کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

01 آبان 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

نام ایران برای هر کس، تداعی کننده ی حس خاصی است که در کلام نمی گنجد و زبان از توصیفش قاصر می ماند. خیلی سخت است که بتوانی زیبایی های گوشه گوشه ی این سرزمین کهن را بیان کنی و مطمئن باشی که در این میان چیزی را از قلم نمی اندازی. اما این زیبای بی مثال در آن سوی مرزها، به گونه ای دیگر شناخته می شود و گاه شنیدن نامش چهره ها را در هم می کشد. اخبار سعی دارند ایران را به رنگ سیاه نشان دهند و چشم ها را بر روی تاریخ و فرهنگش ببندند تا مانع ورود گردشگران به یکی از کهن ترین سرزمین ها بشوند. در چنین شرایطی کمتر کسی پیدا می شود که دل به دریا بزند و به کشورمان بیاید تا واقعیت ها را ببیند و لمس کند. 

شاید شنیدن همین حرف ها بود که باعث شد عکاسان ایرانی هم دست به کار شوند و چشم اندازهای بی بدیل سرزمینمان را به شکلی شگفت انگیز در قاب تصاویر بگنجانند. یکی از آنها روش جالبی را برای نشان دادن ایران به جهانیان برگزید. وی به جای جای سرزمین مادری اش رفت و جاذبه های آن را از نظر گذراند و تا توانست مجموعه هایی را گردآوری نمود.

او تصاویر ثبت شده اش را در شبکه های اجتماعی با عنوان ” با مهدی سفر کنید “ به اشتراک گذاشته و تمام سعی خود را در نشان دادن جلوه های تماشایی ایران به کار گرفته است. اما کارش به همین جا ختم نشده و برای آنکه سرزمینش را به ساکنان آنسوی مرزها نیز بشناساند، تصاویرش را در وبسایتی به نام بورد پاندا (Boredpanda) نیز منتشر می کند. بورد پاندا وبسایتی است که در زمینه به اشتراک گذاری تصاویر فعالیت می کند و جامعه ای مجازی، برای طراحان، هنرمندان و عکاسان خلاق به شمار می رود.

امروز می خواهیم به سراغ یکی از مجموعه عکس های مهدی برویم که به تازگی در بورد پاندا منتشر شده و توانسته طرفداران زیادی به دست آورد. او این بار به جنوب ایران رفته تا جزیره ی زیبای کیش را در پهنه نیلگون خلیج همیشه فارس، به تصویر بکشد و سهمی در معرفی این جاذبه ی کشورمان داشته باشد. کیش، جزیره ای زیبا در آب های خلیج فارس است که همه ساله مسافران بسیاری را به خود می خواند؛ مسافرانی که سعی می کنند در یکی از هتل های کیش اقامت کنند و چند روزی را از هیاهوی شهرهای شلوغ دور شوند و به آرامش برسند.

وی نام این مجموعه را " جزیره کیش - جواهر خلیج فارس" گذاشته و این جزیره را اینگونه توصیف می کند:

کیش یکی از زیبایی های جنوب ایران است که یکی از بهترین فرصت ها برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی به شمار می رود. به مرور زمان این جزیره شهرت بسیاری در بین مردم پیدا کرده و به بهشتی برای گردشگران تبدیل شده است. جزیره کیش میزبان بسیاری از جاذبه های تاریخی مانند کشتی یونانی و شهر زیرزمینی کاریز است و همچنین بسیاری از امکانات تفریحی،  مراکز خرید، هتل های لوکس و رستوران های فوق العاده را در خود دارد. من نمی توانم زیبایی های کیش را برایتان وصف کنم؛ تا خودتان این جزیره را نبینید، متوجه میزان زیبایی آن نمی شوید. آنچه که در این مجموعه تصاویر می بینید برخی از عکس هایی است که طی سفر به این جزیره گرفتم.

در ادامه با کارناوال همراه باشید تا به تماشای جزیره کیش از لنز دوربین این عکاس ایرانی بنشینیم...

Photo by : Unknown

1- جلوه تماشایی کشتی یونانی به هنگام غروب آفتاب

کشتی یونانی از جاذبه‌های مشهور کیش است و به نوعی نماد گردشگری این جزیره به شمار می رود. این کشتی در ۴ مرداد ۱۳۴۵ در نزدیکی روستایی به نام "باغو" به گِل نشسته و علت این اتفاق هنوز در هاله ای از ابهام است.

Photo by : Unknown

2- زیبایی غروب خورشید در خلیج فارس

Photo by : Unknown

3- شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز، در واقع یک قنات است که بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد. این قنات در عمق ۱۶ متری زیر زمین قرار گرفته و وسعت آن در حدود ۱۰۰۰۰ متر مربع است.

Photo by : Unknown

4- در دالان تاریخ | شهر زیرزمینی کاریز

Photo by : Unknown

5- گذشته ای در دل زمین | شهر زیرزمینی کاریز

Photo by : Unknown

6- خلوتی آرام و دنج | شهر زیرزمینی کاریز

Photo by : Unknown

7- آب‌انبار و بادگیرهای برافراشته

در سال 1372، آب‌انباری در کیش و در محل یک آب‌انبار باستانی که به منظور جمع‌آوری آب‌های سطحی بنا شده بود، ساخته شد و به یکی از دیدنی های این جزیره تبدیل گردید. بر فراز این این آب‌انبار دو گنبد و پنج بادگیر دیده می شود و شیوه معماری آن به سبک معماری سنتی یزد است.

Photo by : Unknown

8- قدم به دنیای درون آب‌انبار کیش

Photo by : Unknown

9- جزیره کیش و خلیج همیشه فارس

Photo by : Unknown

10- مجموعه بزرگ تفریحی جزیره

Photo by : Unknown

سخن آخر

خلیج نیلگون فارس، میزبان جزایر متعددی است که هر یک زیبایی های خاص خود را دارند. در این میان، کیش با ساختاری مدرن، جذاب و با امکانات تفریحی خوب می تواند مقصدی متفاوت برای گردشگران باشد. با هم تصاویری از این جزیره را مرور کردیم؛ اما لمس این زیبایی ها از نزدیک، طعم متفاوتی خواهد داشت.

از دیدن این تصاویر لذت بردید؟

تا به حال به کیش سفر کرده اید؟

نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منتظرتان هستیم...

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه
RAYAN

من به کیش6بار رفته ام من این جزیره را حتی بیشتر از شهرم شیراز دوست دارم به همه ی کسانی که در ایران عزیز به کیش نرفته اند حتما حتما حتما و حتما پیشنهاد می کنم به این جزیره ی فوقعلاده بروند🚢🚢

07 مهر 1397

اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست