کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

14 آذر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

عکاسی در سفر امروزمان را به تصاویر تاریخی نیویورک اختصاص داده ایم؛ می خواهیم به مشهورترین شهر آمریکا برویم و داستان این شهر را این بار از خلال عکس هایی قدیمی برای شما روایت کنیم. به محله های معروف نیویورک در حدود صد سال پیش می رویم و عکس های قدیمی منهتن، عکس های تاریخی سنترال پارک، تصاویر مردم شهر در آن زمان و بسیاری موارد دیگر را با هم به تماشا بنشینیم. عکس های رنگی شده ای که از دل گذشته این کلانشهر آمریکا بیرون آمده اند و دیدی تازه از سبک زندگی مردم نیویورک به ما می دهند. کارناوال را در این سفر تاریخی همراهی کنید. 

1- یک واکسی در نزدیکی پارک سیتی هال (City Hall Park)، جولای 1924

Photo by : Lewis Hine | Library of Congress

2- بخش زاغه نشین نیویورک در سنترال پارک در اوج دوره رکود بزرگ (1)، سال 1933

 

پاورقی


1- رکود بزرگ، عنوانی ست که به رکود گسترده اقتصادی جهان، یک دهه پیش از شروع حنگ جهانی دوم داده می شود. این بحران در اغلب کشورهای جهان در سال 1929 شروع شد و در اوایل دهه 1940 میلادی پایان یافت. 

Photo by : Bettmann | Getty Images

3- این گدا که به احتمال زیاد صورت او در جریان جنگ جهانی اول به این صورت درآمده، در حاشیه خیابان نشسته است. تاریخ ثبت عکس مشخص نیست. 

Photo by : Bain News Service | Library of Congress

4- تصویری از داخل واگن مترو که زنان با لباس های شیک و مسئول بلیت با لباس فرم دیده می شود، حوالی سال 1910.

Photo by : Hulton Archive | Getty Images

5- محله هارلم (Harlem)، سال 1943

Photo by : Gordon Parks | Library of Congress

6- در این عکس یک زن مهاجر ایتالیایی و سه کودکش را در جزیره ایلیس (Ellis Island) می بینید که در راه رفتن به شهر اسکرانتون (Scranton) در ایالت پنسیلوانیا و ملحق شدن به خانواده اش است، سال 1908.

7- سنترال پارک، سال 1933

Photo by : Lewis W. Hine | Museum of the City of New York
Photo by : Samuel H. Gottscho | Museum of the City of New York

8- نیکولا تسلا (Nikola Tesla) در دفتر کارش در محله منتهن (Manhattan)، سال 1916 

9- زن مهاجر در جزیره ایلیس، سال 1906

Photo by : Jecinci
Photo by : Augustus Francis Sherman | New York Public Library

10- ناهار بر فراز یک آسمان خراش، 20 سپتامبر 1932

این کارگران در حال خوردن ناهارشان روی تیر فولادی در طبقه هفتادم آسمان خراشِ در حال ساخت راکفلر سنتر (Rockefeller Center) هستند. این آسمان خراش بیش از 800 فوت (243.84 متر) از سطح خیابان ارتفاع دارد. 

Photo by : Bettmann | Getty Images

11- گوشه ای از یک مسابقه را می بینید که در آن توپ های جنگی در حال شلیک با اسب ها کشیده می شوند، تقاطع خیابان هفتاد و دوم و برادوی، حوالی سال 1910.

Photo by : Bettmann | Getty Images

12- فروشنده بادام زمینی حین کار در منهتن جنوبی، سال 1945 

Photo by : Todd Webb Archive

13- مهاجری از مجمع الجزایر گوادلوپ (Guadeloupe) در جزیره ایلیس، حوالی سال 1911 

14- در این تصویر زنان و مردانی را می بینید که در کوچه ای به نام بندیتز روست (Bandit's Roost) در خیابان مالبری (Mulberry Street) در محله منهتن ایستاده اند، حوالی سال های 1887 تا 1890.

Photo by : Augustus Francis Sherman | New York Public Library
Photo by : Jacob Riis | Wikimedia Commons

15- یک دختر جوان فقیر که بچه ای را به بغل گرفته و کنار یک در و ظرف آشغال نشسته است، حوالی سال های 1890.

Photo by : Jacob Riis | Museum of the City of New York

16- در این عکس دو گارسون به چشم می خورند که در حال سرو ناهار بر فراز شهر به دو کارگر فولاد روی یک تیرآهن هستند. این کارگران بر روس سازه در حال ساخت هتل مشهور والدورف-آستوریا کار می کنند، 14 نوامبر 1930.

Photo by : Keystone | Getty Images

17- مهاجر چوپان رومانیایی در جزیره ایلیس، حوالی سال 1906

18- یک قصاب که با ابزارش برای عکاس ژست گرفته است، حوالی سال 1875.

Photo by : Augustus Francis Sherman | New York Public Library
Photo by : Wikimedia Commons

19- سفینه هوایی (بالن) آلمانی هیندنبورگ (The German airship Hindenburg) بر فراز شهر نیویورک در حال پرواز است، این عکس تنها ساعاتی قبل از انفجار مرگبار این سفینه در لیکهورست نیوجرسی (Lakehurst, N.J) به ثبت رسید، 6 می 1937.

Photo by : The Metropolitan Museum of Art

20- سربازان و ملوانان در کنار مجسمه فادر دافی (Father Duffy's statue) در میدان تایمز نشسته اند و تعدادی پسربچه کفش های شان را واکس می زنند، ژوئن 1943.

Photo by : CORBIS/Corbis via Getty Images

سخن آخر

امروز به همراه شما سری به تصاویر تاریخی نیویورک زدیم و به مرور عکس هایی از گذشته این شهر پرداختیم. دیدیم که این شهر در قدیم به چه شکلی بوده و چه حال و هوایی در آن جریان داشته است. 

نظر شما در مورد پیشرفتی که شهر نیویورک در صد سال گذشته تجربه کرده، چیست؟ آیا فکر می کردید این کلانشهر دنیا در صد سال پیش به این صورت بوده باشد؟

دیدگاه ها، پیشنهادها و انتقادهای تان را با ما و دوستان کارناوالی تان به اشتراک بگذارید. منتظرتان هستیم. 

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سلام به بینندگان عزیز لا اقل برای من درسی شد که به امریکا حسادت نکنم وبد اݦریکا رو نگم ودستمون رو به زانوی خودمون بگیریم وشروع به پیشرفت بکنیم هر کشوری که ڀیشرفت کرده با زحمت وپشتکار به اینجا رسیده صدسال پیۺ این کشورا رو مطابقت کنیم باایران الان حالا خودمونیم ایا این کشورا مفت به اینجا رسیدن

08 خرداد 1402

سلام و عرض ادب روحت سرزنده و شاد روحم سرزنده و شاد کردی با این عکس های زیر حاکی من دیوونه اون قدیم ندیم هام همون روزهای که هیچ تکنولوژِی در کار نبود زمان های خیلی خیلی دور ⭐⭐⭐⭐⭐⭐👍

این عکسا که پر از تکنولوژیه

01 اسفند 1402

16 شهریور 1400

اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست