کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
سحر بحیرائی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

25 بهمن 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

این بار با کارناوال همراه شوید تا به یکی از شهرهای گرجستان سری بزنیم و تصاویر باتومی را با یکدیگر به تماشا بنشینیم. وقتی به عکس های باتومی نگاه می کنید به احتمال زیاد یک شهر بسیار پیشرفته و بزرگ در دل اروپا برای تان تداعی می شود اما این شهر در همسایگی کشور عزیزمان ایران قرار دارد که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. با ما باشید تا عکس دیدنی های باتومی را با شما به اشتراک بگذاریم.

1- شهر باتومی مملو از آسمان خراش های زیبایی مثل برج الفبا (Alphabetic Tower) است که نمادی از الفبا و مردم منحصر به فرد گرجستان به شمار می آید. این برج در نزدیکی مجسمه های معروف علی و نینو (Ali and Nino) قرار دارد و یکی از نمادهای شهر باتومی محسوب می شود. برج الفبا 130 متر ارتفاع دارد و طراحی آن مثل رشته های DNA است که روی آن ها 33 حرف از الفبای این کشور قرار دارد. این حروف الفبا از جنس آلومینیوم هستند و ارتفاع هر کدام شان به 4 متر می رسد. آسانسور برج، شما را به بالاترین بخش می رساند و شما می توانید در آن جا یک منظره پانوراما از شهر باتومی را ببینید.

Photo by : Jagermesh | Flickr

2- در مجاورت برج الفبا و مجسمه های علی و نینو، یک نماد برجسته دیگر از این شهر دیده می شود که برج چاچا (Chacha Tower) نام دارد. این برج در اصل فواره چاچاست و به جای آب، چاچا که نوشیدنی ملی این کشور است در آن جریان دارد. این فواره هفته ای یک بار و به مدت 15 دقیقه جریان پیدا می کند.

Photo by : Jhon Kahraman

3- تله کابین آرگو (Argo Cable Car) شهر باتومی در سال 2012 ساخته شد و تجربه آن یکی از فعالیت هایی است که نباید آن را از دست بدهید. طول این تله کابین 2.5 کیلومتر است و 252 متر از سطح زمین ارتفاع دارد. در انتهای مسیر تله کابین یک سکوی تماشا وجود دارد که از آن جا می تواند منظره شهر را به طور کامل ببینید. در اینجا یک کلیسای کوچک نیز وجود دارد و یک کافه هم برای تکمیل لذت تله کابین سواری شما محیا شده است. 

Photo by : Mamuka Gotsiridze

4- میدان پیزا (Piazza Square) یکی دیگر از جاذبه ها دیدنی شهر باتومی به شمار می رود که اطراف آن پر از کافه ها و هتل بوتیک های مختلف است و معماری زیبا و منحصر به فردی دارد.  این میدان به نوعی پاتوق مردم شهر برای شکم گردی محسوب می شود. طراحی میدان پیزا توسط یک معمار گرجی به نام وازا اوربلادز (Vazha Orbeladze) صورت گرفته و ترکیب قوی و بی نظیری از سبک ها و روش های مختلف معماری را به نمایش گذاشته است.

Photo by : Jagermesh | Flickr

5- شهر باتومی در کنار ساختمان های جدید و مدرنی که دارد، میراث دار یکی از آثار معماری قرن 19 میلادی نیز هست؛ میدان اروپا (Europe Square). این میدان زمانی که از باتومی به عنوان  بندری آزاد برای انتقال نفت دریای پاسپین به اروپا استفاده می شد، ساخته شد. در دوره تجدید حیات شهر، سازه های قدیمی مانند این میدان نیز بازسازی شدند و این در حالی بود که سازه هایی نیز به سبک معماری قدیمی شهر در کنار آن ها در حال ساخته شدن بودند. میدان متشکل از یک ساعت نجومی و مجسمه مده آ در وسط است. مده آ یک زن گرجی از اسطوره های آرگونوت است. گروهی که به جیسون، پهلوان یونانی کمک کردند تا پشم زرین را از ایالت کولخیس گرجستان (Colchis) بدزدد و به یونان باستان ببرد.

Photo by : Jagermesh | Flickr

6- بلوار شهر باتومی در سال 1884 بنا نهاده شد  باما به خاطر ساخت و ساز های مختلف در شهر، در گذر زمان تغییراتی کرد. این بلوار 4.3 کیلومتر طول دارد و از خلیج باتومی شروع می شود. در این بلوار جاذبه های بسیار زیادی مثل فواره ها و کافه های زیبای شهر قابل مشاهده هستند.

Photo by : George Tarielashvili

7- نوعی از غذای مشهور گرجستان به نام خاچاپوری (Khachapuri) در این شهر وجود دارد که ویژه باتومی است. این غذا که به آن آدجارولی خاچاپوری (Adjaruli Khachapuri) می گویند، به پیتزا شباهت دارد و از خمیر و پنیر تهیه می شود. شکل این غذا مثل قایق است و در اجاق آجری پخته می شود. زمانی که نان در اجاق پخته شد آن را از تنور خارج کرده و به آن یک عدد تخم مرغ خام و کمی کره اضافه می کنند. برای خوردن این غذا باید محتویات آن را باهم ترکیب کنید. این غذا در اندازه های مختلف سرو می شود اما حتی اکثر افراد محلی نمی توانند یک خاچاپوری کامل را بخورند؛ به همین خاطر در برخی رستوران ها با خمیر کمتری این غذا را می پزند که به آن «Tsom Gamotslil» می گویند اما محتویات آن تغییری نمی کند.

Photo by : Unknown

8- باغ گیاه شناسی باتومی در سال 1912 توسط یک گیاه شناس روسی تاسیس شد. این باغ در شهر «Mtsvane Kontskhi» در 10 کیلومتری باتومی قرار دارد و یکی از بزرگ ترین باغ های گیاه شناسی محدوده شوروی سابق محسوب می شود. شما می توانید در این باغ از مناظر زیبایی ساحلی هم لذت ببرید.

Photo by : Panagiotis Papadopoulos

9- بازدید از آکواریوم دلفین های شهر باتومی بهترین راه برای به پایان رساندن سفرتان در این شهر است. این آکواریوم یکی از پر طرفدار ترین جاذبه ها توریستی کشور گرجستان محسوب می شود. در این مکان نمایش های جالبی به زبان های گرجی، روسی و انگلیسی اجرا می شود و در این نمایش ها دلفین ها آواز خوانده، رقصیده و یکدیگر را در آغوش می گیرند. می توانید در ازای پرداخت هزینه ای علاوه بر هزینه بلیت پس از پایان اجرا با دلفین ها بازی کنید.

Photo by : Gela Ribukha

10- چرخ و فلک باتومی یکی دیگر از جاذبه های توریستی این شهر محسوب می شود که در کنار مجسمه های علی و نینو، برج الفبا و برج چاچا قرار گرفته است. با سوار شدن این چرخ و فلک می توانید منظره بی نظیری از این شهر کوچک اما توریستی را ببینید.

Photo by : Eivind Sundgot

11- شاید بتوان گفت شعبه مک دونالد شهر باتومی یکی از جالب ترین و متفاوت ترین شعبه های این فست فود در دنیاست که معماری جالب و عجیب آن بیشتر شبیه به یک ساختمان اداری- سیاسی خیلی مهم است تا یک مکان صمیمی برای غذا خوردن! فرم ساختمان شبیه یک خرچنگ است که به یک طرف کج شده و هم چنین یک باغچه شیب دار درون آن قرار دارد. این رستوران در اکتبر 2012 افتتاح شد.

Photo by : Marcus Buck

12- شب باتومی

Photo by : Panagiotis Papadopoulos

13- قلعه گونیو (Gonio fortress) شهر باتومی یک قلعه رومی است که در بخش خود مختار آجارستان قرار دارد. این قلعه در 15 کیلومتری جنوب شهر و در نزدیکی مرز کشور ترکیه واقع شده است. منابع تاریخی مختلف عمر این قلعه را به سده اول و دوم میلادی نسبت می دهند.

Photo by : Anna Bogush

14- پارک 6 می شهر باتومی در اصل همان پارکی است که آکواریوم دلفین ها در آن قرار دارد. این پارک توسط یک طراح آلمانی در سال 1881 ساخته شد.

Photo by : Thor Nike

15- موزه باستان شناسی باتومی یکی از قدیمی ترین و بهترین موزه های  گرجستان است که در سال 1994 برای اولین بار در های خود را به روی بازدیدکنندگان گشود و بیشتر آثار موجود در آن از حفاری های باستان شناسی بخش آجارستان به دست آمده اند.

Photo by : Unknown

سخن آخر

با کارناوال گشتی در شهر کوچک اما زیبای باتومی زدیم، شهر در همسایگی کشور عزیزمان ایران که در مرز قاره سبز و قاره کهن قرار گرفته است و سالانه میزبان گردشگران زیادی به ویژه هم وطنان مان است.

آیا شما تا کنون به این شهر سفر کرده اید؟

نظرتان در باره این شهر چیست؟

منتظر دیدگاه های تان هستیم.

دیدگاه جدید

جدید ترین دیدگاه
اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست