کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

25 خرداد 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در سال 1900 میلادی بود که برای نخستین بار فوتبال وارد یکی از مهم ترین رویدادهای ورزشی شد و بدون داشتن مدال و به عنوان یکی از ورزش‌های تیمی توانست جای خود را در بازی‌های المپیک تابستانی باز کند. با تشکیل فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در سال 1904 مسوولان تلاش کردند مسابقات دیگری را جدا از مسابقات المپیک برگزار کنند اما چون فوتبال هنوز یک رشته نوظهور بود نتوانستند این کار را انجام دهند. در المپیک سال ۱۹۰۸، فوتبال برای اولین بار به عنوان یک ورزش رسمی در المپیک مطرح شد و فیفا مسوولیت برگزاری رقابت های آن را پذیرفت. این روند فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشت تا اینکه در سال 1930 نخستین دوره جام جهانی فوتبال شکل گرفت و از آن پس هر 4 سال یک بار، یک کشور یا کشورهایی میزبان این رقابت ها شدند. تنها در سال‌های ۱۹۴۲ و ۱۹۴۶ بود که مسوولان از برگزاری این رویداد بازماندند و آن هم دلیلی نداشت جز جنگ جهانی دوم.

هنگامی که در ژانویه سال ۲۰۰۹ پیشنهادها برای برگزاری جام جهانی 2018 و 2022 مطرح شد، 9 کشور برای تصاحب میزبانی جام جهانی 2018 اعلام آمادگی کردند و از میان آنها روسیه با داستان ها و حواشی بسیار توانست میزبانی مهم ترین رویداد فوتبالی جهان را به دست آورد. 

جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ از ۱۴ جون تا ۱۵ جولای ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد تا ۲۴ تیر ۱۳۹۷) در کشور روسیه برگزار می شود و قرار است ۱۲ ورزشگاه و ۱۱ شهر این کشور میزبان ۶۴ مسابقه و خیل عظیم فوتبال دوستان باشند. 

در کنار شور و هیجان مسابقات نمی توان از جذابیت افتتاحیه چنین رویدادهایی گذشت. مردم سراسر دنیا چشم انتظار بودند تا ببینند روسیه چه برنامه ای برای آغاز چنین رویداد مهمی تدارک دیده است. البته قرار نبود این افتتاحیه آن قدرها هم مفصل باشد و تنها 30 دقیقه قبل از آغاز نخستین مسابقه را به آن اختصاص دادند. تماشاچیان بسیاری خود را به ورزشگاه لوژنیکی (Luzhniki Stadium) در مسکو رساندند تا شاهد این افتتاحیه و نخستین مسابقه این دوره میان عربستان سعودی و روسیه باشند. 

کارناوال می خواهد لحظاتی از این مراسم مهم را به شما به اشتراک بگذارد تا در شادی و هیجان این اتفاق بزرگ ورزشی سهیم شوید. با ما باشید و از دیدن این تصاویر لذت ببرید. 

ورود به صفحه اختصاصی مطالب جام جهانی 2018 روسیه

Photo by : Unknown

1- خیل عظیم تماشاچیان

علاقه مندان در مسیر رسیدن به ورزشگاه از کنار مجسمه ولادیمیر ایلیچ اولیانوف (Vladimir Ilyich Ulyanov) معروف به لِنین -رهبر انقلاب ۱۹۱۷ روسیه- عبور می کنند. 

Photo by : Felipe Dana

2- یک فوتبال دوست هیجان زده

Photo by : Rebecca Blackwell

3- نمایی از ورزشگاه

Photo by : Ryan Pierse

4- هنرمندان وارد می شوند

از ابتدا هم اعلام شده بود که افتتاحیه جام جهانی روسیه بر روی بخش هایی مانند موسیقی و حرکات موزون متمرکز است. بیش از 500 رقصنده، ژیمناستیک‌کار و ترامپولین‌کار تنها بخشی از افرادی بودند که در این مراسم به هنرنمایی پرداختند.

Lars Baron 
Sergei Bobylev 

5- هنرمندان در لباس های نمادین عربستان و روسیه

از آنجا که نخستین مسابقه میان دو تیم عربستان و روسیه بود، چنین نمایشی نیز در افتتاحیه در نظر گرفته بودند.

Photo by : Patrik Stollarz

6- یک نمایش آکروباتیک جذاب

Photo by : Robbie Jay Barratt

7- ژانگولربازی هم بخشی از مراسم بود...

Photo by : Kirill Kudryavtsev

8- نمایی نزدیک از لباس یکی از هنرمندان

Photo by : Carl Recine

9- یک اجرای خوب و به یادماندنی

مجری اصلی این برنامه، رابی‌ویلیامز (Robbie Williams) هنرمند مشهور انگلیسی بود و آیدا گاروفولینا (Aida Garifullina) خواننده مشهور روس‌ نیز با او همکاری می کرد. از دیگر برنامه های این مراسم رونمایی از آهنگ رسمی جام جهانی تحت عنوان Live It UP بود.

Photo by : Anthony Dibon

10- بخش هایی از اجرای آیدا گاروفولینا 

Valery Sharifulin 
Sergei Bobylev 

11- نمایشی دیگر از هنرمندان

Photo by : Matthias Hangst

12- ویلیامز بعد از اتمام اجرا

Photo by : Michael Regan

13- طرفداران دو تیم روسیه و عربستان هیجان زده اند

Photo by : Yuri Kochetkov

14- گوشه هایی از بازی افتتاحیه

این بازی با نتیجه 5 بر 0 به نفع روسیه تمام شد و غوغایی را در میان طرفداران این تیم به پا کرد.

Kai Pfaffenbach 
Clive Rose 
Alexander Nemenov 
Matthew Ashton 
Mladen Antonov 

15- طرفداران تیم عربستان در حال تماشای بازی

Photo by : Fayez Nureldine

16- طرفداران روسیه، راضی و خوشحال از نتیجه تیم شان

Claudio Villa 
Matthias Hangst 

17- و این پایان ماجرا نیست

این تازه شروع مهم ترین رویداد فوتبالی جهان بود. این روزها روسیه سراسر جشن و هیجان است و در شب ها حال و هوایی دیگر پیدا می کند. 

Photo by : Rebecca Blackwell

سخن آخر

کسی نمی تواند منکر اهمیت فوتبال در دنیای امروز شود. جام جهانی هیجان را در این ورزش به اوج می رساند و میلیون ها نفر را در سراسر جهان درگیر خود می سازد. آنچه دیدید گوشه ای از افتتاحیه این رویداد جذاب بود و امیدواریم در آینده لحظات هیجان انگیزتری را از جام جهانی تجربه کنیم؛ لحظاتی همچون پیروزی تیم ملی کشورمان.

آیا از دیدن این تصاویر لذت بردید؟

نظرتان در مورد مراسم افتتاحیه چه بود؟

منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم.

دیدگاه جدید

جدید ترین دیدگاه
اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و سایر خدمات توریستی گردشگری همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 8 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست