 میلیون بازدیدکننده عنوان بزرگ‌ترین و پربازدیدترین نمایشگاه اکسپو را از آن خود کرد.
  • نمایشگاه اکسپو 2015، میلان: نمایشگاه 2015 در میلان با موضوع تغذیه و انرژی برای زندگی، با 54 غرفه در 110 هکتار از اراضی شمال شهر ساخته شد. این نمایشگاه با 21.5 میلیون بازدیدکننده علاوه بر تکمیل پارک علم و فناوری منجر به منشور میلان نیز شد.
اکسپو شانگهای
اکسپو ونکور
اکسپو لندن
اکسپو میلان

اکسپو دبی 2020

ویژگی اکسپو دبی 

اکسپو 2020 دبی؛ نمایشگاهی طولانی‌تر از تمام نمایشگاه‌هاست و رویدادی با ابعادی که اکسپو 2020 دبی از آن برخوردارست به صورت طولانی مدت استمرار ندارد. مدت زمان برگزاری این نمایشگاه 6 ماه است و بر این اساس اکسپو امسال از 9 مهرماه 1400 برابر با 1 اکتبر 2021 آغاز می‌شود و تا 11 فروردین 1401 برابر با ۳۱ مارس ۲۰۲2 ادامه خواهد داشت.

شعار اکسپو دبی

 اکسپو 2020 دبی با شعار «ارتباط ذهن‌ها، خلق آینده» کار خود را آغاز کرده است که در آن به اهمیت ایده‌ها و پرورش آن‌ها با در ارتباط قرار دادن انسان‌ها و ذهن‌ها تاکید دارد.

معماری اکسپو دبی

برای برگزارکنندگان، این نمایشگاه فرصتی مناسب برای نشان دادن جلوه‌ها و قابلیت‌های این بندر به عنوان شهری مناسب تجارت و گردشگری است. به همین دلیل در طراحی اکسپو مکانی بسیار وسیع با چشم‌اندازی مناسب را در نظر گرفته‌اند. مساحت کلی این فضا حدود 500 هکتار است و اِلمان‌هایی از معماری مدرن و سنتی از کشورهای مختلف جهان در طراحی آن دیده می‌شود. این نمایشگاه در جنوب شهر دبی و در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی المکتوم واقع شده است.

کرونا و اکسپو دبی

متولیان اکسپو قول برگزاری نمایشگاهی با حداکثر ایمنی در برابر کرونا را داده‌اند که از میان این تمهیدات می‌توان به انجام تست‌های فوری و تست‌های دقیق‌تر «پی‌ سی آر»، پوشیدن ماسک، رعایت فاصله‌ اجتماعی و تشویق بازدیدکنندگان به تزریق واکسن اشاره داشت. 

برنامه های سرگرم کننده اکسپوی دبی 2020

غرفه‌ها و برنامه‌های اکسپو 2020 دبی برای تمام رده‌های سنی مناسب است. تفریح در فضای باز با محوطه‌های سبز و زمین‌های بازی، بیش از ۶۰ برنامه زنده شامل ارکستر، اپرا، کارگاه، سرگرمی‌های مخصوص کودکان غرفه‌هایی فروش غذا با آشپزهای معروف و دیگر برنامه‌های سرگرم کننده است. همچنین از آنجا که این نمایشگاه با کریسمس، جشن دیوالی، سال نو چینی، شب سال نو و روز ملی امارات متحده عربی هم‌زمان خواهد بود برای هر کدام از این جشن‌ها نیز برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است. غذای آفریقایی، مومیایی سلطنتی مصر، کنسرت‌ها و اجراهای سراسر جهان و صرف یک وعده غذایی 500 دلاری سه وعده‌ای از دیگر دیدنی‌های اکسپو 2020 دبی است.

دسته بندی برنامه های موجود در تقویم اکسپو دبی

در تقویم اکسپو هفت نوع برنامه گنجانده شده است که به موضوع‌های کلیدی آن‌ها در سالن‌ها و غرفه‌های اختصاصی پرداخته می‌شود. این برنامه‌ها عبارت‌اند از:

  • جشن‌های بین المللی: این برنامه برای پیوند بیشتر ملت‌های دنیا اجرا می‌شود.
  • روزهای بین المللی: این روزها با مشارکت سازمان ملل متحد انتخاب خواهند شد.
  • روزهای ملی کشورها: به هر کشور یک روز اختصاص داده شده تا فرهنگ خود را بهتر معرفی کند.
  • برنامه‌های مفرح و سرگرم کننده: اجرای این برنامه با مشارکت هنرمندان از سراسر دنیا است.
  • برنامه‌های مربوط به کشورها: در این برنامه کشورها برنامه‌های فرهنگی، هنری، اقتصادی و زیست محیطی اجرا می‌کنند.
  • برنامه‌های “مردم و سیاره”: در این برنامه متخصصان، کارشناسان و جوانان درباره شیوه‌های گذر از چالش‌ها با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند.
  • رویدادهای تجاری: از استارتاپ‌های محلی گرفته تا نهادهای معتبر جهانی در این برنامه به شبکه‌سازی و تبادل تجربه و ایده می‌پردازند.

ایران در اکسپو دبی

ایران اولین بار در سال 1851 در فضایی به وسعت 92 مترمربع در اکسپو لندن شرکت کرد که در آن انواع خشکبار و پارچه‌های ابریشمی را به معرض نمایش گذاشت؛ این رخداد در روزنامه وقایع اتفاقیه نیز به چاپ رسید. به دلیل قرارگیری دبی در همسایگی ایران و با توجه به اینکه این نمایشگاه حدود 25 میلیون نفر بازدیدکننده خواهد داشت، این اکسپو فرصتی مناسب برای جبران غفلت‌های گذشته و نشان دادن دستاوردها، ایده‌ها، ظرفیت‌ها و محصولات کشورمان خواهد بود. این دومین بار است که ایران به صورت پاویون مستقل و خود‌ساز در این رویداد جهانی مشارکت می‌کند.

با توجه به سابقه طولانی ایران در تاریخ تجارت منطقه و حتی جهان، این اکسپو می‌تواند فرصتی مناسب برای تعاملات تجاری با دنیا باشد. نتیجه این فرصت طلایی شناساندن ایران به عنوان مرجع تولیدی به دنیا و اعتماد کشورهای است که با آن‌ها مبادلات تجاری داریم و به نوعی هدف تجاری ایران محسوب می‌شوند. همچنین حضور ایران در این نمایشگاه ارتقای برند تجاری ایران و قدرت‌نمایی کشورمان در صنایع مختلف را هم در پی خواهد داشت. از دیدگاه سایت اکسپو دبی، ادبیات فارسی، آب‌وهوای 4 فصل و جاذبه‌های گردشگری از نقاط قوت حضور ایران در این رویداد جهانی محسوب می‌شود.

در اکسپو دبی، ایران در زمینه‌های گردشگری، معدن، نفت، گاز و پتروشیمی، High Tech، فرهنگ‌وهنر، پزشکی و صنایعی مانند مس، فولاد و صنایع کوچک، توانمندی‌ها و دستاورد‌های خود را به نمایش می‌گذارد.

پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی

مسابقه طراحی پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی

این مسابقه با حضور بسیاری از شرکت‌های طراحی خلاق ایرانی برگزار شد و داوران این مسابقه پس از بررسی طرح‌های ارسال شده شامل نقشه، ماکت، کلیپ و مدارک متنی و با تاکید بر توان تخصصی معماری معاصر ایران برنده نهایی مسابقه طراحی پاویون ایران را در بزرگترین رویداد خاورمیانه در سال 98 اعلام کردند.

پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی

طراحی پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی با الهام از قصه‌های هزار و یک شب، مجموعه مشهور قصه‌های عامیانه خاورمیانه شکل گرفته است. از آنجا که این قصه‌ها در دوران طلایی اسلام جمع‌آوری شده‌اند و بخش مهمی از ادبیات و فرهنگ ایران را در بر می‌گیرد، از آن‌ها الهام گرفته‌اند.

این پاویون شامل چندین پاکت فضایی است که هر پاکت فضایی از گردهمایی چند جعبه آبی در پرده‌ای از مهره‌های برنزی شکل گرفته و استعاره‌ای از تقابل آسمان‌ها و زمین است. پاویون ایران شبکه‌ای ریزوماتیک با روایت‌های مختلفی از تاریخ معاصر ایران است.

تونل‌های آبی زیر پاویون با انتقال جریان هوای خنک به سطح بالایی، فضای پاویون را خنک می‌کنند، صد‌ها توپ ساخته شده از خاک رس که از دیوار‌های پاویون آویزان‌اند و تجربه بی‌نظیر بافت فرش ایرانی به صورت سنتی به دست بازدید‌کنندگان از دیگر جذابیت‌های این پاویون است.

پاویون ایران در زون تحرک (Mobility) در مساحتی حدود 2014 متر مربع دارد و به نقل از برخی منابع معتبر به عنوان یکی از 8 غرفه برتر از نظر معماری در اکسپو دبی معرفی شده است. پاویون‌های فرانسه و مکزیک در همسایگی پاویون ایران قرار دارند.

هدف ایران در اکسپو 2020 دبی

  • بهره‌برداری از فرصت‌های تجاری و صنعتی ایجاد شده در اکسپو 
  • معرفی پتانسیل‌های اقتصادی، صنعتی و تولیدی ایران و ارتقای برند تجاری ایران در گسترش مبادلات تجاری است.
  • جذب سرمایه‌گذاران خارجی
  • ارتباط سازنده شرکت‌های ایرانی با همتایان خارجی
  •  گسترش بازار در سطح بین‌المللی برای برند‌های کشور و برند‌سازی صنایع و تولیدات ایرانی 
  • بهبود تصویر ذهنی ایران در نزد افکار عمومی جهان
  • باز‌تعریف هویت ملی، فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و تجاری ایران 
  • جلب اعتماد بین‌المللی و به تبع آن گسترش تجارت و انعقاد پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی

برنامه ایران برای اکسپو 2020 دبی

  • ارائه تلفیقی از معماری سنتی ایرانی و صنعتی مدرن
  • معرفی ایران به عنوان تمدنی باستانی و پایدار 
  • ارائه دستاورد‌های اقتصاد، توسعه اجتماعی و فرهنگی
  • نمایان‌گر هم‌زیستی مسالمت‌آمیز، تمدن و سنت‌های باستانی ایرانی و رسم‌ورسوم مردم ایران
  •  اعزام هیئت‌های تجاری
  •  برگزاری نشست‌ها و جلسات B2B
  • برگزاری همایش جذب سرمایه خارجی
  • فعالیت 13 غرفه در پاویون ایران

نحوه حضور در اکسپو 2020 دبی

  • تمامی تاجران، بازرگانان، مدیران، هیئت‌های تجاری ایرانی و سایر علاقه‌مندان می‌توانند با طی مراحل ثبت‌نام در اکسپو 2020 دبی از این فرصت طلایی برای جهانی کردن برند خود استفاده کنند. 
  • برای شرکت در اکسپو دبی لازم علاوه بر تهیه ویزای کشور امارات باید بلیت نمایشگاه اکسپو را نیز تهیه کنید.
  • اگر در زمینه گردشگری نمایشگاهی تجربه‌ای ندارید بهتر است از طریق آژانس‌های گردشگری معتبر و صاحب صلاحیت برای بازدید از اکسپو استفاده کنید.
  • علاوه بر شرکت‌های بزرگ و صاحب‌نام در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، خودرو، فولاد ، شرکت‌های فنی و مهندسی و نیروگاهی و غیره، شرکت‌های دانش‌بنیان برای ثبت‌نام و حضور در اکسپو 2020 دبی باید از فیلتر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عبور کنند. بخشی از فضای پاویون ایران در اکسپو مختص شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که این شرکت‌ها برای تعیین صلاحیت خود باید، کاربرگ موجود در ایران اکسپو تکمیل کرده و آن را به ایمیل دبیرخانه برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق به آدرس ircreative@isti.ir ارسال کنند.
  • سایر شرکت‌های علاقه‌مند به مشارکت در اکسپو دبی که در گروه شرکت‌های دانش‌بنیان قرار ندارند می‌توانند با ارتباط با اتاق‌های بازرگانی استانی و انجمن‌ها و تشکل‌های مرتبط با کسب‌وکار خود از ثبت‌نام و حضور در این رویداد مطلع شوند.
  • همچنین اتاق بازرگانی ایران و امارات مسئولیت زمینه‌سازی حضور شرکت‌های بخش خصوصی علاقه‌مند به مشارکت در اکسپو به خصوص شرکت‌های صادرات محور و آژانس‌های گردشگری در این رویداد را به عهده دارد که در این زمینه می‌توانید با شماره ۸۸۸۱۰۵۲۵-۰۲۱ در اتاق بازرگانی ایران و امارات تماس حاصل نمایید.

تاریخ برگزاری نمایشگاه اکسپوی دبی 2020

افتتاحیه: 1 اکتبر 2021 (9 مهر 1400)

اختتامیه: 31 مارچ 2022 (11 فروردین 1401)

اپلیکیشن‌ های اکسپو ۲۰۲۰ دبی 

  • اکسپو ۲۰۲۰ دبی آپ (Expo 2020 Dubai App)
  • اکسپو ۲۰۲۰ بیزنس آپ (Expo 2020 Business App)
  • گلافکس آپ (Glofox App)

پاویون های اکسپو 2020 دبی

  • کشور ایالات متحده با نمادی از موشک Space X Falcon 9 در نمایشگاه حضور پیدا کرده است که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند با حرکت بر روی تسمه نقاله طراحی شده داخل غرفه جابه‌جا شده و از غرفه بازدید کنند همچنین یک قرآن متعلق به سومین رئیس جمهور این آمریکا، توماس جفرسون، به عنوان نمونه‌ای از چگونگی آزادی مذهبی “در بافت جامعه آمریکا” نمایش داده شده است.
  • کشور چین با غرفه وسیع و فانوس شکل بر بلندپروازی‌های فضایی کشور و برنامه‌های اختراع آینده تمرکز دارد.
  • 70 کیلومتر طناب از 2 میلیون بطری پلاستیکی روی غرفه ایتالیا کشیده شده است. جاذبه اصلی در غرفه ایتالیا، کپی سه بعدی قهرمان کتاب مقدس میکل آنژ، دیوید، که با خاک مرمر ساخته شده است.
  • غرفه شاهین شکل امارات، بزرگ‌ترین غرفه اکسپو است که بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق تپه‌های ماسه نارنجی تصاویری از تاریخ 50 ساله این کشور را مشاهده کنند.این پاویون تجسمی از «تفسیر نمادین جریان حرکت» است.
  • پاویون بریتانیا در ساختاری طبقه‌طبقه نشان می‌دهد که در این کشور فرهنگ‌های مختلفی حضور دارند. بر روی نمای بیرونی این پاویون شعرهای به نمایش گذاشته شده است.
پاویون امارات
Isna 
پاویون بریتانیا
Isna 
  • غرفه کانادا پلی است میان فرهنگ‌های کانادا و امارات متحده عربی و نمای مشبک و چوبی این پاویون با الهام از شناشیل‌های سنتی معماری اسلامی ساخته شده است. 
  • پاویون بلژیک نمایان‌گر چشم‌انداز این شهر برای آینده است که ساختاری قوس‌دار، سبز و گلدار را در ۵۰۰ مترمربع فضا به نمایش می‌گذارد. 
  • غرفه سنگاپور بیان‌گر چشم‌انداز سنگاپور برای آینده‌ای سبز و پایدار است که در آن ۱۷۰ نوع مختلف از گیاهان از نقاط گوناگون سنگاپور نمایش داده شده است.
  •  در پاویون مراکش می‌توانید تکنیک‌های طراحی و ساخت‌وساز سنتی مراکش را در طراحی‌های معاصر و ساخت‌‌وسازهای شهری ببینید.
پاویون کانادا
Isna 
پاویون بلژیک
Isna 
پاویون سنگاپور
Isna 
پاویون مراکش
Isna 

قیمت بلیت اکسپو 2020 دبی

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت اکسپو ۲۰۲۰ بلیت خود را مستقیما تهیه کنید. همچنین امکان تهیه بلیت از اپلیکیشن موبایل و همین‌طور از طریق نماینده‌ها هم وجود دارد. 

چهار فرم اصلی بلیت نمایشگاه اکسپو 2020 دبی 

  • بلیت فصلی (Season Pass) با 495 درهم معادل 135 دلار

ورود بدون محدودیت برای تمام شش ماه زمان برگزاری اکسپو 2020

  • بلیت ورود چندباره (Multy Day Pass) با 195 درهم معادل 53 دلار

ورود بدون محدودیت برای 30 روز متوالی

  • بلیت ورود یک روزه (1 Day Ticket) با 97 درهم معادل 26 دلار

فقط برای یک روز ورود از اول اکتبر ۲۰۲۱ تا پایان مارس 2022

  • پکیج خانوادگی (Family Package) با 950 درهم معادل 259 دلار

دسترسی نامحدود برای دو بزرگسال به علاوه‌ پرستار بچه برای تمام شش ماه زمان برگزاری اکسپو 2020 با تخفیف اضافه برای تمام خانواده

تهیه بلیت نمایشگاه اکسپو 2020 دبی به صورت حضوری 

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت رسمی اکسپو ۲۰۲۰ دبی را از مراکز فروش زوم (Zoom) در سراسر امارات خریداری کنند. زوم به عنوان یک توزیع‌کننده‌ رسمی بلیت نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی در امارات تعیین شده است و مشتریان می‌توانند از تمام مراکز فروش بلیت‌های خود را تهیه کنند. زوم هر سه مدل بلیت‌های این ابررویداد را ارائه می‌دهد.

تهیه‌ بلیت نمایشگاه اکسپو 2020 دبی به صورت آنلاین

مرحله‌ی اول: رزرو بلیت یک روزه، چند روزه و فصلی

  • ورود به وب‌سایت اکسپو
  • انتخاب گزینه‌ Tickets & Merchandise از منوی بالا و انتخاب Tickets در صفحه‌ی باز شده
  • انتخاب بلیت مورد نظر (برای انتخاب پکیج خانوادگی به بخش Bundles مراجعه کنید)
  • انتخاب بلیت مخصوص خود در تعداد مورد نظر با کلیک بر روی +
  • انتخاب Add to Cart در گوشه‌ی پایین-راست صفحه و سپس گزینه ‌ Check-out page

 مرحله‌ی دوم: چک‌اوت وب‌سایت

  • ارجاع به صفحه‌ چک‌اوت و پر کردن اطلاعات
  • ورود نام و نام خانوادگی، ایمیل، شماره‌ موبایل، کشور محل اقامت و ملیت
  • بررسی مجدد اطلاعات بلیط خود در سمت راست صفحه و انتخاب Continue برای ورود به صفحه‌ پرداخت
  • انتخاب روش پرداخت (کارت اعتباری – گوگل پی و یونیون پی)
  • تایید پرداخت و دریافت ID رزرو و کپی دیجیتال بلیط به ایمیل وارد شده

پرداخت هزینه برای استفاده از سایر امکانات 

بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی غذا، نوشیدنی و سوغاتی خریداری کنند. ایستگاه‌ها و کامیون‌های غذا و رستوران‌های محوطه چندین مدل غذای بومی و بین‌المللی سرو می‌کنند، از شیرینی‌های خرمایی محلی و قهوه‌های مخصوص تا غذاهای ترکیبی ملل.

بازدید رایگان از نمایشگاه اکسپو 2020 دبی 

مسافران هواپیمایی امارات

  • سفر با این شرکت هواپیمایی از اول اکتبر ۲۰۲۱ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ و دریافت خودکار بلیت یک روزه‌ نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ 
  • از این بلیت می‌توانید هر روزی که بخواهید استفاده کنید، و از اول اکتبر ۲۰۲1 تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ اعتبار دارد.
  • حتی اگر فقط از دبی عبور کنید با توقف ۶ ساعته می‌توانید از بلیت یک روزه بهره‌مند شوید. 
  • توجه کنید که اگر پروازتان تغییر کند یا کنسل شود، بلیت یک روزه دیگر اعتبار نخواهد داشت و باید دوباره برای دریافت بلیت درخواست دهید.

مسافران هواپیمایی فلای دبی

مسافرانی که بین 1 سپتامبر 2021 تا 31 مارس 2022 با شرکت هواپیمایی فلای دبی پرواز می‌کنند، بلیت یک روزه رایگان نمایشگاه اکسپو 2020 دبی را خواهند داشت. آن‌ها می‌توانند در هر روزی که خودشان تمایل دارند از این نمایشگاه بازدید کنند. 

برای اطلاع از ارزانترین نرخ بلیط هواپیما تهران به دبی به بخش رزرو بلیت مراجعه کنید.

مسافرین مجموعه هتل‌های ادرس و ویدا در دبی

مهمانانی که مدت اقامت خود را در بازه‌ زمانی بین اول اکتبر تا پایان ماه مارس 2022 در این هتل‌ها سپری کنند و رزرو آن‌ها قبل از پایان سپتامبر 2021 یعنی پیش از آغاز رسمی نمایشگاه باشد می‌توانند بلیت رایگان نمایشگاه اکسپو 2020 دبی را دریافت کنند.

محدوده سنی زیر 18 سال و بالای 60 سال

بازدیدکنندگان زیر 18 سال و افراد بالای 60 سال برای ورود به اکسپو 2020 دبی نیاز به بلیت ندارند. همچنین بازدید از نمایشگاه برای افراد دارای ناتوانی‌های جسمی رایگان است و افراد همراه آنان نیز 50% تخفیف می‌گیرند.

مسیرهای دسترسی به محل نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰

مترو

  • مسیر مترو 2020 شما را مستقیما به ایستگاه مترو ۲۰۲۱ می‌برد و درست روبروی این نمایشگاه بین المللی پیاده می‌کند.
  • مسافران می‌توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 5 صبح تا 1.15 صبح روز بعد، روز پنجشنبه از ساعت پنج صبح تا 2.15 صبح روز بعد و روز جمعه از ساعت هشت صبح تا 2:15 صبح روز بعد از ایستگاه‌های خطوط قرمز و سبز متروی دبی برای آمدن به این نمایشگاه استفاده کنند.
  • مسیر 2020 به طول پانزده کیلومتر از ایستگاه متروی جبل علی شروع شده و هفت ایستگاه دیگر را به هم متصل می‌کند.
  • پیش‌بینی می‌شود روزانه 35000 نفر از ایستگاه‌ متروی اکسپو استفاده کنند. این میزان برابر 29 درصد کل بازدیدکنندگان از نمایشگاه اکسپو 2020 دبی است.
  • ایستگاه متروی فوق‌العاده زیبای اکسپو به مسافران امکان دسترسی مستقیم به مرکز نمایشگاه اکسپو 2020 را خواهد داد.

اتوبوس

  • سه ورودی اصلی نمایشگاه اکسپو 2020 دبی با ماشین ۲۰ دقیقه با دبی مارینا فاصله دارند. امکان استفاده از اکسپو رایدر، سرویس اتوبوس عمومی رایگان مخصوص اکسپو 2020 نیز وجود دارد. این اتوبوس‌ها دائما میان اکسپو و چندین محل مختلف در دبی و سایر امارت‌ها جابه‌جا می‌شوند. فقط فراموش نکنید که دقیقا کجا پیاده شدید، چون برای بازگشت باید دقیقا به همان قسمت برگردید.
  • ۱۲۶ اتوبوس برای جابه‌جایی رایگان بازدیدکنندگان نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی از نه نقطه از سراسر شهر در نظر گرفته شده‌اند.
  • اتوبوس‌های “اکسپو رایدر” از شنبه تا چهارشنبه روزانه ۱۹۵۶ بار مسیر میان اکسپو و نقاط تعیین شده را طی می‌کنند. تعداد رفت‌و‌آمد‌های روزانه در روزهای پنجشنبه و جمعه به ۲۲۰۳ مرتبه می‌رسد. فاصله‌ میان سرویس‌ها بین ۳ تا ۶۰ دقیقه خواهد بود.
  • علاوه بر این‌ها، دو مسیر نیز مخصوص حمل مستقیم بازدیدکنندگان نمایشگاه اکسپو 2020 دبی از هتل‌هایشان به سایت به کار گرفته خواهد شد.
  • اداره‌ی راه‌وترابری از اتوبوس‌ها برای جابه‌جایی بازدیدکنندگان در داخل سایت خود اکسپو نیز استفاده خواهد کرد. این جابه‌جایی‌ها بین محوطه‌ پارکینگ و گیت‌ها و همچنین میان خود گیت‌های اکسپو صورت می‌گیرند.
  • اتوبوس‌های مورد استفاده دارای ایمنی کامل، صندلی‌های راحت و امکانات لوکس خواهند بود.

فهرست ایستگاه‌ های اتوبوس‌ های رایگان برای رفتن به اکسپو 2020 دبی

  • پالم جمیرا: شش اتوبوس در طول هفته روزانه ۵۴ مرتبه و در پنجشنبه و جمعه روزانه ۵۷ مرتبه جابه‌جایی با فاصله‌های ۱۵ دقیقه‌ای
  •  البرشا: هفت اتوبوس در طول هفته روزانه ۶۲ مرتبه و پنجشنبه و جمعه روزانه ۶۸ مرتبه جابه‌جایی با فاصله‌های ۳۰ دقیقه‌ای
  •  الغبیبة: دوازده اتوبوس در طول هفته روزانه ۷۴ مرتبه و پنجشنبه و جمعه روزانه ۷۶ مرتبه جابه‌جایی با فاصله‌های ۱۵ دقیقه‌ای
  • اتصالات: هشت اتوبوس در طول هفته روزانه ۷۰ مرتبه و پنجشنبه و جمعه ۷۲ مرتبه جابه‌جایی
  • گلوبال ویلیج: سه اتوبوس در تمام روزها روزانه ۱۰ مرتبه جابه‌جایی با فاصله‌های ۶۰ دقیقه‌ای
  • ایستگاه‌های اینترنشنال سیتی و دبی سیلیکون اوآسیس: هشت اتوبوس در طول هفته روزانه ۷۸ مرتبه و پنجشنبه و جمعه روزانه ۸۲ مرتبه جابه‌جایی با فاصله‌های ۱۵ دقیقه‌ای
  • دبی مال: پنج اتوبوس در طول هفته روزانه ۵۵ و پنجشنبه و جمعه روزانه ۵۹ مرتبه جابه‌جایی با فاصله‌های ۳۰ دقیقه‌ای
  • فرودگاه بین‌المللی دبی: هشت اتوبوس در تمام روزها روزانه ۵۲ مرتبه مرتبه جابه‌جایی با فاصله‌های ۲۰ دقیقه‌ای

تاکسی

بازدیدکنندگان می‌توانند در خیابان یا به صورت اینترنتی از طریق اپلیکیشن‌های اوبر یا کریم تاکسی بگیرند. شرکت تاکسی‌رانی دبی به طور محدود چند تاکسی هم مخصوص افراد ویلچرنشین دارد. برای رزرو تاکسی با شماره‌ ۸۸۰۸۸ ۸۰۰ تماس بگیرید.

خودروی شخصی

از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱ نیمه شب و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها و مناسبت‌های ویژه از ۸:۳۰ صبح تا ۳ نیمه شب می‌توانید به رایگان در محوطه‌ی اکسپو 2020 پارک کنید. برای دسترسی به پارکینگ «فرصت» از جاده‌ E77 اکسپو و برای دسترسی به پارکینگ «پایداری» از جاده‌ E77 اکسپو یا D54 زاید بن حمدان آل نهیان استفاده کنید. اگر هم می‌خواهید وارد پارکینگ «جنبش» شوید باید از جاده‌ E311 شیخ محمد بن زاید بروید. جاده‌ E311 شیخ محمد بن زاید برای پارکینگ مرکز نمایشگاه دبی مناسب است.

 افتتاحیه اکسپو 2020 دبی در یک نگاه

سخن آخر

اکسپو 2020 دبی فرصتی است تا کشورهای مختلف هر آنچه که در توان دارند و خلاقیت و نوآوری خود را به یکدیگر نشان دهند. این نمایشگاه فرصتی مناسب برای ایران است تا بتواند بیش‌ازپیش خود و توانایی‌هایش را به جهانیان نشان دهد.

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

عالي

22 دی 1400

اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست