کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
شیرین کیاسروش

انتشار

19 شهریور 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

استان خراسان رضوی در شمال شرقی ایران قرار دارد و با در بر گرفتن یک پنجم خاک این سرزمین، پنجمین استان پهناور کشور شمرده می شود. تابستان های پرحرارت و زمستان های به شدت سرد از ویژگی های آب و هوایی این استان به شمار می روند. خراسان رضوی هم مناطق کوهستانی دارد و هم از مناطق جلگه ای برخوردار است و این ها همه باعث می شوند تا طبیعتِ این ناحیه، زیبایی و تنوع چشم گیری داشته باشد. متاسفانه این مناطق به نسبت زیبایی شان بسیار کم شناخته شده اند. مرکز این استان یعنی مشهد به پایتخت معنوی ایران شهرت دارد و سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند. خیلی از ما این شهر را فقط با نام حرم امام رضا (ع) و اماکن مذهبی آن می شناسیم و با طبیعت مشهد و مناطق اطرافش آشنایی زیادی نداریم. 

در مجموعه پیش رو از میان تصاویری که امید میرشاهی از مشهد و طبیعت خیره کننده اطراف آن ثبت کرده است، چند عکس را انتخاب کرده ایم تا با شما به تماشای آن ها بنشینیم. امید میرشاهی عکاس هنرمندی ست که پیش از این هم در کارناوال مجموعه دیگری از عکس های او را منتشر کرده ایم. 

با ما همراه باشید تا به مشهد، کوه ها و خیابان هایش و جاذبه های طبیعی اطراف آن سر بزنیم.

تماشای تصاویر طبیعت مازندران از لنز امید میرشاهی

1- پاییز در دهنه اَخلَمَد، روستای زیبایی از توابع شهرستان چناران خراسان رضوی

این روستا با تلفظ های اَختَمَند، دهنه اَخلِمَد و دهنه اخلومَد نیز خوانده می شود.

Photo by : Omid Mirshahi

2- انعکاس آسمان روی ساختمان بانک در یکی از خیابان های مشهد

Photo by : Omid Mirshahi

3- هفت حوض مشهد یک جاذبه گردشگری طبیعی در جنوب شرق این شهر است.  

Photo by : Omid Mirshahi

4-  تصاویری از روستای کَنگ را می بینید. این روستا در فاصله 19 کیلومتری از شهر طرقبه و 29 کیلومتری از شهر مشهد قرار گرفته است. معماری خانه های کنگ به صورت پلکانی است و قدمت آن به پیش از اسلام باز می گردد. برای لغت کنگ دو معنا ذکر شده است؛ یک معنای آن به نوعی پرنده قوی پنجه اشاره دارد که در کوهستان ها زندگی می کند و معنای دیگر آن دژ مستحکم است.

ورود به صفحه اختصاصی معرفی روستای کنگ

Omid Mirshahi 
Omid Mirshahi 

5- بارش برف در حوالی روستای کنگ

Omid Mirshahi 
Omid Mirshahi 

6- چشمه گَراب در روستایی به همین نام و با فاصله 45 کیلومتری از شهر مشهد قرار دارد. آب این چشمه دارای خواص درمانی است و مردم محلی از آن استفاده دارویی می کنند. واژه "گَر" در زبان فارسی معادل بیماری کچلی ست و ترکیب آن با کلمه "آب" نام این چشمه را ساخته است.

Photo by : Omid Mirshahi

7- یکی از تزیینات نوروزی زیبای شهر مشهد را می بینید که در بهار 1395 در خیابان احمد آباد اجرا شد. اگرچه این المان خلاقانه با تمام شدن عید برچیده شد، اما زیبایی آن در عکس ها به یادگار مانده است.

Photo by : Omid Mirshahi

8- یک روز ابری در خیابان های مشهد

Photo by : Omid Mirshahi

9- روستای اَزغَد از توابع بخش طرقبه شهرستان بینالود در استان خراسان رضوی ست. این روستای زیبا که عکس هایی از طبیعت آن را می بینید، قدمتی چند هزار ساله و جاذبه های تاریخی کهن دارد؛ جاذبه هایی مانند مدرسه علمیه ای با عمر 400 ساله و مسجدی با قدمت حدود 608 سال.

Omid Mirshahi 
Omid Mirshahi 

10- عکسی متفاوت در خیابان بهار شهر مشهد

Photo by : Omid Mirshahi

11- کوهستان پارک، نام یک شهربازی در بلوار وکیل آباد شهر مشهد است. این بلوار که در غرب مشهد قرار دارد، بعد از بلوار ولیعصر تهران بلندترین بلوار شهری ایران شناخته می شود. پارک جنگلی وکیل آباد یک مکان تفریحی ست که در آن علاوه بر شهربازی و باغ وحش محلی برای استراحت مسافران نیز در نظر گرفته شده است.

Photo by : Omid Mirshahi
Omid Mirshahi 
Omid Mirshahi 

13- مسجد گوهرشاد در جنوب حرم امام رضا (ع) قرار دارد. کاشی کاری های زیبا و ظرافت در ساخت این مسجد، آن را به یکی از شاهکارهای معماری دوران تیموریان تبدیل کرده است.

Photo by : Omid Mirshahi

14- کوه نوردی در کنار رنگین کمان

Photo by : Omid Mirshahi

15- ساختمان قدیمی در خیابان های مشهد

Photo by : Omid Mirshahi

16- تصاویری از حوالی روستای زُشک می بینید. این روستا از توابع شهرستان بینالود در استان خراسان رضوی است.

Omid Mirshahi 
Omid Mirshahi 

17- کوه نوردی در اطراف مشهد

Photo by : Omid Mirshahi

18- آسمان مشهد به هنگام غروب

Photo by : Omid Mirshahi

19- یکی از تزیینات شهری نوروز 1392 در مشهد

Photo by : Omid Mirshahi

20- وقتی مشهد سفیدپوش می شود

Photo by : Omid Mirshahi

سخن آخر

با هم گشت کوتاهی در استان خراسان رضوی زدیم و عکس های یک هنرمند خوش ذوق را نظاره کردیم.

شما تا به حال در شهر مشهد و اطراف آن گردش کرده اید؟

هیچ یک از مناطقی که در این تصاویر تماشا کردیم را از نزدیک دیده اید؟

اگر به این مناطق سفر کرده اید یا قصد سفر به آن ها را دارید، نظرات و دانسته های خود را با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاه جدید

جدید ترین دیدگاه
اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست