کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
فهیمه دزفولی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

23 آبان 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

امروز کارناوال شما را به آمریکای جنوبی می برد و عکس های هوایی برزیل را نشان تان می دهد. برزیل به سرزمین قهوه معروف است. بیشترین قسمت رود آمازون با جنگل‌ها و حیات وحش بی‌نظیرش در آن قرار گرفته؛ همچنین عشق و علاقه بسیار مردمش به فوتبال باعث شده است شاخص ترین بازیکنان فوتبال جهان را به دنیا معرفی کند. بنابراین در هر گوشه از جهان، این کشور را از جهتی متفاوت می‌شناسند.

اما چرا این سرزمین به یک مقصد محبوب سفر تبدیل شد؟ در کنار بازدید از دیدنی های برزیل، بسیاری از افراد برای شرکت در کارناوال‌ها و جشن‌های شاد همراه با موسیقی و رقص و آواز به این کشور سفر می‌کنند. ناگفته نماند تفریحات فوق‌العاده‌ای مانند موج‌سواری و سواحل زیبای این کشور از دلایل مهم دیگری هستند که شهرهای ساحلی برزیل را سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر کرده اند. اما این مجموعه عکس هدفش معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور برزیل به شما نیست. در این مجموعه عکس قصد داریم از بالا نگاهی به این سرزمین زیبا داشته باشیم و برزیل را جوری ببینیم که حتا با سفر کردن به این کشور نمی‌توانید ببینید. این مجموعه زیبا را عکاسان مختلفی به کمک درون یا همان هواپیماهای کوچک عکسبرداری از بخش‌های گوناگون طبیعی و شهری برزیل تهیه کرده‌اند تا دید متفاوتی درباره برزیل به ما بدهند.

1- بر فراز مه شهر مارینگا
مارینگا (Maringá) شهری در برزیل است که نامش را از یک ترانه‌ عاشقانه گرفته است و لقب شهر ترانه را به آن داده‌اند.

Photo by : Ricardo Matiello

2- قایق‌های رنگارنگ در اریا وارملا

اریا وارملا (Praia Vermelha) یعنی ماسه سرخ. این ساحل زیبای سرخ رنگ در واقع یک پارک دریایی ایالتی است. پارک دریایی منطقه ای از دریا یا دریاچه است که بعضی اوقات کاربری تفریحی دارد، اما اغلب برای حفظ یک زیستگاه خاص و اکوسیستمِ موجودات زنده‌اش حفاظت می‌شود.

Photo by : Felipelimafilm

3- راه رفتن در آسمان

در میان انسان‌ها گروهی آنچنان ماجراجو هستند که تصورش هم برای دیگران نشدنی است. غلبه بر ترس از سقوط و تمرکز برای حفظ تعادل روی یک نوار باریک مهارت‌های خارق‌العاده‌ای هستند که برای راه رفتن در آسمان به آنها نیاز دارید!

Photo by : Hanower

4- پیچ و تاب در یکی از مشهورترین ساحل‌های دنیا

این ساحل کوپاکابانا (Copacabana beach) در ریودوژانیرو است. اهالی این شهر بسیار اهل ورزش هستند. مسیر اختصاصی دوچرخه و مسیر اختصاصی دویدن را با رنگ‌های متفاوت جدا کرده‌اند. حاشیه سرسبز و شنی هم مسیر پابرهنه قدم زدن بین درخت‌های نخل است؛ چه بهتر که تنها هم  نباشید.

Photo by : Ulysses Padilha

5- طلوع ریو دو ژانیرو

شهر ریو در برزیل آنچنان مشهور است که در سراسر جهان بسیاری گمان می‌کنند پایتخت این کشور است. البته بیراه هم نیست زیرا ریو دو ژانیرو تا 1960 پایتخت این کشور بود اما پس از آن شهر برازیلیا به پایتختی برگزیده شد. منظر این شهر جزو میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است و ساحل‌هایش بهشت موج‌سواران هستند.

Photo by : Snapair

6- کارناوال در برزیل

از مهم‌ترین جاذبه‌های فرهنگی توریستی برزیل کارناوال‌های رقص و شادی است. برخی شهروندان گاهی یک سال تمام را به طراحی لباس برای شرکت در این نمایش شهری اختصاص می‌دهند.

Photo by : Unknown

7- شهر ریو در آغوش مسیح

بیش از 70 درصد مردم برزیل مسیحی کاتولیک هستند و این کشور بیشترین جمعیت کاتولیک‌های جهان را در خود جای داده است. بیشتر طراحان، مجسمه های عیسی مسیح در سراسر جهان را در حالتی که به صلیب کشیده شده یا آن را حمل می‌کند ترسیم می‌کنند. اما این نماد غول‌آسا جزو معدود مجسمه‌هایی است که مسیح نجات‌بخش را در حالت متفاوتی نمایش می‌دهد. سوال بزرگ درباره معنای این مجسمه این است که آیا مسیح آغوشش را رو به پیروانش گشوده یا مجسمه در واقع خودش تداعی یک صلیب بزرگ است؟ انتخاب با شماست و بستگی به نگاه خودتان دارد.

Photo by : Alexandre Salem

8- نمای دیگری از مسیح منجی در ریودوژانیرو

مجسمه مسیح نجات‌بخش از شناخته شده‌ترین نمادهای شهری جهان است و برای ریو همان اهمیتی را دارد که ایفل برای پاریس. یک نکته جالب اینکه سنگ‌های این مجسمه سفید رنگ 38 متری از معدنی خاص تهیه شده‌اند که هم‌اکنون سنگ نوع سفید و مرغوب آن به پایان رسیده و در بازسازی عمده سال 2020 ناچار خواهند بود سنگ‌های تیره‌تری را جایگزین کنند.

Photo by : Ulysses Padilha

9- اعتراض مردمی به فساد دولتی

این تصویر در 13 مارس سال 2016 گرفته شده است یعنی هنگامی که مردم به خیابان‌ها آمدند و خواستار پایان فساد در دولت فدرال شدند. برزیلی ها تنها به شادی و خوش‌گذرانی مشغول نیستند و فعالیت اقتصادی در این کشور بسیار موفق است تا جایی که جزو ده قدرت‌ اقتصادی برتر دنیا شمرده می‌شود.

Photo by : Ricardo Matiello

10- ساحل زیبای باکوچیا (Praia da Bacutia)

Photo by : Cleferson

11- موج سواری در ساحل ایپانما (Praia de Ipanema) شهر ریو دو ژانیرو

Photo by : hanower

12- بزرگ‌ترین حوضچه آب گرم منطقه توریستی ژالاپو (Jalapão) 

Photo by : Rafael Espirito Santo

13- جنوب شهر سائوپائولو

شاید باورش سخت باشد اما سائوپائولو، یا به اختصار خود اهالی اش سامپا، بزرگ‌ترین و ثروتمندترین شهر آمریکای لاتین در نیمکره جنوبی است. سائوپائولو آب و هوایی بارانی شبیه به سیدنی و لس‌آنجلس دارد و برای رستوران‌های متنوع بین‌المللی‌اش بسیار مشهور است زیرا با هر ذائقه‌ای در آن غذای دلخواه‌تان را خواهید یافت.

Photo by : Snapair

14- آبشار کاشوئرینیا (Cachoeirinha) از بالا

Photo by : Ulysses Padilha

15- باغ نارگیل در ساحل مورِرِ (Praia de Moreré)

Photo by : hanower

سخن آخر

فرصت دیدن یک کشور از آسمان چیزی نیست که برای همه امکان‌پذیر باشد. حتا هنگامی که سوار بر هواپیما از فراز یک شهر می‌گذرید جزییات کمی در معرض دید شماست. درواقع به کمک ماشین‌های کوچک عکاسی و فیلمبرداری که دِرون نام دارند ما این شانس را یافته‌ایم که جهان اطراف‌مان را از نگاه پرندگان ببینیم. مثلا بدانیم یک عقاب مجسمه‌های غول‌آسای ساخته انسان را چطور می‌بیند. یا شهر از نگاه پرندگان مهاجری که هر زمستان از فرازش می‌گذرند چه‌گونه به نظر می‌آید.

این بار به آسمان برزیل سفر کردیم تا نمای هوایی متفاوتی از این کشور را تماشا کنیم. آیا دوست دارید یک روز به برزیل سفر کنید؟

مهم‌ترین جاذبه ای که دل‌تان می‌خواهد در برزیل ببینید چیست؟

دیدگاه جدید

جدید ترین دیدگاه
اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست