کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

15 اسفند 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سال، چهار فصل دارد و 12 ماه که هر کدام شان حال و هوایی خاص دارند. اما در این میان، اسفند، چیز دیگری‌ست؛ نه به واسطه آن که نامش با زمستان گره خورده بلکه به خاطر پیوند جالبی که با بهار و نو شدن سال دارد. این ماه که از راه می رسد با خودش کلی خبر خوش می آورد و همه را به تکاپو می اندازد.

قرار است دخترک پر ناز و عشوه ای به نام بهار قدم به زمین بگذارد و پیراهن تازه ای را بر تن طبیعت بنشاند. اسفند وقت خریدن ناز این دخترک خندان و مهربان است؛ او می خواهد همه چیز مهیای آمدنش باشد و به وقت رسیدن از دیدن میزبانانش کیف کند. مردم دست به کار می شوند تا مبادا کم و کاستی در خانه و کاشانه شان دل بهار را بیازارد. سنت دیرینه خانه تکانی یکی از کارهایی‌ست که در روزهای پایانی سال مرد و زن و پیر و جوان و حتا کودکان را به تلاش وا می دارد. در این زمان شوق آمدن بهار را می شود از چشم همه خواند. آنها آستین های شان را بالا می زنند و به قولی به جان خانه می افتند. از شیشه ها و دیوارها گرفته تا کنج گنجه ها، همه و همه باید تمیز و پاکیزه شوند تا به قول قدیمی ها پای چرک کهنه به سال نو باز نشود و خاطر بهار را مکدر نکند.

این تکاپو در جای جای ایران عزیزمان حال و هوایی ویژه دارد و هرکس به شیوه خود در آن مشارکت می کند. عکاس توانا، وحید خادمی در روزهای پایانی سال سری به روستای اسفیدان در خراسان شمالی زده و تصاویری را از اجرای آیین خانه تکانی در این روستا به ثبت رسانده است. این روستا بافتی پلکانی دارد و بسیاری آن را با عنوان ماسوله شرق می شناسند.

این تصاویر در خبرگزاری ایرنا منتشر شده اند و حالا کارناوال می خواهد آنها را با شما به اشتراک بگذارد. با ما باشید و از دیدن این عکس های زیبا لذت ببرید...

Photo by : Unknown

1- غبار شیشه را می زدایم تا بهار را بهتر ببینم...

2- شوق آمدن بهار، لبخندی می شود بر صورت مهربانش

Photo by : Unknown

3- خانه تکانی با چاشنی عشق

Photo by : Unknown

4- مبادا از تماشا کردن این لحظات جا بماند

Photo by : Unknown

5- آب می رود و غبار سال کهنه را می برد

6- خانه تکان کوچک!

Photo by : Unknown

7- ظرف های میزبانی از بهار

8- شاید بهار آمد و خودش را در آینه دید

Photo by : Unknown

9- دستی بر نقش و نگارها

10- بهار مگر چیزی جز این خنده ها می خواهد؟

Photo by : Unknown

11- نگاهی به تن پوش خانه ام

Photo by : Unknown

12- فارغ از خانه تکانی

Photo by : Unknown

13- برکتی که قرار است سبز شود

Photo by : Unknown

14- نقش و نگار دیوارها و بام ها

15- دیگه نوبت منه...

Photo by : Unknown

سخن آخر

خانه تکانی کاری‌ست که همه ما با نزدیک شدن بهار انجام می دهیم اما دل مان چه؟ آیا اسفند وقت آن نیست که کینه ها و غصه ها را هم بتکانیم و با دلی نو به استقبال سال جدید برویم؟

از دیدن این تصاویر لذت بردید؟

کدام یک را بیشتر دوست داشتید؟

منتظر دیدگاه ها و پیشنهادهای شما عزیزان هستیم...

دیدگاه جدید

جدید ترین دیدگاه
اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست