کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

30 بهمن 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سال هاست که نفوذ مدرنیته در زندگی انسان ها، آنها را از بسیاری از جلوه های زندگی غافل کرده است. بسیاری از سادگی های زیبای زندگی گذشتگان در جوامع امروزی از یاد رفته و زیر غبار فراموشی کمرنگ شده اند. زندگی روستایی از جمله این زیبایی هاست که امروزه کمتر کسی آن را می بیند و از بودن در محیطی که بوی ناب زندگی می دهد لذت می برد. حالا فردی به نام جان آلوادو (Joan Alvado) در صدد برآمده است تا با هنر عکاسی فرصت دیدن گوشه ای از زیبایی های زندگی روستایی را به مردم سراسر جهان نشان دهد و آنها را در لذت تماشای آنها سهیم کند. وی در سال ۱۹۷۹ در دهستان آلتئا (Altea) در اسپانیا به دنیا آمده است و یکی از عکاسان خبره دنیا به شمار می رود. نشریات معتبری همچون نیویورک تایمز، نیوزویک و واشنگتن پست عکس های او را منتشر کرده و نمایشگاه های متعددی در کشورهای بسیاری همچون اسپانیا، کوبا، ترکیه، فرانسه و ایتالیا به نمایش عکس های او اختصاص یافته اند.

یکی از مجموعه های او مدرسه چوپان ها نام دارد که موفق به کسب جوایز مختلفی نیز شده است. وی درباره این مجموعه جذاب می گوید:

مدرسه چوپانان بیش از 7 سال است که فعالیت می کند و به جوانان بزرگ شده در شهر فرصتی برای یادگیری چوپانی می دهد تا یک تجدید نسل در بخش دامپروری را رقم بزند. جمعیت اکثر مناطق روستایی اسپانیا رو به کاهش است و مهاجرت جوانان و پیر شدن جمعیت، تقریبا یک مساله مزمن در اسپانیا به شمار می رود. جوانان مشتاق از مناطق دیگر مانند والنسیا، آراگون و جزایر قناری به کاتالونیا می آیند تا به تحصیل مشغول شوند و چوپانی را فرا بگیرند. اکثر آنها جوان هستند و حدود 30 سال سن دارند. دانش آموزان از یک ماه آموزش نظری و چهار ماه فعالیت واقعی کشاورزی و دامداری بهره می برند. آمارها نشان می دهند که حدود 60 درصد فارغ التحصیلان، در بخش دامداری مشغول به کار می شوند و کمک شایانی به بازسازی چشم انداز روستایی اسپانیا می کنند.

مدرسه چوپان ها چیزی مانند نوستالژی است و موضوعی که در حال فراموشی یا متعلق به گذشته است را به مراجعانش یادآور می شود. چوپانی برای جوانان، شغل جذابی به شمار نمی رود اما با کمک این مدرسه شاهد تولد نسل جدیدی از چوپانان و مزرعه داران جوان هستیم که بهبود کیفیت موادغذایی، تولید زیست محیطی و ... را مورد توجه قرار می دهند. 

مدرسه چوپان ها تلاش می کند با از بین بردن کلیشه های بصری، دیدی مثبت درباره بازسازی جهانی زندگی روستایی را فراهم کند و گامی موثر در جهت بهبود و احیای دام بردارد.

کارناوال شما را به تماشای این تصاویر جالب دعوت می کند تا گشتی در مدرسه چوپان ها بزنید و بیشتر با آن آشنا شوید...

1- نمایی از سه روستا در کاتالونیا

کاتالونیا یک منطقه خودمختار اسپانیایی است و کلاس های چوپانی در آن برگزار می شود.

Photo by : Unknown

2- شاگرد و استاد

این دختر 25 ساله شهر را ترک کرده است تا چوپانی بیاموزد.

Photo by : Unknown

3- کلاس های تئوری چوپانی

Photo by : Unknown

4- از فارغ التحصیلان مدرسه

Photo by : Unknown

5- محل نگهداری گاوها

Photo by : Unknown

6- تلاش برای نعل بندی اسب

Photo by : Unknown

7- صبحی مه آلود

Photo by : Unknown

8- کار در زیر باران

Photo by : Unknown

9- سرگرمی های چوپانان

Photo by : Unknown

10- گذراندن آموزش عملی در حوالی مزرعه

Photo by : Unknown

11- آغاز یک روز پر کار

 

Photo by : Unknown

12- شب های غرق در مه 

Photo by : Unknown

13- چوپانی در یک خانه روستایی

Photo by : Unknown

14- زوج چوپان

آنا و جوزف، زوج چوپانی هستند که 100 گوسفند دارند. آنا فارغ التحصیل از مدرسه چوپان هاست و پیش از این یک آرایشگر بود.

Photo by : Unknown

15- فارغ التحصیل مدرسه چوپان ها

Photo by : Unknown

16- لحظات سخت یادگیری

این جوان تلاش می کند آموزش های مربوط به چوپانی کوهستان را پشت سر بگذارد.

Photo by : Unknown

17- گله گوسفندان در کوهستان

Photo by : Unknown

18- مشغول گذراندن آموزش های عملی 

این جوان آموزش های مربوط به دوره تخصصی تربیت سگ گله را می گذراند. 

Photo by : Unknown

19- وقت استراحت است

Photo by : Unknown

20- ساعات پایانی کار مدرسه

Photo by : Unknown

سخن آخر

مدرسه چوپانی شاید در نگاه اول کمی خنده دار به نظر برسد اما باعث تحولی عظیم در احیای روستاهای اسپانیا شده است.

نظر شما در مورد این پروژه چیست؟

آیا حاضر به شرکت در دوره های آموزشی این مدرسه هستید؟

دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید...

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

واقعا خیلی برام جالب بود که یک چنین شغل با ارزشی براش مدرسه ساخته شده... به نظر من همه باید کشاورزی و پرورش دام بلد باشند. و عجب چیز جذابی هست...! در ضمن بنده اهل تهران هستم و پدرم نمایشگاه اتومبیل دارد! اما واقعا شغلی که با فطرت و قلب آدم ها تناسب داره، همین شغل هاست. واقعا خیلی برام جذاب بود مطلبتون.. ممنون

26 فروردین 1399

عالییییی

26 فروردین 1399

اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست