کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

29 تیر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در مجموعه وسیع حریم مطهر رضوی، امکانات و بخش های قابل توجه بسیاری وجود دارد که بسیاری از آن ها برای گردشگران و زائران مشهد ناشناخته هستند. یکی از جالب توجه ترین این بخش ها، موزه های وسیع آستان قدس بوده که در نوع خود بی نظیر بوده و از کامل ترین و بزرگ ترین موزه های کشور ایران محسوب می شوند. در مجموع در موزه مرکزی آستان قدس، 5 موزه، چند تالار و 10 گنجینه مختلف له چشم می خورد. از متفاوت ترین مجموع های این مرکز فرهنگی و تاریخی می توان به موزه قرآن و نفایس، موزه تاریخ حرم رضوی، موزه تخصصی فرش، گنجینه سکه، گنجینه آبزیان، گنجینه مدال و تالار استاد فرشچیان اشاره کرد. امروز بار دیگر با کارناوال به موزه آستان قدس بیایید تا با یکی از دیگر گنجینه های این موزه آشنا شوید. 

گنجینه تمبر و اقلام پستی، یکی دیگر از بخش های موزه آستان قدس رضوی است که در آن بیش از 100 هزار تمبر مختلف وجود دارد و همچنین وسایلی از اداره های پست در دوره های تاریخی مختلف به نمایش عموم در آمده است. جالب است بدانید که می توانید در این گنجینه از نخستین تمبر پستی جهان بازدید کنید. 

یکی از تمبرهای خاص و شاخص این مجموعه، تمبر میرزا کوچک خان جنگلی است که به نام تمبرهای پست انقلابی ایران شناخته می شوند. در اواخر دوره قاجار و در طی سال های 1299 تا 1300 خورشیدی بود که حامیان کوچک خان جنگلی به چاپ و انتشار این تمبرها در استان گیلان پرداختند. 

برای آشنایی و اطلاعات بیش تر از موزه آستان قدس و دیگر امکانات حرم مطهر امام رضا (ع) بخوانید:

حرم مطهر امام رضا (ع) | نگینی بر انگشتری ایران

محل نگهداری: گنجینه تمبر و اقلام پستی، مشهد

آدرس: مشهد، حرم امام رضا (ع)، موزه مرکزی آستان قدس، گنجینه تمبر و اقلام پستی

ساعات بازدید: شنبه تا پنج شنبه: از ساعت ۸ تا ۱۸، جمعه ها: از ساعت ۸ تا ۱۳

Photo by : Unknown

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

عجیبه که اسناد خیانت و تجزیه مملکت را در موزه گذشته اند... این مردک با کمک ارتش سرخ شوروی، در گیلان اعلام استقلال کرد.اسم نحص کشورش رو هم گذاشت ؛ جمهوری سوسیالیستی سرخ گیلان، رشت رو هم پایتخت اعلام کرد. این تمبرها هم برای رئیس جمهور شدن خودشه(مثل ضرب سکه در قدیم).پرچم کشور جمهوری سرخ گیلان رو هم درست کرد... این تمبرهای کثیف رو باید موزه امام رضا (ع) بیرون بیارن، او موزه جای مقدسیه،نباید عکس یا هر چیزی از یه خائن که دست نشانده و دوست کمونیست ها بود،در آن موزه باشد...

30 تیر 1398

اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست